Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

+10
van Koelstee
Inge Karssen
mazzel2001
Silvia&Sammy
J@siu
lipmans
mikarick
Pauline
Jolanda Smits
Miguel
14 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van van Koelstee za 7 aug 2010 - 9:49

zullen vast wel mooie foto's zijn maar een beetje lastig zo groot, is een beetje zoeken naar de hond maar als je hem gevonden hebt afro

bulliered

van Koelstee
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 116
Leeftijd : 50
Woonplaats : Molenstede (Diest) België
Registration date : 20-05-10

http://vankoelstee.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline za 7 aug 2010 - 9:56

ow dat wordt straks een beste kerel, kijk eens wat een voorpoten er onder staan, lekker ondeugende oogjes

bullenpuppen zijn inderdaad net kleine landhaaitjes
het spel stoppen bij gebijt en negeren is een goede oplossing, even een time-out als hij te dol wordt is een goede oplossing
en wat ook vaak heel goed werkt is op een beetje hoge toon, een korte fanatieke AUW! zeggen, je bootst dan de korte IEW gil van de pup na die ze geven als ze onderling in het nest spelen. Meeste puppen gaan op jouw AUW! roep meteen slikken, en dan kun je weer 'braaf' zeggen.
dat landhaai gedrag gaat weer over, is 'normaal' voor bullenpuppen
wanneer ze beginnen aan je tafelpoten of de rest van je meubels is een ander speeltje of iets aanbieden wat wel vastgepakt mag worden een goede oplossing
wat ook heel vaak goed werkt is een straaltje water naar de hond spuiten met zo een plantenspuit, richten wordt je dan ook heel handig in met een bullepup

Ook het niet willen lopen aan de riem is een echte puppenmanier die de bullenpup vaak alleen iets heftiger heeft.
inderdaad wanneer je met twee bent, de pup mee laten lopen met een voertje of een speeltje werkt prima. Een beetje hoger stemmetje even gek en blij doen lopen ze vaak mee zonder dat ze het merken.
En alles buiten is natuurlijk ook helemaal nieuw Chicco, heeft nog nooit iets gezien buiten dus is het normaal dat ze eerst even willen bekijken of die auto wel veilig is, of die herriemakende brommer wel gewoon langs gaat.
Doordat je er zelf niet bang voor bent gaat de hond er ook aan wennen, wordt steeds makkelijker. En wanneer je eerst de rustiger gebieden loopt en steeds meer naar de 'drukte' wordt alles in het verkeer normaal
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline za 7 aug 2010 - 10:16

nog een kleine tip, helemaal niet verplicht, gewoon een tip
foto's via imageShack duren langer eer ze op het forum te zien zijn, en ze worden in de toekomst een keer gewist bij imageShack (dan zijn ze op een forum ook weg)

Het is ook mogelijk om een gratis account te maken bij Photobucket
met Photobucket heb je een 'eigen fotoalbum' op internet, wat altijd blijft bestaan omdat het jouw album is. Zou je dan over bv 1 jaar nog eens de foto van nu willen laten zien zit die gewoon nog in je album op internet
een uitleg over Photobucket kun je hier vinden
https://bullterrier.catsboard.com/fotos-en-verhalen-f3/kleine-cursus-photobucket-met-plaatjes-t1473.htm#12705
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits za 7 aug 2010 - 11:08

Jaaaa,fotoos.
Wat een heerlijk stout ventje en idd,wat een voeten.
Over het meelopen met het uitlaten,ik denk dat het bij mij zo`n 2 maand heeft geduurd eer ze een (beetje )vrolijk meeliep.
Ik deed eigenlijk dat wat Pauline ook beschreef en wat jullie nu ook doen en soms tilde ik haar een stukje.
Nu zijn er mensen die dat onzin vinden,maar deze pups hebben nog helemaal niks in hun leventje gezien,ze hebben alleen in een hok gezeten.
Daarom zul je nog meer geduld nodig hebben als anders.
En dat vele happen,het gaat over,ze hebben dat allemaal gedaan.
Je zegt dat je vriendin zich over Chicco heen buigt,dat zou ik niet doen,maar voor hem door de knieen gaan,ten eerste is het voor een hond zeer bedreigend, en ten tweede,hij zou dan ook zomaar in haar gezicht kunnen happen,niet uit kwaadheid,mar om de simpele reden dat ze nu eenmaal overal in happen wat ze zien.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel za 7 aug 2010 - 11:35

Heb hier nog een foto waarop je het oortje duidelijk kan zien. (met photobucket ;p)
Meschien nu iemand weet of de Da gelijk heeft en dit vanzelf goed zal komen of dat ik toch beter zou tapen.

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 DSCN0721

Bedankt voor de tips
Groeten
Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits za 7 aug 2010 - 11:47

Als ik naar de foto die je eerder hebt geplaats kijk(die waar die in de bench ligt),is het oortje recht en zie ik een heel klein knikje.
Als ik op die foto afga,denk ik dat het goed komt,maar niet vanzelf,je zult echt moeten masseren,een paar keer per dag eventjes.
Ik vind dat nu tapen te vroeg is,je hebt Chicco net,laat hem eerst effe bijkomen(geloof me,zo best heeft hij het niet gehad),goede voeding en masseren,en dan denk ik dat je een heel eind komt.
Bij heel veel honden gaat het oortje pas staan na het wisselen.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline za 7 aug 2010 - 11:58

ja dacht ik ook gelijk, de eerste foto dat hij in de bench ligt was mijn eerste gedachte; als straks de oren staan zie je haast niet dat het oor anders is
ik zou inderdaad meerdere keren op een dag lekker masseren, heeft het voordeel dat een oor een betere doorbloeding krijgt, pup krijgt 1 op 1 aandacht dus je band wordt beter, het is te doen op momenten dat hij lekker bij je ligt bv dus is het knuffelen omdat de hond het heerlijk vind

En Chicco is op dit moment veel te jong om te tapen, tapen moet je eigenlijk doen als er zonder tapen geen echte kans meer is dat de oren gaan staan, maar dan hebben we het vaak over een hond van een maand of 6 a 7
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel za 7 aug 2010 - 12:21

Ok bedankt... dat masseren doe ik nu regelmatig.
Met dat tapen bedoelde ik niet bijde oren met de bedoeling het forceren van de oren om rechtop te staan... daar wil ik de natuur ze gang laten gaan.
Enkel dat ene oortje zodat het niet constant "overgeplooid" is.
Wou effe jullie mening weten omdat... het oortje constant zo ligt alsof op de bovenstaande foto en dacht dat het zo geen kans heeft om goed te komen.

groeten
Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits za 7 aug 2010 - 12:32

Jawel hoor,kijk maar naar zijn andere oor,dat hangt ook nog.
Dus zijn oortjes zijn nog niet zover om te gaan staan.
En dan moet je maar eens een kijkje nemen in de fotocorner,staan zeker foto`s van bulletjes die al wat ouder zijn als Chicco,maar ook nog hangoortjes hebben.
Geduld,geduld en over 3a4 maand staat hier een prachtige foto van Chicco met 2 prachtige oren.
Wink
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline za 7 aug 2010 - 12:45

misschien klinkt het als een stom idee,
maar eigenlijk zou je de komende weken om de paar dagen eens een front foto moeten maken, en in de digitale tijd van nu is dat niet meer moeilijk
als je dat doet gaat je opvallen dat de goede 'knik' in zijn andere oor steeds iets meer naar de punt van het oor gaat
jonge pups zit de knik echt tegen het koppie aan, en nu vandaag zie je dat de knik aan het 'normale' oor al van zijn koppie af is, de knik gaat steeds iets hoger naar de oorpunt toe
Het hoort ook zo te gaan, als het steeds hoger komt is de punt op laatst te kort om om te flappen en blijft rechtop staan.
Als we alle dagen de hond bekijken zien we dat verschil niet, en zijn de oren zo ineens gaan staan voor ons gevoel

Wanneer je nu om de paar dagen een front foto maakt zie je het met die foto's op rij wel dat de knik steeds ietsje hoger komt
ik denk namelijk dat ook bij het oor wat nu naar achter flapt de knik omhoog verplaatst, wat betekent dat er straks gewoon een te klein stukje is om naar achter te buigen en daardoor ook gaat staan
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits zo 8 aug 2010 - 0:10

Ik vind het een goed idee,dan kun je ook echt het verschil zien.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline zo 8 aug 2010 - 0:47

Als eerste moet ik toegeven dat ik een hekel heb aan kunstmatig 'knutselen' aan een hond om alleen het uiterlijk, noodzakelijk of beter vanwege gezondheid is iets anders

ik heb dat een paar jaar terug gehad met een duitse herder pup in mijn groep, de eigenaresse had echt alle hoop verloren dat de oren zouden gaan staan, en dacht er over om met leukoplast de zijkanten naar elkaar te plakken. Doordat ik de pup maar éénmaal in de week zag viel het mij wel op dat de 'knik' naar de oorpunt ging verschuiven.
Nu als ik in mijn groep iemand heb die twijfelt laat ik ze foto's maken, en dat werkt omdat je het kan zien dan.

Ik heb als voorbeeld wat foto's van Flake 'gepikt' moet je eens echt op de knik in het oor letten
dag 1
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Flake1
na een paar dagen
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Flake2
na ongeveer een week
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Flake311wekenoud39

en dan zijn er snelle pups die dit verschil in een week hebben, en trage pups die er misschien 2 weken over doen, maar het verschil is te zien
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits zo 8 aug 2010 - 1:05

Zo kan je het idd,heel mooi zien.
Ik hou ook niet van al dat gedoe,net wat je zegt,als het om de gezondheid gaat,is het wat anders.
En ik kan me er ook nog wel wat bij voorstellen als je wilt gaan showen.

Persoonlijk denk ik,dat het ook komt door de algehele conditie van de hond,de pups van dit soort plekken,zijn gewoon veel zwakker qwa weerstand,enz.
Neem je Flake die blaakt van gezondheid en dan gaat het denk ik veel sneller.
Daarom denk ik ook,dat wanneer Chicco een tijdje goede voeding heeft,liefde en aandacht,dat je hem gaat zien veranderen en pas dan komt het oortje goed.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits wo 11 aug 2010 - 8:14

Hey,Miguel hoe gaat het met de kleine Chicco?
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel wo 11 aug 2010 - 8:31

Hey
Super, bedank voor de intresse.
Alleen hij eet echt alles en we verbieden dat hem dan ook zoveel mogelijk.
maar nu krijgt hij al van gisteren soms een braakneiging en walgt even en dan is het weer over... weetniet of ik me ongerust moet maken? er zaten ook nogal veel pluisjes in z'n uitwerpselen.

het oortje daar is nog geen verbetering in. ik voel ook bij het masseren ervan
dat bij de knip waar het oortje overplooid is twee verdikkingen zitten waar het kraakbeentje normaal verder naar boven zou moeten groeien. het is alsof die twee beentjes niet over die knip kunnen groeien en daar verdikken

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 DSCN0752
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 DSCN0749
Nog een close-up van het oortje
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 DSCN0756

Anders alles echt super met de nodige kuurtjes inbegrepen natuurlijk ^^... Juist nog even afwachten voor we naar de puppytraining kunnen door de nodige entingen.
Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Inge Karssen wo 11 aug 2010 - 8:41

Misschien zie ik het verkeerd maar ik vindt het een ingevallen hondje bij de schouders en ribben en de plusjes in zijn poep kunnen van een speeltje zijn die hij opgegeten heeft zou het goed in de gaten houden.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel wo 11 aug 2010 - 9:01

JA het is een hondje van de Broodfokkerij we weten het al.
Helaas kan ik niet toveren, en de super verzorging die hij deze week gekregen heeft zal hem alleen maar goed doen.

Dat de pluisjes van z'n speeltjes waren... zover waren we ookal gekomen.
En een bull hebben en hem niet goed in de gaten houden... hmm dat was nog niet in me opgekomen.

bedankt voor de commentaar... was echt zéér nuttig en zal het zeker toepassen ^^


Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel wo 11 aug 2010 - 9:11

Miguel schreef:JA het is een hondje van de Broodfokkerij we weten het al.
Helaas kan ik niet toveren, en de super verzorging die hij deze week gekregen heeft zal hem alleen maar goed doen.

Dat de pluisjes van z'n speeltjes waren... zover waren we ookal gekomen.
En een bull hebben en hem niet goed in de gaten houden... hmm dat was nog niet in me opgekomen.

bedankt voor de commentaar... was echt zéér nuttig en zal het zeker toepassen ^^


Ja sorry Inge maar je doet al sedert m'n eerste bericht hier zo negatief tegenover Chicco dat een beetje sarcasme er wel vanaf kan zeker? :p

Speciaal voor jouw een foto waar je z'n ribbetjes niet toevallig ziet^^
Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 DSCN0745


Laatst aangepast door Miguel op wo 11 aug 2010 - 9:16; in totaal 1 keer bewerkt
Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits wo 11 aug 2010 - 9:13

Hij heeft vast iets opgegeten,goed opletten dat het eruit komt,van voor of van achteren.
Ik moet ook elke avond alles opruimen,want Zuwy vreet ook alles op.
Mag ik vragen welke voeding je geeft?
Het kan best zijn,dat Chicco eerst een ronde buik had van de wormen,waarschijnlijk heb je een wormekuur gehad bij de Da en is ie daarom nu zo ingevallen,maar met goede voeding is dat zo verholpen.


Als het kraakbeen iets met de knik te maken zou hebben,dan kon het oortje voor zover als ik het weet ook niet rechtop komen bij het liggen.
Tis heel moeilijk om zonder het oor te kunnen voelen een oordeel te geven,maar boven de knik mag je geen kraakbeen meer voelen
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel wo 11 aug 2010 - 9:25

Zijn voeding is:
Eukanuba puppy 1-24 months
large breed
Hij heeft inderdaad 6/08/2010 zijn eerste ontworming gekregen.

Op één van me eerder geposte foto's zie je inderdaad dat hij met z'n hoofdje naar beneden ligt en het oortje recht staat, maar dat kwam omdat ik voor ik de foto nam dat oortje zo had gelegt... het oortje valt nooit zo uit zich zelf. ook als ik het zo leg, "floept" het bij de minste beweging weer naar achteren.
eenmaal boven de knip voel je inderdaad geen kraakbeen meer. maar op de knip voel je wel dat het het daar verdikt en niet verder omhoog kan.
Ik begrijp dat dit moeilijk te oordelen is als je het niet kan voelen... maar vindt persoonlijk dat de DA er te gerust in is datt dit vanzlef goedkomt en zou overwegen om naar een 2e DA tegaan om zijn mening te horen.

groeten
Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Miguel wo 11 aug 2010 - 9:32

Voeding tips zijn altijd welkom want buiten de korrels en z'n puppy snoepjes krijgt hij niks anders op dees moment

Miguel
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Woonplaats : Blankenberge, België
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Jolanda Smits wo 11 aug 2010 - 9:48

Je kan altijd naar een andere da gaan.
Misschien zit er bij je in de buurt een goede fokker van een ras met staande oren en kan die je tips geven.
.
Nou,ik ben niet echt een voeding deskundige.
Maar op de forums lees je er wel veel over,hier op het forum staat ook genoeg over voeding,moet je maar es doorlezen.
Ik geef Zuwy s`ochtens caracroc brokken en s`avond krijgt ze kvv Duck en Juul eet alleen maar Duck.
Wat ik gelezen heb is dat eukanuba wel aangeschreven staat als een van de beste brokken,maar dat niet is,zit heel veel in waar een hond niks aan heeft.
Maar dat is een oneindige discussie,lees het topic maar es door,staat zat info.
Er is zoveel te doen over voeding,maar als je hond het ergens goed op doet,moet je dat zo laten denk ik.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline wo 11 aug 2010 - 10:06

misschien ben ik een optimist, maar voor mijn gevoel..........
als ik naar de eerste foto's kijk en nu wordt het oortje beter
kan een toeval zijn van de foto's omdat het een moment is, maar het oortje lijkt wel beter te 'draaien'

wat je zou kunnen doen om nog ietsje meer aan te laten komen
iets als KVV (kompleet vers vlees) dat is hier in Nederland in supermarkt en dierenwinkel te koop (in de diepvries) weet niet of ze het in belgie hebben
wil je gewoon alleen brokjes blijven voeren maakt het ook al een verschil wanneer je de dagelijkse portie over meerdere keren verdeel
bv hij krijgt nu 3 keer per dag eten, nu doe je de zelfde hoeveelheid verdelen in 5 porties. Een hond die meerdere kleine porties krijgt haalt er meer voedingsstoffen uit dan wanneer het verdeeld wordt over een paar keer eten

maar het heeft even tijd nodig hoor, was te slank dat ie bij jullie kwam en met liefde, aandacht en voeding komt het vanzelf goed, maar dat kan niet in een week natuurlijk

Wat ook handig is om in huis te hebben met een bullepup die alles opvreet wat voor zijn bekkie komt is Isogel. Wederom weet ik niet of het in Belgie ook normaal in de handel is, hier heeft de dierenarts het.
Het zijn doosjes met een donkerrood korreltjes er in (korreltjes als suiker) het helpt tegen verstopping (als er net wat opgevreten is of als het al klem zit) en het helpt tegen diaree (als ze weer eens iets fouts opgegeten hebben)
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van J@siu wo 11 aug 2010 - 10:13

@Miguel,
Over het oortje is al de nodige comm. gegeven.
doe wat je hartje jeje ingeeft, en ga op je gevoel af...
vind je het nodig om een 2e diagnose te laten stellen bij een andere DA ...DOEN, maar je hebt al de nodige meningen van andere forumleden gehad ...

wbt voeding ... je geeft het hondje de juiste voeding maar, .... kan hij daar wel tegen?

hoe is zijn eetlust?
hoe reageerd hij bij het geven van het eten?
Hoe werkt hij het aangeboden eten naar binnen? schrokkerig of juist heel bedeesd of rustig?
Hoe is zijn ontlasting?

Je kunt verschillende brokken proberen , maar kijk uit want hij zit zo aan de diaree.

Allemaal factoren, om juist bij een jong dier een goede voeding te vinden die
A/ lekker vind
B/ goed weg werkt
C/ en, hoe is zijn poepje ?

Nogmaals sucses !!

gr. J@siu !!!
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Pauline wo 11 aug 2010 - 10:16

wat je ook kan voeren, gewoon af en toe eens
macaroni met kipfilet, beetje water in de pan en als het kookt de macaroni en stukjes kipfilet er in, zolang koken als dat de macaroni aangeeft
je mag het samen met het kookwater geven, of bv het kookwater in het drinkbakje doen als je meer water had
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed? - Pagina 3 Empty Re: Onze Nieuwe pup heeft een geplooid oor... komt dit goed?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum