Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Loopsheid

4 plaatsers

Ga naar beneden

Loopsheid Empty Loopsheid

Bericht van Rob vr 1 feb 2013 - 10:49

Beste Forum ,

Sitah onze pup is nu 6 maanden en kan het zijn dat zij nu al loops is ?? Ik heb zelf nooit een teef gehad en ik heb er geen ervaring mee.
De vulva is iets opgezwollen en ook rood en gisteren kwam er ook een druppeltje bloed uit.....Kan zij op deze leeftijd al loops zijn ? Bovendien geeft zij ook een penetrerende geur af . Ik dacht eerst dat het scheten waren , maar het ruikt toch iets anders...
Wat denken jullie ? Is dit het begin ? Moet ik nu loopsbroekjes aanschaffen ? Sitah gaat altijd op de maandag naar de cursus ( zij heeft net afgelopen maandag met succes de puppy-cursus afgerond.Ik was er zelf ook verbaasd over want op dat moment , zonder andere honden , deed zij het goed ! )
Dan is het beter om haar niet mee te nemen....
Ik hoor graag jullie reactie ,

Gr.v. Rob en een poot v. Sitah happy2
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loopsheid Empty Re: Loopsheid

Bericht van GuardianAngel vr 1 feb 2013 - 23:44

Zo te lezen is ze loops en de meeste teven worden dit voor de eerste keer tussen de leeftijd van 6 en 12 maanden.

Loopsheidbroekje kun je uiteraard proberen, sommige teven vinden het geen enkel probleem om deze een aantal weken te dragen, maar er zijn ook teven die ze binnen no-time uittrekken:lol!:

De komende weken goed opassen met reuen en bij veel hondenscholen ben je in de periode van de loopsheid niet welkom met je hond
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Loopsheid Empty Re: Loopsheid

Bericht van Danny vr 1 feb 2013 - 23:56

Idd denk ik ook dat ze loops is en zo een broekje is wel een aanrader ja.
Danny
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 54
Woonplaats : Grootebroek , Holland
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Loopsheid Empty Re: Loopsheid

Bericht van Rob za 2 feb 2013 - 0:41

Ik heb ook ergens gelezen dat een loopsheid niet altijd direct wil doorzetten.En ik heb zo het idee dat het ook bij haar het geval is.Het is vandaag niet zo rood als de andere dagen en ik heb haar de laatste dagen 1 keer een bloeddruppel gezien.
Ik weet niet wat wijsheid is , reageren reuen hier al op en is het verstandig om niet naar de hondenschool te gaan ? Misschien even contact opnemen met de instructeur ? Hebben jullie ervaring met teven die vroeg loops zijn ? Wat het is toch ook vroeg bij 6 mnd ?
Gr.Rob
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loopsheid Empty Re: Loopsheid

Bericht van Pauline za 2 feb 2013 - 5:26

of je wel of niet naar een hondenschool kan/mag kan de instructeur je zeggen.

Soms wil een eerste loopsheid niet echt doorzetten maar ik denk dat dit niet echt met leeftijd van de eerste keer te maken heeft.
Ik heb zelf altijd teven gehad en was er 1 bij die met even ruim 5 maanden oud een redelijk tot normale loopsheid had (in doorzetten) en ik heb ook een teef gehad die met 15 maanden voor het eerst loops werd waar de eerste 2 pogingen maar enkele dagen duurden om dan te stoppen voor een week.
Je kan er helaas helemaal niets van zeggen, en niet voorspellen
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Loopsheid Empty Re: Loopsheid

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum