Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste loopsheid

5 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Eerste loopsheid

Bericht van sblns za 17 jul 2010 - 22:16

Hoi Allemaal,

Ik denk dat ons diva voor het eerst loops is, heb zo al een paar keer wat bloeddruppeltjes gevonden binnen en nu ook in de tuin...
Nu de laatste dagen eet ze wat minder en heeft ze ook lichte diarree, ze drinkt wel ontzettend veel.
Kan iemand me wat tips geven en zeggen of dit normaal is en waar ik op moet letten?

Ik heb altijd een reutje gehad en een teef is nu toch wel net ietsje anders :-)

Grtjs!


sblns
sblns
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 67
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van Pauline za 17 jul 2010 - 22:52

meestal worden ze voor het eerst loops rond de 9 maanden leeftijd
echter er zijn teefjes bekent die het pas na 1 jaar oud werden en ook teefjes die nog geen 6 maanden oud waren bij de eerste loopsheid

heel vaak (niet altijd) zet de loopsheid als ze heel jong zijn niet echt goed door, het is dan vaak een paar weken 'kwakkelen'.
Die teefjes die dan de eerste loopsheid zo een wel/niet loopsheid hebben, krijgen het vaak een paar maanden daarna weer en wordt het wel een 'echte' loopsheid.
Tijdens de loopsheid gaat de vulva opzwellen en gaat als een soort tuitje naar buiten staan.

Zelf heb ik nu al de derde teef en alle teven waren ook echt van de 'rel' tijdens de loopsheid. Ze voelen zich vaak echt niet lekker waardoor ze vaak slecht eten, hangerig zijn, onrustig en soms ook iets angstig. Ze gingen zo ineens blaffen naar een 'normaal' geluid als de sluitende garagedeur van de buren bv.
Wanneer de teven loops waren mochten ze van mij best lekker hangerig zijn, maar ik ging nooit mee in de angst of onrust. Wilde ze niet een straat door omdat er ineens een vuilnisbak stond bv, ging ik niet via een andere straat. Ik bleef rustig praten tegen de hond, en "we 'durven' er samen wel langs hoor"

Maar als ze opvallend meer drinkt kan het ook nog iets als een blaasontsteking zijn. Ook bij een blaasontsteking kan ze drupjes bloed verliezen, hangerig zijn, iets diaree hebben en slecht eten.

of het loopsheid of blaasontsteking is kun je aan de vulva zien, staat het gezwollen naar buiten is ze loops, zo niet kan het blaasontsteking zijn
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van GuardianAngel zo 18 jul 2010 - 22:19

Mijn teven hebben ook altijd wat last van diarree aan het begin van de loopsheid en zijn wat hangerig.
Het meer drinken dan normaal kan door de diarree komen, verandering van voer of het warme weer, ook honden verliezen dan meer vocht.
Bij een blaasontsteking zal je teef veel meer plassen dan normaal (vaak kleine plasjes) maar ook plassen in de regel loopse teven wat meer om hun geur achter te laten.
Je kan wat urine opvangen en dit even bij de DA laten controleren, bij een blaasontsteking vinden ze dan ontstekingscellen en bloedspoortjes in de urine.
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van sblns ma 19 jul 2010 - 8:11

Blijkbaar is het toch niet de loopsheids... heb gisterenavond ontdekt dat het bloed bij de stoelgang is. Dus wss nog bloed dat eruit druppelde... Vandaag naar de DA gebeld en blijkbaar zijn er wel meer honden die last hebben van diarree met dit weer en dat zorgt wel eens voor wat bloed bij de stoelgang.
Dagje vasten en drie dagen 2 x per dag buscopan en het zou verholpen moeten zijn.

Dus nog wachten op haar loopsheid, maar vind het zeker niet erg, integendeel! Laat ze nog maar wat genieten van haar puppy-tijd... :-)

sblns
sblns
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 67
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van lipmans ma 19 jul 2010 - 9:02

Ja het is niet handig om nu haar loopsheid te hebben. Maar ja als het zo was nou ja, niks aan te doen.
Wij hadden het vorig jaar voor het eerst. De dag voordag we op vakantie gingen ging het bij haar los. Heel handig zo in de caravan.... Mad Ach dat hebben we ook weer overleefd. Wink
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van Inge Karssen ma 19 jul 2010 - 21:43

Lady was net 7 maanden toen ze loops was net lekker met de kerst maar ik zag het al aankomen en had 3 slips voor haar gekocht en de derde heeft net lang genoeg geleefd om de loopsheid uit te zingen.
Ze is daarna wel gelijk geholpen is beter ook voor haar minder risico en we willen toch geen nestje.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste loopsheid Empty Re: Eerste loopsheid

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum