Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie vr 2 maa 2012 - 23:28

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) %3Ca%20href=w

Ter adoptie aangeboden: Winnie, een gesteriliseerd teefje uit 2005.

Het is een energieke en zachtaardige hond, die gek op bal en trekspelletjes is.

Wij hebben haar nu (pas) 9 maanden in huis samen met onze Shar Pei reu en dat gaat niet zo goed als we ons voorgesteld hadden.

Winnie is dominant naar Yelan (Shar Pei) ze bepaald bijna alles wat hij mag en vooral niet mag, daarbij is de combinatie van Winnie’s tanden en Yelan’s vel ook niet zo ideaal, een stoeipartij resulteerd meestal in hechtingen.

Dan wil Winnie ook nog wel eens in een dolle bui met haar 4 poten bovenop Yelan springen, waardoor die een aantal dagen bijna niet kan lopen.

We zien Yelan, die we al weer bijna 6 jaar hebben, een andere, onzekere hond worden en we hadden als voorwaarde voor ons zelf gesteld dat het in huis halen van een tweede hond ten allen tijde een verrijking zou moeten zijn van Yelan’s leven, en dat moeten we helaas bekennen, dat is niet gelukt.

Wij hebben Winnie van een jong gezin overgenomen, die merkten dat ze steeds minder tijd voor Winnie hadden en uiteindelijk met pijn in hun hart op zoek zijn gegaan naar een nieuw baasje en die nu zijn best gaat doen om een goed thuis voor haar te zoeken, want dat verdient ze, ze is lief, aanhankelijk en kent een aantal commando’s.

Ze kan goed bij kinderen, katten weet ik niet en een andere hond, denk ik alleen als die dominant is, ben geneigd te zeggen dat het een ideale hond is voor iemand die verder geen hond(en) heeft.

Verder zit ze graag in de auto (vooral als die naar het bos gaat), ze kan goed een aantal uren alleen zijn (slapen is ook een hobby van haar).

Ze heeft soms last van haar huismijtallergie, die we goed onder controle houden met een “vetbed” waar ze op slaapt en een shampoo waar ze een aantal keren per jaar mee gewassen moet worden.

Daarom zou het voor Winnie beter zijn als haar nieuwe thuis een “haarloze” vloerbedekking zou hebben, laminaat, hout of steen.

Overbodig om te zeggen dat we op zoek zijn voor een blijvertje, vooral omdat wij al haar 2e thuis zijn, denk dat het voor Winnie beter is dat ze niet aan het verhuizen blijft, een proefperiode is dus altijd mogelijk, als het niet mocht gaan

willen we nooit dat ze naar een asiel zou moeten.

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Boots</A>" border="0" />Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) %3Ca%20href=Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Win02</A>" border="0" />Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) %3Ca%20href=Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Win01</A>"

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie za 3 maa 2012 - 2:43

Misschien ook belangrijk; Winnie is in de provincie Limburg te bezoeken.

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie vr 23 maa 2012 - 1:47

Winnie is nog steeds beschikbaar..........

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Adjani & Tyson vr 23 maa 2012 - 2:54

Hebben jullie al een gedrags deskundige geraadpleegd?

Een tweede hond erbij is nooit makkelijk en een deskundige kan misschien jullie helpen haar dominatie ondercontrole te houden
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie vr 23 maa 2012 - 3:45

Bedankt voor je goed bedoelde advies, cursus hebben we al gevolgd, elke dag wordt ze gecorrigeerd door ons, het gaat ook wat beter dan bij het begin, maar het is het totaalpakket; bij elk commando dat we geven aan Winnie, krimpt de andere hond in elkaar omdat ie al 6 jaar weet dat elk commando voor hem is........

We hebben dit echt niet "even" besloten te doen, als ze een thuis vind, gaat dat echt nog pijn doen, want het blijft een schat.

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Adjani & Tyson vr 23 maa 2012 - 20:09

nee zo bedoelde ik dat niet, dat jullie dat zo even besloten hadden. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend dit is voor jullie en Yelan.
Ik was gewoon benieuwd of er een gedrags deskundige naar had gekeken en wat die dan zou adviseren
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie vr 23 maa 2012 - 21:44

Een goede bekende van ons is hondengedragskundige, van haar heb ik tips gekregen waar ik op moest letten bij de adoptie van een hond. De vorige eigenaar wilde 2 weken proefperiode, wij hebben op een maand aangedrongen omdat iedereen gewoon tijd nodig heeft om aan elkaar te wennen. We zijn op cursus gegaan bij de hondengedragskundige. Zij is ook diegene die ons tussentijds veel tips heeft gegeven wat ik het beste kon doen. Zo is er een periode geweest dat er sprake was van voedselnijd. Hierin was Winnie heel dominant en fel tegenover mijn sharpei. Ik heb 9 maanden hard gewerkt en veel resultaat geboekt.

Winnie is een lieve hond met dominante trekjes die ik prima onder controle heb. Ze luistert goed, soms wat directer en sneller dan mijn sharpei. Is aanhankelijk en zoekt je gezelschap op. Het enige wat haar betreft nog speelt is dat ze nog te enthousiast het bezoek begroet.

wat betreft de combi met mijn sharpei is het nog een ander verhaal.

ze doen het prima samen, ze verzorgen elkaar. nou ja vooral de sharpei likt op aandringen van Winnie haar bek en oren schoon. Ze spelen geregeld. Mijn sharpei wilt altijd wel spelen maar dat bepaald Winnie natuurlijk en dat is prima. Maar het probleem begint wanneer ze aan het spelen zijn dit gebeurt niet super ruw maar wel dusdanig dat mijn sharpei vaak er een gat aan overhoud, hij heeft een dunne huid en snel een gat. (mijn sharpei kan overigens wel met andere honden spelen en blijft dan meestal heel, ook niet altijd) dus Winnie is dan net iets te fel. Ik zal dan altijd vroegtijdig het spelen moeten afbreken.

Het probleem zit hem ook vooral in het feit dat mijn sharpei van Winnie niet mag spelen, iedere uitbundigheid wordt door haar de kop in gedrukt. Ik corrigeer haar hierin maar dat heeft tot gevolg dat de sharpei door mijn commando compleet blokkeerd en niet meer durft te spelen. hij begrijpt niet dat de commando's voor Winnie zijn en niet voor hem. Dus bij alle commando's die ik Winnie geef raakt hij uit zijn doen en onzeker, niet begrijpend wat nu van hem wordt verwacht.

Mijn sharpei begrijpt gewoon niet wanneer een commando niet voor hem bedoeld is, (ook al noem ik eerst de naam voor dat ik een commando geeft) Ik heb hier geen oplossing voor.

De gedragsdeskundige had hier ook geen pasklaar antwoord op. Ze gaf vooral aan dat ik me moetst afvragen wat ik wilde, altijd allert blijven en hard werken om te zorgen dat er niks mis gaat tussen die 2 of voor de rust(voor mijn sharpei)

Ik ben altijd heel fel geweest op mensen die een hond namen en hem weg doen. het lijkt van de buitenkant altijd een makkelijke keus. Als het niet werkt dan doen we hem lekker weg. Nu sta ik aan de andere kant en zet mijn trots aan de kant en geef ik toe dat het mij ook niet gelukt is en ik daarom kies voor rust voor beide honden.

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Monique za 24 maa 2012 - 7:51

jouw verhaal herken ik wel, ik bedoel hoe jouw sharpei reageert op de stemverheffing die voor je bull bedoelt is.. en dat dominante gedrag

Mijn Jana reageert daar ook angstig op, maar zodra ze ziet dat het niet voor haar bestemd is, herstelt ze zich wel. dat heeft ook even geduurt voordat ze besefte dat ik niet boos op haar was. Ze krimpt nog wel eens ineen, maar daar reageer ik niet op, dat maakt haar alleen maar onzekerder en onze bull voelt zich hierdoor weer sterker. Ruw spelen wordt meteen afgebroken.
En dominante signalen van Guus, worden ook afgestraft, zodat ze weet dat ik haar in de smiezen heb.


hoe meer ik op Guusje let , hoe meer ik leer van haar gedrag. Ik ben het nog steeds niet de hele tijd voor, maar wanneer ik een bepaald gedrag als dominant herken, grijp ik de keer erop wel in... het zijn vaak maar kleine subtiele handelingen, maar je moet ze wel herkennen, niet altijd even gemakkelijk hoor,






Met straffen mag je eigenlijk niet de naam noemen, lastig, ik vergeet het ook nog wel eens,

lees zojuist op het Stafford gedeelte, ( waar ik nog niet eerder gekeken heb,) dat er dus wel zijn die de naam van de hond roepen, wanneer een hond iets verkeerds doet, ik dacht altijd dat verstandiger was niet te doen..


Laatst aangepast door Monique op zo 25 maa 2012 - 6:19; in totaal 1 keer bewerkt
Monique
Monique
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 772
Leeftijd : 58
Woonplaats : Weert
Registration date : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Adjani & Tyson zo 25 maa 2012 - 2:40

ja het is ook een hele moelijke keus om te maken. Maar als Yelan er echt onder leidt en de combi van honden niet werkt kun je er ook niet zo mee door gaan. Ik hoop dat jullie via deze weg een mooi huisje voor haar kunnen vinden
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie ma 26 maa 2012 - 22:28

Dank je wel voor jullie reacties.

Blij om te lezen dat er iemand is met ongeveer het zelfde probleem.

Ik ben ook allert op de dominante signalen van Winnie, ze zijn inderdaad wel subtiel maar na een tijdje heb je ze wel in de smiezen. soms kan ik ze gewoon niet voor zijn.

Maar ik vind soms de signalen van onzekerheid ook vaak heel subtiel, misschien dat ik daar ook nog meer allert op kan zijn, dat ik dat mog meer moet negeren.



Wat betreft het namen noemen heb ik ook begrepen dat het niet mag, maar als ik dat niet doe, snapt Yelan er helemaal geen snars meer van.

Op het moment gaat het redelijk, ze zijn allebei hartstikke lief en gezellig. We hebben nog maar 1x een gaatje in de wang van Yelan gehad tijdens het spelen maar dat was maar een kleintje, daar maak ik me al niet meer druk om.

Wat ik vervelender vind zijn de grote gaten en de rugproblemen. Winnie in zijn o zo leuke grappige bull enthousiasme is dus 2x op Yelan gesprongen. Die heeft toen zo'n last van zijn rug gehad dat hij 2 dagen niet gelopen heeft, niet meer at, bij het omdraaien op zijn kussen begon te hijgen van de pijn en 39,8 graden koort had. met pijnstillers en rust komt hij er wel weer prima bovenop.



Ik heb nog zeker momenten dat ik twijfel, maar alles bij elkaar is het toch beter voor beiden honden.

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Monique ma 26 maa 2012 - 22:41

als pijnstiller voor Yelan zou je Arnica druppels of tabletjes kunnen halen. Niet leuk idd wanneer ze pijn hebben,

Jana is maar een dwerg, dus dat is helemaal een verschil. Maar moet zeggen het gaat nu goed. Ze moeten gewoon snappen dat er niet altijd hard gespeeld kan worden, Is er bij jou in de buurt geen hond die qua kaliber bij je bulleke past om eens samen op hun manier te ravotten..

Je hebt een jonge hond.. en die bulken van de energie.Maar wanneer je liever een ander huis zoekt, wens ik je veel succes
Monique
Monique
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 772
Leeftijd : 58
Woonplaats : Weert
Registration date : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Winnie ma 9 jul 2012 - 2:53

Deze Topic mag op slot; Winnie heeft een perfekt plekje gevonden, helaas niet via dit forum.

Winnie
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Registration date : 16-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Monique ma 9 jul 2012 - 3:41

wat fijn, dat maakt toch niet uit waar ze het mandje gevonden heeft, dat ze er een heeft is het belangrijkste
Monique
Monique
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 772
Leeftijd : 58
Woonplaats : Weert
Registration date : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van J@siu ma 9 jul 2012 - 8:54

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) 79840 super !!!
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van ferla ma 9 jul 2012 - 22:15

heel goed !!!!!

ferla
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 686
Registration date : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst) Empty Re: Winnie zoekt nieuw mandje. (geplaatst)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum