Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twee pups tegelijk

2 plaatsers

Ga naar beneden

Twee pups tegelijk Empty Twee pups tegelijk

Bericht van Mazzel do 15 sep 2011 - 7:56

Sinds gister hebben wij onze pups thuis, Mazzel en Phoxy, een reu en een teefje.
Soms gaat hun spel er heftig aan toe, wie kan mij zeggen wanneer ik het spel moet onderbreken. Is het rangorde bepalen?
Mazzel
Mazzel
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 8
Leeftijd : 52
Registration date : 30-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee pups tegelijk Empty Re: Twee pups tegelijk

Bericht van Pauline do 15 sep 2011 - 9:22

zo klein geloof ik zelf niet in rangorde bepaling
ik zie het meer als een soort 'sport wedstrijdje', de ene keer wint de een, de andere keer de ander
wanneer je het gaat stoppen moet je doen op gevoel, de moeder teef grijpt ook in op haar eigen gevoel.
ik heb zelf nog nooit 2 puppen van mij zelf gehad, ik heb alleen bij onze tweede bull als pup, een herder pup van gelijke leeftijd gehad omdat die buurvrouw haar been gebroken had en de pup vaak bij mij was.
Bij mij mocht spelen, happen naar elkaar allemaal wel, maar ik greep in door beide puppen 'op te pakken' als het geluid mij niet meer prettig klonk.
Je kan een verschil horen in speelse grommeltjes of grauwen naar elkaar.
Bij het eerste idee dat het grauwen was pakte ik ze op en liet ik ze even 'afkoelen'
een piepje (zo een puppen gilletje) als er toevallig een oor tussen tandjes zaten liet ik ze gaan, maar dan moet ik wel het idee hebben dat de andere pup een 'los-reflex' heeft anders greep ik in.
Ingrijpen was bij mij altijd rustig pratend gewoon oppakken, onder iedere arm een pup en even rust
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum