Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

+7
Saxs
bulldogmiep
romanouk
mikarick
Pauline
linny27
lipmans
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van lipmans wo 8 sep 2010 - 23:41

Hallo!
Ik weet niet of ik nu in het juiste topic zit te wroeten. Maar ik doe het zo maar ff. Ik ben nu natuurlijk bezig om ons hier 'klaar' te maken voor de bevalling van Haley. Ik lees verschillende dingen over extra voeding, supplamenten en smeerseltjes etc. Ik las bijvoorbeeld goede dingen over nutri-drops.
Mijn vraag aan iedereen die er wat vanaf weet, hoe denken jullie over frambozenbladtabletten?

Verder gaat alles hier z'n gangetje. Haley haar zwangerschap wordt nu ook aan de 'buitenkant' merkbaarder!


Laatst aangepast door lipmans op di 12 okt 2010 - 2:47; in totaal 1 keer bewerkt
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van lipmans do 9 sep 2010 - 9:13

Niemand die er me iets over kan vertellen?? confused
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van linny27 do 9 sep 2010 - 11:13

had je graag willen helpen ..maar van bevallingen weet ik niks..
Ieder geval niet van de middeltjes..

ik(denk wij allemaal) het buikkie van haley wel zien hoor..vind dat altijd zo mooi.:)
linny27
linny27
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Woonplaats : enschede
Registration date : 03-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van Pauline do 9 sep 2010 - 12:28

het spijt me, ik heb werkelijk geen idee
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van mikarick do 9 sep 2010 - 19:51

Je zal toch op een reactie van een fokker moeten wachten en die komen misschien het weekend wel even hier gluren. Ik weet ook (buiten de basis)niet zo veel over honden-bevallingen.
mikarick
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoorn nh
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van romanouk za 18 sep 2010 - 21:09

Er is toch wel een standaard pakket wat je in huis zou moeten hebben.

Vanaf 6 weken ga je het voer opvoeren omdat de pups dan meer vragen van
moeders. Dit doe je geleidelijk aan en hier is wel veel over te vinden op het
internet.
Tja wat had ik allemaal in huis.
*Warmtelamp (niet met licht maar gewoon met warmte).
*kruik
*glijmiddel
*thermometer voor lichaamstemperatuur en voor in de werkpkist.
*ontsmettingsmiddel/alcohol
*navelstrenggaren
*oude handdoeken voor in de werpkist en het afvegen van de pups
*Dettol handzeep en schoonmaakmiddel
stoffen dweilen (deze dompel ik in dettol en leg ik voor de ruimte waar de pups zijn en je hier je voeten
op moet vegen).
*Pro-Atman (is een middel wat je in het bekkie moet sprayen van een pup als deze niet direct wil ademen
of moeilijk ademt)
*Homeopathisch middel Puur Utero wat ik na de bevalling extra geef om de baarmoeder op te schonen.
Veel schone kleden omdat je elke dag toch wel de werpkist moet verschonen
*Druivensuiker (dit geef ik een beetje door het drinkwater heen als een teef het een beetje zwaar krijgt
tijdens een bevalling)
*Nutridrops kan je wel bij de hand hebben, maar er mag toch niet langer dan 1,5 tot 2 uur tussen een 1 en 2de pup zitten.
*Easy-Welping is een geweldig middel! Dit neem je in gebruik een paar dagen voor de uitgerekende datum en dit
werkt prima voor een makkelijke bevalling en een paar dagen daarna als de pups zijn geboren door geven . De voedingsstoffen worden via de melk door gegeven aan de pups en dit is weer goed voor de botvorming en de weerstand.
Hier zit ook frambozenblad in!
*Tijdens de bevalling laat ik altijd een grote bak met warm/heet water vollopen met wat wasmiddel erin.
Elke keer als ik een pup heb afgedroogd of de kleden uit de werpkist verschoon dan gooi ik ze altijd direct
in deze bak met water en laat ze weken. Later kun je ze dan beter uitwassen en opnieuw gebruiken.
* spaar veel kranten op.....ten eerste voor onder de kleden van de werpkist.
En daarna als de pups gaan lopen en je ze hier op kan laten plassen en poepen.

Ik hoop dat dit eerst voldoende is en je er wat mee kunt....

Groetjes M@rgriet.
romanouk
romanouk
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Harkstede Groningen
Registration date : 18-09-10

http://www.meanman.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van lipmans ma 20 sep 2010 - 0:01

Oh super! Ja natuurlijk daar kan ik heel veel mee.
Die warmte lamp, extra kleden, kranten etc daar had ik al aangedacht. Waar ik vooral geinteresseerd was/ben is die hulpmiddeltjes zoals easy-whelping. En frambozenblad, daar heb ik me ook in verdiept. Ik las dat sommige fokkers deze tabletten alle 9 weken geven. Terwijl het naar mijn idee juist gevaarlijk is voor de eerste weken van de dracht (is ook zo voor mensen). Maar wel weer goed voor de laatste week. Mooi dat het ook in easy-whelping zit, wist ik niet.
Die bak met warm water is ook een goede tip!
En ja dettol, tuurlijk denk ik nu.
Maarre glijmiddel? (even een tubesensilube halen bij de kruidvat en dan zeggen, het is niet voor mijzelf!!! lol! )

Ik zal even op spat kijken wat daar staat bij de produkten.
Thanx voor de info!
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van mikarick ma 20 sep 2010 - 0:56

lipmans schreef:Oh super! Ja natuurlijk daar kan ik heel veel mee.
Die warmte lamp, extra kleden, kranten etc daar had ik al aangedacht. Waar ik vooral geinteresseerd was/ben is die hulpmiddeltjes zoals easy-whelping. En frambozenblad, daar heb ik me ook in verdiept. Ik las dat sommige fokkers deze tabletten alle 9 weken geven. Terwijl het naar mijn idee juist gevaarlijk is voor de eerste weken van de dracht (is ook zo voor mensen). Maar wel weer goed voor de laatste week. Mooi dat het ook in easy-whelping zit, wist ik niet.
Die bak met warm water is ook een goede tip!
En ja dettol, tuurlijk denk ik nu.
Maarre glijmiddel? (even een tubesensilube halen bij de kruidvat en dan zeggen, het is niet voor mijzelf!!! lol! )

Ik zal even op spat kijken wat daar staat bij de produkten.
Thanx voor de info!
Met een stalen gezicht "kan u het inpakken, want het is een cadeautje" roll


Laatst aangepast door mikarick op ma 20 sep 2010 - 0:58; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
mikarick
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoorn nh
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van romanouk ma 20 sep 2010 - 1:40

mikarick schreef:
lipmans schreef:Oh super! Ja natuurlijk daar kan ik heel veel mee.
Die warmte lamp, extra kleden, kranten etc daar had ik al aangedacht. Waar ik vooral geinteresseerd was/ben is die hulpmiddeltjes zoals easy-whelping. En frambozenblad, daar heb ik me ook in verdiept. Ik las dat sommige fokkers deze tabletten alle 9 weken geven. Terwijl het naar mijn idee juist gevaarlijk is voor de eerste weken van de dracht (is ook zo voor mensen). Maar wel weer goed voor de laatste week. Mooi dat het ook in easy-whelping zit, wist ik niet.
Die bak met warm water is ook een goede tip!
En ja dettol, tuurlijk denk ik nu.
Maarre glijmiddel? (even een tubesensilube halen bij de kruidvat en dan zeggen, het is niet voor mijzelf!!! lol! )

Ik zal even op spat kijken wat daar staat bij de produkten.
Thanx voor de info!
Met een stalen gezicht "kan u het inpakken, want het is een cadeautje" roll

roll roll roll

Ik heb de glijmiddel nu ook gewoon bij de drogist gekocht....
Als me nog wat te binnen schiet dan hoor je nog van me!!!!

Groetjes M@rgriet.
romanouk
romanouk
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Harkstede Groningen
Registration date : 18-09-10

http://www.meanman.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van lipmans ma 20 sep 2010 - 7:03

Super! sunny
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van romanouk ma 20 sep 2010 - 7:13

Oh ja nog iets....

Ik begin altijd een week voor de uitgerekende datum met temperaturen.
Dit doe ik in de morgen en in de avond. Zo krijg je al gauw een goed beeld
hoe haar temperaturen zijn en merk je dus ook heel snel op wanneer ze haar daling
heeft gehad. Tegen de einddatum aan begin ik met 3 keer per dag te temperaturen.
Daarnaast laat ik het boekje ook tijdens het werpen in de buurt zodat ik
alles kan noteren als er een pup wordt geboren zoals: kenmerken, gewicht en geslacht.

Groetjes M@rgriet.
romanouk
romanouk
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Harkstede Groningen
Registration date : 18-09-10

http://www.meanman.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van bulldogmiep za 9 okt 2010 - 1:09

ik weet niet of het gezegd mag worden maar op hyves zag ik daar straks een heel leuk berichtje van lipmans

maar ik vind dat ze het zelf mag zeggen Laughing
bulldogmiep
bulldogmiep
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1833
Leeftijd : 41
Woonplaats : Arcen
Registration date : 26-09-08

http://mikusenmiep.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van lipmans ma 11 okt 2010 - 23:20

Jaaaaaaaaaa, de pups zijn geboren! Sinds gistermiddag hebben we weer internet. Het heeft er een dikke week af gelegen. Heeeeeeeeeel vervelend. Maar nu is het gelukkig weer opgelost!
Haley is vrijdag 8 Oktober bevallen van 8 pups! 5 Jongens en 3 meiden.
Ik had donderdag al in de gaten; dit duurt niet lang meer. Ze was het ook zo ontzettend zat. Je moest haar gewoon een setje geven als ze op de rug lag. Anders kon ze niet overeind komen.
Vrijdagochtend ik kom beneden en zie meteen dat ze 'anders' is. Ik laat haar even naar buiten. En toen zag ik dat ze in de nacht (mijn man heeft haar toen nog een keer uitgelaten) een gat heeft zitten graven in de tuin. Dit doet ze dan ook weer bij mij. Ook in de werpkist graven. Ze trilt zo nu en dan en kijkt ons aan met een blik van; ik weet niet wat er is maar ik voel me vreemd.
Ik denk vandaag, vannacht of morgenochtend gaat het gebeuren.
En ja hoor ik krijg gelijk. s'Midddags om 14.20 begint ze te hijgen. Ik heb mijn man gebeld. Die zou meteen naar huis komen. Mijn schoonouders hebben de kinderen opgehaald. En zie daar om 14.45 uur beviel Haley van haar eerst geborene, een reutje. Een echte look-a-like van Haley.
Zo volgden meer pups en de laatste werd om ongeveer 20.30 geboren.
Het ging haar zo 'gemakkelijk' af. Echt heel bijzonder om dit geheel mee te maken.
Haley was nadat het eerste reutje geboren was ook meteen 'moeder'. Wat ontzettend geweldig is die natuur dan ook he? Niemand heeft het haar voor gedaan en ze doet het gewoon. Prachtig!
En als 'hulpmiddeltje' gebruik ik alleen voor haar easy whelping en ze krijgt zeewier. De nutridrops liggen nog onaangeroerd in de doos.
Dat vind ik het mooie laat de natuur het maar doen.
De eerste nacht hebben we dan ook niet bij haar geslapen. Ik had zo'n ontzettend goed vertrouwen in haar als versgebakken moeder. Ik denk daar hoef ik me vannacht niet mee te bemoeien. Ik heb natuurlijk wel even een paar keer bij haar gekeken. Want echt slapen doe je toch niet lekker. De tweede nacht (zaterdag op zondag) heb ik wel bij haar geslapen. Ik merkte dat ze toch wat last had van naweeen als de pups bij haar dronken. En ik vond dat ze wel wat 'steun' kon krijgen.
En nu na een paar dagen en nachten het gaat ongeloofelijk goed met het stel. Dan denk je bij jezelf, wanneer gaat het nou wat moeilijker, het gaat gewoon te goed.
Ik zal zo even kijken om wat fotootjes te plaatsen. Het is ook een nieuwe computer dus moet ik alles nog even wat ontdekken.
Op onze site heb ik zaterdagochtend (met dank aan de computer van mijn broer) meteen even een eerste filmpje van haley en haar kroost gezet. Dat filmpje is na de bevalling gemaakt, vrijdagavond laat.
Dus...Komt dat zien! Komt dat zien! Hahaha swing
lipmans
lipmans
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 46
Woonplaats : Burgum, Friesland
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van Pauline ma 11 okt 2010 - 23:43

oh wat leuk Marijke dat het zo goed gegaan is en nu gaat met de kersverse moeder, geweldig
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van Saxs di 12 okt 2010 - 3:11

Van harte gefeliciteerd met het kleine grut.
Ik ben heel benieuwd naar foto's.
Saxs
Saxs
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 42
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn NH (Zwaag)
Registration date : 09-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van Jolanda Smits di 12 okt 2010 - 3:51

swing swing Jaaaa,van harte gefeliciteerd met de pupsels en fijn dat het zo goed ging/gaat.
Ben ook heel benieuwd naar foto`s.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van linny27 di 12 okt 2010 - 6:57

Gefeliciteerd oma marijke met de 8 pups wat leuk...8 pups op 8 okt gaaf he..
gelukkig gaat ook alles goed met haley...
linny27
linny27
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Woonplaats : enschede
Registration date : 03-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van GuardianAngel wo 13 okt 2010 - 4:24

Van harte gefeliciteerd
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van ens wo 27 okt 2010 - 20:54

gefeliciteerd 8 pups

ens
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 34
Registration date : 24-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van denise vr 29 okt 2010 - 3:51

gefeliciteerd !!!
denise
denise
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 473
Leeftijd : 36
Woonplaats : den helder
Registration date : 24-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren! Empty Re: Hulpmiddeltjes rondom bevalling- De pups zijn geboren!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum