Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

3 plaatsers

Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van bigbulldavid do 27 jan 2011 - 7:48

Hey Bullies :D

Ik ben al een tijdje aan het denken, wanneer alles in orde is hier thuis (renovatie) zou ik graag een jonge hond willen adopteren uit asiel of langs andere wegen, en ik vroeg me af, wat zijn er volgens jullie kenners de dingen waar je op moet letten hierbij?

Zijn er meer risico's als je adopteert voor bijv. zieke hondjes enzo?
Volgens mij kijken de asielcentra en adoptiefamilies hier toch wel naar niet?

Groetjes

David

bigbulldavid
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Registration date : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van Pauline wo 2 feb 2011 - 10:03

ik denk dat een hond adopteren uit een officieel asiel een goede optie is omdat ze daar ook nagekeken worden door een dierenarts
vaak kun je ook bij een kwaal die in de eerste tijd na de adoptie aan het licht komt terug naar hun dierenarts, als een soort van garantie

ook vind ik het een goede optie om een hond te adopteren (herplaatsen) uit het 'thuis' waar hij/zij is.
een herplaatser van een particulier kun je ook een juiste indruk krijgen van reden van herplaatsing en het karakter van de hond
Het particuliere adres waar je met de hond gaat kennismaken kun je ook zien hoe de eigenaren met de hond omgaan en wat de eventuele gedragsfoutjes of gezondheidsfoutjes zijn

en er zijn ook wel (stamboom) fokkers die hun 'eigen' honden terug nemen en dus herplaatsers hebben. Een eigen fokproduct kunnen ze ook veel info geven over karakter en gezondheid.

ik denk dat de meeste ziektes/gezondheids problemen het eerste levensjaar aan het licht komen, dus dan zou je (als ik even een grove kansberekening doe) juist het minste kans hebben als je bv een herplaatser van 1,5 of ouder adopteert.
maar iedere pup kan ziek worden, zelfs van de allerbeste fokker, en iedere volwassen hond kan een ziekte hebben/krijgen
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van Adjani & Tyson wo 2 feb 2011 - 21:06

Onze hond komt ook uit het asiel. Maar we kregen hem ziek mee (met parasieten en wormen etc) en daar zeiden ze alleen hier geef hem maar wat tegen de diaree. Hij zou daar wel door een dierenarts zijn onderzocht maar die dierenarts had ook niet genoteerd dat hij een hartafwijking heeft (niet goed sluitende hartklep). Terwijl onze DA dit wel constateerde.
Dit was een asiel die niet aangesloten was bij de nederlandse dierenbescherming.
Als je dus uit een asiel adopteerd is het misschien verstandig omdit vanuit een door de dierenbescherming erkend asiel te doen, daar krijg je ook profesioneel advies mbt het wennen van de hond en of die hond bij jou en je situatie past. (was bij ons ook niet zo)
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van bigbulldavid wo 2 feb 2011 - 22:42

ok, bedankt jongens!

bigbulldavid
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Registration date : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van Pauline wo 2 feb 2011 - 22:45

dat bedoelde ik inderdaad met een 'officieel' asiel
niet zo een adres wat zich asiel, opvang of dergelijk noemt maar het officieel niet is.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van bigbulldavid wo 2 feb 2011 - 22:48

Maar een asiel heeft toch ook een erkenningsnummer normaal niet?

bigbulldavid
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Registration date : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van Adjani & Tyson do 3 feb 2011 - 0:41

ow ik zie dat je uit belgie komt, daar weet ik niet hoe het werkt
in NL kun je op de website www.ikzoekbaas.nl alle bij de dierenbescherming aangesloten opvang vinden of op de website van het asiel moet staan dat ze een erkend asiel zijn
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

op wat letten bij adoptie/herplaatsing? Empty Re: op wat letten bij adoptie/herplaatsing?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum