Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijten

+9
Silvia&Sammy
Katrien
Bienkatrien
mikarick
Jolanda Smits
Saxs
Pauline
linny27
Jen
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits zo 7 nov 2010 - 0:38

Ja,ik sluit mij bij pauline aan,het lijkt soms of ze zelf niet meer stoppen kunnen,dan moeten wij ze een handje helpen.
Volhouden meid,komt goed.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen di 21 dec 2010 - 9:06

Ok we zijn nu een maand verder en het gaat nog steeds niet beter met Rocky Crying or Very sad
We kunnen hem nooit langer dan 20min bij ons vrij laten of hij bijt echt door in onze armen of handen ...
En wanneer we hem in time-out willen zetten, gaat ie op zijn rug liggen, begint ie op de grond te kronkelen en begint panisch te spartelen en bijten om weg te lopen...
We hebben hem nochtans nooit iets gedaan, waarom zou ie zo reageren ?
Denken jullie dat castratie zou helpen om hem minder dominant te maken?
Iemand nog tips ?
Ik vind het gewoon zo erg dat ie nooit gezellig bij ons kan zitten savonds naast de zetel, hij moet gewoon altijd in zijn puppyren omdat hij niet te doen is...

Bedankt en groetjes!
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline di 21 dec 2010 - 14:57

dat op de rug spartelen en bijten is geen dominantie, is gewoon een 'spel' op zich
Hij vraagt aandacht en als je dan toeloopt heeft hij waarschijnlijk dit 'nieuwe spel' gewoon bedacht

houd moed hoor, waar je nu denkt 'hij kan nooit bij ons gewoon rustig in de zetel zitten' is straks zo ineens voorbij
volhouden dat je steeds bij bijten, een NEE of FOEI of AUW roept, en het spel/aandacht is gelijk over.
Ook dit gedrag gaat echt voorbij, consequent volhouden dat bijten niet mag.
En over een tijdje zul je je er over verbazen hoe lief hij naast/bij je in de zetel zit, zonder je nog te bijten.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen di 21 dec 2010 - 18:52

Maar hij gaat op de grond liggen als ik hem bij zijn halsband vast heb om hem naar zijn time-out te brengen... Hij doet dit niet als ik afkom. Hij spartelt om weg te lopen en begint panisch in mijn hand te bijten zodat ik hem loslaat en hij heeft een angstige blik in zijn ogen en zijn oortjes liggen plat...
Ik hoop echt dat ie verbetert want het is soms wel heel moeilijk, maar jullie zullie dit wel begrijpen hoop ik... Rolling Eyes
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline wo 22 dec 2010 - 0:24

wij begrijpen het heel goed hoe moeilijk het is
als hij met platte oortjes, spartelt en hapt/bijt om los te komen is het ook echt een angst op dat moment.
En dat zegt niet dat je hem iets gedaan hebt, kan zelfs alleen in je houding zitten, omdat je bukt bv. Puppen maken meerdere keren een 'angstfase' door voor ze volwassen zijn, en misschien is het nu een angstfase dat normale dingen weer even 'eng' zijn.
Kijk eens of het 'anders' is als je bv eerst op je hurken gaat zitten voor je de halsband pakt, is veel minder bedreigend dan over de hond heen buigen om een halsband te pakken.
Je geeft een time-out omdat hij te druk/dol is op dat moment, probeer dan zelf zo rustig mogelijk te zijn/spreken. Hoe drukker wij gaan grijpen naar de hond, of hoe drukker/luider wij gaan spreken, hoe meer de hond dol/druk wordt.
Dat de onze pup was had ik geen bench, als ze te dol/druk werd ging ik op mijn hurken bij haar zitten, hield haar romp lichtjes vast en begon langzaam en rustig te praten; "doe maar rustig, braaf hondje hoor, effe rustig doen we", dan voelde ik ook de 'rust' weer terug komen in de pup.

Bullen zijn geen leuke pups in de opvoeding, ze zijn moeilijk en heel veel momenten denk je "waar zijn we aan begonnen?". Maar het komt echt goed, en op dat moment ben je die moeilijke maanden zo vergeten. Dat geloof je nu niet, maar je kan je straks niet meer voorstellen dat de lieve knuffelaar die je dan hebt, de zo moeilijke pup/jonge hond was.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Bienkatrien do 23 dec 2010 - 0:42

Hoi Jen,
Ikzelf heb ook al een 3e bull... welliswaar mini bullen en die zijn ietsie drukker..
Ik weet daar dus ook alles van...het bijten in je handen etc. herken ik maar al te goed.Ook een beet in je rug als je op de bank zit en dan heel hard wegrennen...het "tikkie" effect.
Ik ben het eens met alle andere reacties het komt ook echt goed hoor!
Wat ik deed bij mijn bullen pups als ze echt oer oervervelend waren en alle trucs uit de kast hadden getrokken... Is het negeren...net doen of hij er niet is..je ziet hem niet je hoort hem niet...gewoon lucht! Gek op de grond rollen hardstikke leuk ik zie je niet....rol maar tot je een ons weegt....negeren is namelijk ook een vorm van laten zien dat je de baas bent...je beloont zijn gedrag niet met aandacht (want negatieve aandacht is ook aandacht).
Dus ik zou als ik jou was en hij heeft weer zijn gekke half uurtje...hem in z'n benchje doen niks zeggen niet aankijken en gewoon weglopen ff laten rusten.
Beter voor jou beter voor hem...en als ie een lieve bull is de HEMEL in prijzen...
(Want hij moet natuurlijk ook weten wat hij wel goed doet)
Koek dr in je bent geweldig....zo weet ie goed t verschil wat jij van hem verwacht en wat jij niet leuk vindt.
Heel veel succes en heel veel geduld!
Het komt echt goed hoor!

swing

Bienkatrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 40
Registration date : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits do 23 dec 2010 - 10:07

Ik wil hier toch even op reageren en misschien vindt je dit niet zo leuk,maar ga het toch zeggen.
Ik lees nl. alleen maar geirriteerdheid en frustratie.
Ik heb dat hier in de wijk ook mee gemaakt met mensen die een jonge bull hadden,ze werden helemaal gek van hem,gingen om 21.30 naar bed,om maar van de hond af te zijn,dachten zelfs aan wegdoen.
Een Bull is zeker niet makkelijk,maar je moet er toch ook de humor van inzien.
want ik geloof dat je op een punt bent gekomen dat je,je alleen nog maar ergerd aan de hond en dit voelt hij zeker,wordt nog onzekerder en dus nog onhandelbaarder.
Want uit de reactie van Rocky wanneer je hem een time/out wilt geven,lees ik toch angst,waarschijnlijk uit onzekerheid.
ik zelf geloof niet zo in time/outs,maar dat is persoonlijk.
Toen Zuwy zo jong was en ook overal in beet,vooral in de benen van Cyrn,moest zij dat zo snel mogenlijk afleren,dus elke keer als zij achter de kids aan ging zorgde ik,dat ze naar mij kwam en als ze mij in mijn hand beet,kneep ik die om haar tong en onderkaak en dan even vasthouden,dit is pijnloos,maar onaangenaam,ik maak me er verder helmaal niet druk bij,en binnen 2 weken was het bijten afgelopen,want was niet leuk voor haar.
Ik zou je willen zeggen,haal diep adem en blijf rustig,niet voor elk wissewasje Rocky een time/out geven,maar maak hem moe,door lekker te wandelen,spelen,weet ik wat.
Zorg in ieder geval dat je weer kunt genieten van hem,want dan zul je zien dat hij vanzelf rustiger wordt.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 25 dec 2010 - 10:24

Ja spelen is zowiezo geen optie want hij verkiest mijn hand/vingers boven zijn speeltje... En we gaan elke dag met hem 5-6 keer buiten zo elke keer een 15minuutjes.
We proberen hem rustig te houden maar dan lukt gewoon niet. Hij zet altijd heel zijn muil rond onze arm en blijft die zo vasthouden, hij bijt niet echt door maar wil precies ook niet loslaten.
De dierenarts stelde ook voor om zijn kaak tussen zijn tanden te duwen zodat ie zelf zou voelen dat bijten pijn doet... Hij stelde ook voor, omdat Rocky een nogal dominant mannetje is, om hem te castreren... Wat denken jullie hierover?
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits za 25 dec 2010 - 11:26

Zou hem zeker niet zomaar castreren,dit zegt nl. niks over zijn gedrag.
Ik ben een voorstander om de hond eerst te laten uitgroeien en wachten totdat zijn gedrag vaste vormen aanneemt.
Een hond kan rustiger worden van een castratie,maar het kan net zo goed erger worden.
Waarschijnlijk heeft hij geen bijtrem en gaat dus gewoon door,door zijn onderkaak vast te houden leer je hem eigenlijk een bijtrem.
Op het moment dat je met hem speelt en hij gaat in je arm happen,draai je,je om en ga je iets anders doen,dus negeren.
Het gaat echt vanzelf minder worder,maar een terier is uitermate gevoelig voor je stemming,daardoor is jouw rust juist zo belangrijk,hoe meer jij je ergerd hoe vervelender hij doet.
Laat hem spelen met een kong ofzo,iets wat hij niet kapot krijgt.
Hij moet zijn energie wel kwijt kunnen,ik weet niet of je 5x een rondje loopt van een kwartier,of dat er ook een moment bij zit,dat hij zich even lekker kan uitleven?
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 25 dec 2010 - 11:39

Volgens de DA zou castratie hem wel kalmeren en zijn pogingen tot domineren drastisch verlagen... iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik vraag mij ook af hoe ik Rocky gewoon kan negeren en hem ook niet in time-out zetten? Moet ik dan gewoon de kamer verlaten? Dan is dat toch ook een soort van time-out?
Aangezien hij gewoon constant bijt om te spelen en voor aandacht... Negeren is onmogelijk want hij doet soms echt pijn en hij doet alles om te bijten, als hij niet aan mijn handen kan dan bijt hij in mijn buik of benen, mijn armen zitten vol met blauwe plekken en schaafwonden.

Ik klink misschien gefrustreerd maar een week of 3 geleden ging het een beetje beter en nu deze week begint hij terug echt meer te nippen en soms echt doorbijten (heel soms, maar die paar keer deed ie echt wel pijn), ik weet dat jullie zeggen dat dit wel verdwijnt wanneer hij ouder is en kalmer zal zijn maar hoe ik hem nu zie kan ik dat moeilijk geloven, ik heb schrik om mensen uit te nodigen omdat hij ze gewoon constant bijt Crying or Very sad

Ik hou echt zielsveel van hem en ik knuffel hem zo graag en ga ook met hem wandelen maar het is soms wel zwaar om dan enkel pijnlijke bijtwonden terug te krijgen...
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 25 dec 2010 - 11:45

Maar hij heeft voldoende speeltjes en toch als hij mij soms ziet binnenlopen als hij aan het spelen is dan loopt hij op mij af en begint hij te happen.
Ja ik wandel gewoon met hem, hem loslaten kan ik niet want als hij een auto of fiets ziet loopt ie erachter en hij is dan gewoon opeens doof geworden... ik kan hem roepen zoveel ik wil, hij komt gewoon niet terug...
Ik wil niet het risico lopen dat hij wegloopt of door een auto geraakt wordt.

En mij omdraaien wanneer ie bijt is ook niet echt de oplossing want hij achtervolgt mij dan en probeert ie in mijn rug te bijten, wat al voor een paar kapotte truien gezorgd heeft...

Nu probeer ik de kamer gewoon te verlaten als hij bijt of wanneer hij bijt duw ik zijn tong tegen zijn onderkaak waardoor hij zijn muil open doet en mijn hand loslaat maar soms wordt hij nog gekker als ik dat doe dus het is nog niet duidelijk of dat effect zal hebben...
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits za 25 dec 2010 - 12:00

Je da wil graag geld verdienen,geen da kan dat nl.garanderen is gewoon afwachten hoe het uitpakt.
Wat je wel kan doen is een tijdelijke castratie,(chemische),dit gaat vanzelf weg en dan kun je zien hoe hij reageerd op een castratie.
Op het moment dat hij je zo bijt,ga iets doen zonder hem aandacht te geven,verzin maar wat,afwassen,een boek lezen,maar zorg ervoor dat je heel saai wordt.
Lees nu net je stukje,ik laat Zuwy ook nooit zomaar los,alleen op plekken waar het veilig is.
Maar dan zal ik toch voor een wat langere wandeling zorgen,zodat hij zijn energie kwijt kan.
Ben je bang voor hem?
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 25 dec 2010 - 12:56

Neen ben niet bang van hem, ik ben bang van wat hij zou kunnen worden als het niet verbetert. Maar heb ook gelezen dat een puppy zich ook niet te veel mag vermoeien omdat dat niet zo goed is voor hem?
En ook i.v.m. het 'dwingen' om te gaan slapen, vaak zijn ze zo actief dat ze er niet aan denken om te slapen en dan moet je ze zelf in hun mandje of bench lokken zodat ze gaan slapen, tot welke leeftijd moeten we dit zelf controleren?
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Bienkatrien za 25 dec 2010 - 23:06

Hoi Jen,
Ik denk ook wat Jolanda hier boven zei, dat Rocky zijn energie goed kwijt moet kunnen. Die stuiterballen van mij (ik heb gelukkig een tuin) liet ik daar lekker spelen met een bal voor een half uurtje drie kwartier...altijd even in de gaten houden dat ze zich niet te veel uitputten want bullen geven nooit op.
Ik kan mijn hond (en de andere die ik had) niet los laten lopen in het bos of strand want die gaan ervandoor.....verstand op nul en rennen! Ik ken het...
Misschien heb je ergens een afgerasterde plek waar je hem los kan laten of vrienden met een fijne tuin?

Ik zou hem ook niet laten castreren ik denk dat Rocky en jij elkaar gewoon echt niet snappen en dat werkt reuze frustrerend voor allebei.
Ik zou het verder niet over-analyseren...blijf consequent is ie vervelend NEGEREN....anders zet je hem vast aan de lijn...in de kamer...is ie vrij zit hij niet opgesloten..kan jij ook makkelijk manoevreren...Als hij bijt zeg je NEE op de meest strenge liefst lage toon....hij moet voelen dat je het meent. Klaar nu opzouten ik vind je spelletje niet leuk!

Wat Jolanda zei is waar, bullen zijn heel gevoelig....mijn bullen werden echt verdrietig als ik ff boos op ze was en ze negeerde. En kwamen dan na 10 minuutjes ff naar me toe om het goed te maken..negeren vonden/vind ze vreselijk!
Heel veel liefde, geduld en consquentie..en je krijgt het dubbel en dwars terug!!!!!

Ik snap wel dat je het zwaar hebt...maar probeer voor jezelf en voor hem..het lekker een beetje simpel en luchtig te houden...hij voelt jouw stemming..ben jij gespannen is hij het ook..ben jij relaxed is hij t ook.
Wees kalm en assertief...*dog whisperer calm assertive* boos en schreeuwen vinden ze alleen maar leuk als ze dr gekke halfuurtje hebben en worden ze ook alleen maar drukker van.

Gewoon lekker rustig blijven en als hij bijt.....NEE!...bijten...Nee!...bijten...ff aan het riempje ergens in de woonkamer.. ...en negeren doei ben ff klaar met je dag Rocky ga maar lekker in je eentje zitten. Tough love!
Hij neemt je gewoon niet serieus!

Bienkatrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 40
Registration date : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Katrien zo 26 dec 2010 - 1:16

Misschien een tip :

velden waar koeien in staan, uiteraard niet op het moment wanneer ze er in staan. Maar meestal pallen er verschillende velden aan elkaar en zijn ze gescheiden door grachten. Als je goed oplet vind je snel een toegang en dan kan je ze laten crossen zoveel ze willen. De mijne is er dol op. Kijkt soms wel nog eens heel onderzoekend naar de koeien in de aanpallende weiden maar ik roep haar dan en speel dan even met haar. Ze negeert ze meestal en is er nog nooit ééntje achterna gelopen bullietri
Katrien
Katrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 55
Leeftijd : 54
Woonplaats : Oostende
Registration date : 21-11-10

http://nl.netlog.com/katrien69

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Silvia&Sammy zo 26 dec 2010 - 2:00

Jen schreef:Volgens de DA zou castratie hem wel kalmeren en zijn pogingen tot domineren drastisch verlagen... iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik vraag mij ook af hoe ik Rocky gewoon kan negeren en hem ook niet in time-out zetten? Moet ik dan gewoon de kamer verlaten? Dan is dat toch ook een soort van time-out?
Aangezien hij gewoon constant bijt om te spelen en voor aandacht... Negeren is onmogelijk want hij doet soms echt pijn en hij doet alles om te bijten, als hij niet aan mijn handen kan dan bijt hij in mijn buik of benen, mijn armen zitten vol met blauwe plekken en schaafwonden.

Ik klink misschien gefrustreerd maar een week of 3 geleden ging het een beetje beter en nu deze week begint hij terug echt meer te nippen en soms echt doorbijten (heel soms, maar die paar keer deed ie echt wel pijn), ik weet dat jullie zeggen dat dit wel verdwijnt wanneer hij ouder is en kalmer zal zijn maar hoe ik hem nu zie kan ik dat moeilijk geloven, ik heb schrik om mensen uit te nodigen omdat hij ze gewoon constant bijt Crying or Very sad

Ik hou echt zielsveel van hem en ik knuffel hem zo graag en ga ook met hem wandelen maar het is soms wel zwaar om dan enkel pijnlijke bijtwonden terug te krijgen...

Castratie kan het gedrag van de hond ook verergeren dus je heb 50 50 % kans, misschien als hij oud genoeg is eerst een chemische castratie te doen dmv een chip die komt het dichtste bij een echte castratie!!
Silvia&Sammy
Silvia&Sammy
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 720
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 28-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Inge Karssen zo 26 dec 2010 - 2:32

Ik lees dat je nu niet bang voor hem bent maar wel bang voor wat hij kan worden zelf dat voelt Rocky geloof me echt waar was zo kalm mogelijk en saai mogelijk voor hem geloof me het komt goed en die truien die stuk zijn wordt ook minder Lady heeft het eel erg met sjaals de truien heeft ze al gehad Rolling Eyes
Maar ook dat wordt echt minder mijn bullenmeid is nu 19 maanden en ze is al heel lief maar hoe ouder ze wordt hoe liever en rustiger ze is echt waar. En ik geef haar ook echt aandacht als ze lief is en als ze een landhaai is dan negeer ik haar en echt het helpt niet de 1ste keer misschien niet de 2de keer maar volhouden is echt belangrijk.
En een terugval kan zeker nog komen denk aan de pupertijd.Lady was vvorbeeldig op curcus maar toen werdt de 1ste keer loops en kwam de pupertijd,ik begon weer van voor af aan maar ik wist dat ze het kon en bleef ik volhouden....
Veel geduld en suc6 gewenst.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Katrien zo 26 dec 2010 - 4:01

Jen schreef:Na een weekje gaat het soms wat beter maar als hij opeens ambetant word dan is hij niet meer te stoppen Twisted Evil
ik heb wel al gemerkt dat, wanneer hij bijt, en mijn vriend zich rechtop zet en NEEN roept dat hij dan veeeel sneller kalm wordt en zich gewoon opeens neerzet. Terwijl hij bij mij blijft grommen en in mijn broek probeert te happen... Ik denk dat mn vriend zich momenteel bovenaan de rangorde bevindt. sun
Het zal nog even werken zijn om Rocky te laten beseffen dat ik ook een baasje ben! Rolling Eyes

Hallo,

mijn ervaring met Bullen gaat maar tot 1, onze huidge nu 8 maanden pup. Zou het kunnen dat hij probeert om dominant te zijn tegenover jou , een trapje hoger in de roedel. Ik had deze zomers iets gelijkaardigs. Was niets leuk meer aan. Iedere poging tot spelen monde tot dominantie uit. Op aanraden van de hondentrainer heb ik hem dan iedere keer op de grond neergedrukt en vastgehouden tot ze kalm werd. Als ze kalm werd streelde ik haar en liet haar dan langzaam los. Deze manier heeft bij ons goed geholpen. Kordaat zijn, niet bang zijn, vooral niet bang zijn en hier goed tonen dat je de baas bent. Nu doet ze het nog zelden en als ze het doet is het niet meer zo pijnlijk, ik stop dan direct het spel en dan begrijpt ze het heel snel dat ze te ver is gegaan.

verder is ze een echte schat geworden.

Niet opgeven, het lukt je wel Wink

Katrien
Katrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 55
Leeftijd : 54
Woonplaats : Oostende
Registration date : 21-11-10

http://nl.netlog.com/katrien69

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Inge Karssen zo 26 dec 2010 - 8:22

Katrien schreef:
Jen schreef:Na een weekje gaat het soms wat beter maar als hij opeens ambetant word dan is hij niet meer te stoppen Twisted Evil
ik heb wel al gemerkt dat, wanneer hij bijt, en mijn vriend zich rechtop zet en NEEN roept dat hij dan veeeel sneller kalm wordt en zich gewoon opeens neerzet. Terwijl hij bij mij blijft grommen en in mijn broek probeert te happen... Ik denk dat mn vriend zich momenteel bovenaan de rangorde bevindt. sun
Het zal nog even werken zijn om Rocky te laten beseffen dat ik ook een baasje ben! Rolling Eyes

Hallo,

mijn ervaring met Bullen gaat maar tot 1, onze huidge nu 8 maanden pup. Zou het kunnen dat hij probeert om dominant te zijn tegenover jou , een trapje hoger in de roedel. Ik had deze zomers iets gelijkaardigs. Was niets leuk meer aan. Iedere poging tot spelen monde tot dominantie uit. Op aanraden van de hondentrainer heb ik hem dan iedere keer op de grond neergedrukt en vastgehouden tot ze kalm werd. Als ze kalm werd streelde ik haar en liet haar dan langzaam los. Deze manier heeft bij ons goed geholpen. Kordaat zijn, niet bang zijn, vooral niet bang zijn en hier goed tonen dat je de baas bent. Nu doet ze het nog zelden en als ze het doet is het niet meer zo pijnlijk, ik stop dan direct het spel en dan begrijpt ze het heel snel dat ze te ver is gegaan.

verder is ze een echte schat geworden.

Niet opgeven, het lukt je wel Wink

Dat plat drukken op de grond werkt bijna niet bij bullen ben daar ook niet zo voor.
inderdaad wel het spel stoppen en de andere roedelregels volgen maar platdrukken werkte bij mijn Lady averechts en werd ze alleen maar heel pissig van en ging gewoon gillen.


Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Bienkatrien zo 26 dec 2010 - 10:03

Ik sluit mij aan bij Inge , ik ben persoonlijk ook niet gek van het neerdrukken,
Je probeert dan fysiek te domineren en dat kan idd uit de hand lopen aangezien hij al de stukken uit je trui bijt...is hij dus niet bang voor jou...en het laatste wat je zou willen is een ouderwetse knokpartij met je kleine bulletje...
Ik ben toch echt van mening...dat als jij je in je gedrag dominant opstelt...ook b.v met eten...als ik mijn honden eten geeft..ja het lijkt kinderachtig maar dit vertelde de fokker van mijn eerste bull mij...dat ik moest doen of ik uit zijn bak at...desnoods eet je een cracker....dit omdat de roedelleider ALTIJD eerst eet.Dit is dus een non verbale actie die laat zien aan hem dat JIJ de baas bent.

Ook laat ik ze altijd eerst zitten voordat ik de bak neerzet. (het idee dat ze ervoor werken)
Ook heb ik ze geleerd te gaan zitten en rustig te zijn als ik of iemand anders binnen kom. (ja het staartje zwaait natuurlijk en helemaal blij...maar niet dat over the top gedrag springen en bijten.)
Ik vind dat irritant en helemaal als je visite krijgt met kleine kinderen die knallen ze zo om.
Dus bij mij is t zo...dat ze kwispelen en gaan zitten...en dan worden ze heerlijk geknuffeld en gezoend! afro

Ook met aandacht...geef hem geen aandacht wanneer HIJ dat wil.....roep hem als hij met iets anders bezig is....dan mag hij naar jou komen. En kun je hem lekker knuffelen omdat hij zo goed luistert. Als je minder aandacht aan hem schenkt en je dus meer als roedelleider gaat opstellen krijg hij ook veel meer respect voor je! Jij bepaalt de regels...het is jouw huis...jij koopt zijn brokken...jij laat hem uit....hij moet zich aan jou aanpassen en niet andersom...hij moet gewoon even zijn plaats weten.
Wederom succes!

Bienkatrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 40
Registration date : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits zo 26 dec 2010 - 11:13

Zolang deze jongen vol met energie zit,kun je doen wat je wilt,maar zal niet helpen.
Dus ik zou zeggen,maak een wat langere wandeling,zodat hij lichaamelijk moe wordt en geestelijk(door alle indrukken),dan zal hij in huis ook rustiger zijn en kun je werken aan de rest. Bijten - Pagina 2 79840
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Bienkatrien zo 26 dec 2010 - 19:11

Jolanda Smits schreef:Zolang deze jongen vol met energie zit,kun je doen wat je wilt,maar zal niet helpen.
Dus ik zou zeggen,maak een wat langere wandeling,zodat hij lichaamelijk moe wordt en geestelijk(door alle indrukken),dan zal hij in huis ook rustiger zijn en kun je werken aan de rest. Bijten - Pagina 2 79840


HELEMAAL MEE EENS!!!!!!! afro

Bienkatrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 40
Registration date : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen zo 9 jan 2011 - 2:48

Hey iedereen, de 2 laatste weekjes gaan al wat beter met Rocky, hij bijt nog altijd vaak maar al wat minder. Wel heeft hij de laatste paar dagen precies een "terugval" waar hij opeens terug door het lint gaat en erg begint te bijten... Is dit normaal dat dit soms verbetert en dan opeens terug even erg is als vroeger? Wel kunnen we hem nog niet lang in de living laten lopen want als hij zijn botje beu is springt hij op ons en begint ie te bijten. Ben toch al blij dat ie al wat beter gaat, groetjes en nogmaals bedankt voor jullie steun !
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 22 jan 2011 - 0:03

Ben opnieuw ten einde raad... het ging eventjes beter en nu is ie al sinds meer dan een week nog erger dan vroeger Sad hij bijt zelfs door soms terwijl we al maandenlang neen en foei zeggen, negeren, niets helpt gewoon en hij is gewoon niet meer te doen nu opeens... ik weet het gewoon even niet meer Crying or Very sad gisteren hapte ie in mn arm bijna tot bloedens toe ... dit kan toch niet meer normaal zijn, dat hij na 8 maand nog zo erg is? hij is misschien maar 1 of 2 weken iets kalmer geweest en nu is het weer begonnen Sad
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits za 22 jan 2011 - 5:22

Maak je nu al langere wandelingen met hem?
Want als ik zo je topics lees,is hij een hond vol energie die weinig beweging krijgt en dan ook vaak in een andere ruimte wordt gehouden?
Dan denk ik dat wanneer hij wel bij jullie is, hij zo dol is van gekkigheid.
Het is blijkbaar nog steeds te leuk om in je te bijten,je moet toch ook niet wachten tot ie in je arm hangt,je kent hem van pup af aan,dus op het moment dat je ziet dat hij komt,grijp je hem om zijn snuit en hou je vast.
Jij moet hem een bijtrem leren en dat leert hij niet als je hem dan maar in een andere kamer doet,hij wordt alleen maar sterker.
Misschien moet je het 20x doen voordat het kwartje valt,maar hij moet weten dat hapen hem iets opleverd wat niet leuk is.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten - Pagina 2 Empty Re: Bijten

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum