Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijten

+9
Silvia&Sammy
Katrien
Bienkatrien
mikarick
Jolanda Smits
Saxs
Pauline
linny27
Jen
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bijten Empty Bijten

Bericht van Jen vr 22 okt 2010 - 18:57

Hey iedereen ik heb al gelezen dat bijten volledig normaal is maar wij hebben al sinds het begin een paar problemen met onze Rocky. In het begin beet hij om te spelen, hij gaf een nipje en dan sprong hij weg om te spelen maar sinds een week bijt hij en laat hij gewoon soms niet los en gromt hij nogal hard... Zijn oortjes liggen dan vaak plat en hij kwispelt niet. Is dit puur een machtspelletje of kan het zijn dat er agressiviteit in dit hondje zit? In de puppyles raadde ze ons aan om altijd NEEN en FOEI te roepen maar dit hielp niet, hij reageerde er gewoon niet op terwijl hij weet dat NEEN betekent dat hij iets niet mag doen. Dus ze stelden voor om een soort time-out in te voeren , wanneer hij beet of hapte, en dan moeten we hem ergens alleen zetten en hem daar 3-4 min laten.

In de meubels en dergelijke bijt hij al veel minder en in onze broekspijpen ook maar hij heeft gewoon soms zo woedeaanvallen waarbij hij opeens wel terug in onze mouwen en handen bijt...

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie dit ook meegemaakt met jullie bulletje? Ik hoop echt dat, zoals jullie het vertellen, dit binnen een paar maanden opeens stopt als we doorzetten maar ik moet zeggen dat het niet altijd makkelijk is om gemotiveerd te blijven want ik heb het gevoel dat het nooit zal ophouden Crying or Very sad

Bedankt voor de tips wave
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van linny27 vr 22 okt 2010 - 20:47

Voor mij is het geen agressiviteit, jongen bullen hebben ook wel de bijnaam landhaaien.
Je zult vol moeten houden meid door hem steeds op zijn plek tewijzen en hem duidelijk maken dat het genoeg is.
Het woordje nee zul je vaak moeten herhalen
Ookal is het een paar keer per dag. op een gegeven moment zal hij het doorhebben.
Weet dat het niet altijd gemakkelijk is, en dat je soms denk pfff waar ben ik aan begonnen.
maar als je het volhoud zul je zien dat het gaat helpen.


succes meid

linny27
linny27
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Woonplaats : enschede
Registration date : 03-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline vr 22 okt 2010 - 21:55

mjah, ik ben bang dat je een helemaal normale bullenpup hebt hoor
wat ook vaak wil helpen wanneer je gebeten wordt is even kort en fanatiek 'AUW!' te roepen. AUW! roepen geeft vaak een schrikreactie, dit zit in iedere hond uit het nest vandaan, zelf geven ze ook zo een soort kort gilletje als ze alleen maar denken, of voelen dat het niet prettig is. De contra refelex van de pup is loslaten.

Dat je af en toe het idee hebt; 'dit komt niet goed' is heel begrijpelijk, echter het komt wel goed. De eerste maanden met een bullepup is vaak een kwestie van overleven. Moed houden en consequent blijven volhouden en het komt goed.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 23 okt 2010 - 0:56

Ik denk wel dat hij iets te vroeg bij de mama is weggehaald Neutral dit is wel ons fout dan als hij nooit sinds het begin heeft geleerd dat bijten pijnlijk is.

Hij kan soms zo lief zijn en dan opeens hap in de broek of hand. Dusja hij wilt denk ik gewoon hogerop geraken in de rangorde... Soms hangt ie wel 10x per dag vast aan de time-out Evil or Very Mad

Ik hoop gewoon echt dat het ophoudt en dat het niet erger wordt want zo een hond stoppen is onmogelijk... confused Bedankt voor de raad, het is leuk om te weten dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft afro
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 23 okt 2010 - 1:18

Kan het ook zijn dat hij begint te bijten wanneer hij moe wordt? Of heeft dit er niets mee te maken? Want ik heb al gelezen dat pups 18 uur per dag moeten slapen ...

scratch
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Saxs za 23 okt 2010 - 1:53

Jen schreef:Kan het ook zijn dat hij begint te bijten wanneer hij moe wordt? Of heeft dit er niets mee te maken? Want ik heb al gelezen dat pups 18 uur per dag moeten slapen ...

scratch

Dit is absoluut het geval.
Je moet het zien als een baby, die begint ook te jengelen als ie moe wordt.
En een pup heeft idd erg veel slaap nodig.
Dus soms moet je hem ook even dwingen te gaan slapen, omdat ze maar doorgaan.

Dat je hem een time out geeft is ook goed.
Ook kan je proberen het bijten te ruilen voor iets waar hij wel op mag bijten.
Dus ipv dat hij in je hand hangt, stop je een speelgoedje in zijn bek.
En dan natuurlijk uitbundig belonen als hij dat goed doet. clap
Het is echt even volhouden.

Succes ermee!
Saxs
Saxs
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 42
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn NH (Zwaag)
Registration date : 09-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 23 okt 2010 - 3:23

Maar tot welke leeftijd moet ik hem 'dwingen' om te slapen?

We hebben hem een bench gekocht en als hij dan blijft bijten dan zet ik hem rustig in de bench om te gaan slapen maar ik zou niet willen dat hij de bench als strafhokje gaat beschouwen...

En inruilen is niet makkelijk omdat hij niet los laat, zelfs al zwaai ik met zijn lievelingsspeelgoed voor zijn neus, hij blijft bijten en gromt erg veel... Neutral En jullie kunnen waarschijnlijk ook bevestigen dat het nogal pijnlijk is wanneer een bulletje bijt. Eén keer schrok ik wel omdat Rocky gewoon los mocht rondlopen en ik had iets laten vallen dat onder de tv-meubel gerold was. Ik bukte mij om dit op te pakken en hij beet gewoon in mijn haar en hij liet niet los en dat was echt wel "auw!" cry

Ondanks dit alles zie ik hem doodgraag en zou ik hem voor geen geld weg willen doen! Rolling Eyes
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jolanda Smits za 23 okt 2010 - 4:47

Hallo Jen.

Je hebt een echte bull hoor.
Pups die in het nest opgroeien met elkaar leren van elkaar dat ze niet te hard moeten bijten,bijtrem noemt men dat.
Doordat Rocky vroeg uit het nest weg is,heeft hij dat niet geleerd en gaat het dus steeds harder.
Als hij iets vast heeft,dan duw je via de zijkant van zijn bek je duim in zijn mond en dan druk je op de tong,je zult zien dan laat hij direct los,je zegt dan los,en op het moment dat hij los laat braaf(of zoiets).
Verder gewoon stug volhouden,het gaat allemaal wel goed komen.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline za 23 okt 2010 - 6:33

zelfs te vroeg uit het nest kan het heel makkelijk goed komen
onze moest 1 dag voor 5 weken uit het nest omdat ze niet meer te handhaven was, ze viel echt alles en iedereen aan.
de eerste paar maanden zat ik inderdaad onder de puppy-gaatjes, maar dit was van een extreem erge pup
zo heel klein heb ik haar heel erg vaak op mijn arm gedragen zodat ze verplicht moest rusten op mijn arm
Oké, ik heb van deze extreme terror pup (die zou inslapen daardoor) de nodige wondjes gehad, maar nu................................
Het is mijn derde bull (in totaal 4e hond) maar ik heb nog nooit zo een lieve hond gehad, naar alles en iedereen.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 23 okt 2010 - 20:30

Bedankt allemaal, ik zie het al beter zitten en ik denk dat het nog hij in een engeltje zal veranderen swing

afro
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van linny27 za 23 okt 2010 - 22:11

volhouden meid dan komt helemaal goed.. afro
linny27
linny27
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Woonplaats : enschede
Registration date : 03-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van mikarick za 23 okt 2010 - 23:23

Gaat echt wel goed komen met een hoop geduld, nog meer geduld en consequent aanpakken.
Luke is bijna 7 maanden en hij hapt echt een heel stuk minder, maar soms probeert hij het toch nog even. Vooral de meubels hebben regelmatig veel van zijn aanvallen te verduren en zeker als hij moe wordt, dan gaat hij even flink lopen etteren. In plaats van te gaan slapen, lijkt het wel of het dan terroristen worden.
Wij zeggen ook altijd "we hebben 1 bull terrier en 1 bull terrorist"
Zorg ook dat je zelf even tot rust kan komen.
Ik neem daar het voer moment voor. Luke krijgt in zijn bench eten en daar blijft hij dan 3 kwartier in en dan heb ik even tijd om me met andere dingen te bemoeien Wink Zodra hij er uit mag, even een wandeling en spelen. Ik geef hem nooit zomaar een kluif, maar dat geef ik op momenten dat hij aan het klieren is en we bv iets op tv willen zien of als er visite is. Dan is hij even een uurtje zoet.
Monstertjes vreten best een hoop energie en probeer het ook voor jezelf wat makkelijker te maken, dus misschien heb je wat aan mijn tips

mikarick
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoorn nh
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 23 okt 2010 - 23:31

Ohja die kluif geven op momenten dat we het rustig willen houden is inderdaad wel een goed idee!
Maar als er bezoek is, springt hij nogal heel veel op en hij heeft nogal veel last van blijplasjes, door de opwinding van een nieuwe gast begint hij spontaan te plassen.
Hem dan rustig houden is nogal heeeeel moeilijk dus we zullen vanaf nu proberen om hem met een speeltje af te leiden Wink We hebben hem een Kong gekocht... Wie van jullie heeft dit ook en wat doen jullie er dan in? Ik had er laatst nog een stukje kaas in gedaan Razz
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline zo 24 okt 2010 - 0:12

de kong heb ik voor de pup wel eens een 'smeer' pindakaas in gedaan
en dan net zo diep dat ze met het puntje van haar tong er net bij kan
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen zo 24 okt 2010 - 0:31

Pauline schreef:de kong heb ik voor de pup wel eens een 'smeer' pindakaas in gedaan
en dan net zo diep dat ze met het puntje van haar tong er net bij kan

Mag een hond dit wel eten? Ik heb schrik dat ie dan last heeft van diarree ... affraid
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline zo 24 okt 2010 - 0:38

Jen schreef:
Pauline schreef:de kong heb ik voor de pup wel eens een 'smeer' pindakaas in gedaan
en dan net zo diep dat ze met het puntje van haar tong er net bij kan

Mag een hond dit wel eten? Ik heb schrik dat ie dan last heeft van diarree ... affraid

ja hoor dat mag een hond eten, het is ook maar een likje wat er in zit
het kan natuurlijk zijn dat een hond er niet tegen kan, maar dat telt voor alle voer/voedsel
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van mikarick zo 24 okt 2010 - 1:22

Als er visite komt dan gaat Luke even de bench in. Met 5 minuten probeerden we of hij los kan en als hij zich een klein beetje gedroeg, mocht hij los blijven. Momenteel blijft hij in de bench als er visite is, want meneer trekt alles van de tafel af en loopt graag door de kamer met koffiekopjes, glazen en alles wat hij kan vinden. ook dit is weer een fase, waar hij door komt, maar hij vind dat zo een leuk spelletje dat het wel even zal duren lol!
Kong kan je pindakaas in doen, kaas, smeerkaas, hondenworst, gepureerde banaan of ander fruit en even invriezen is lekker voor in de zomer
mikarick
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoorn nh
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen zo 24 okt 2010 - 2:28

Oh super ! Bedankt voor de ideetjes adore
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen do 28 okt 2010 - 18:04

Na een weekje gaat het soms wat beter maar als hij opeens ambetant word dan is hij niet meer te stoppen Twisted Evil
ik heb wel al gemerkt dat, wanneer hij bijt, en mijn vriend zich rechtop zet en NEEN roept dat hij dan veeeel sneller kalm wordt en zich gewoon opeens neerzet. Terwijl hij bij mij blijft grommen en in mijn broek probeert te happen... Ik denk dat mn vriend zich momenteel bovenaan de rangorde bevindt. sun
Het zal nog even werken zijn om Rocky te laten beseffen dat ik ook een baasje ben! Rolling Eyes
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline do 28 okt 2010 - 19:51

volhouden hoor, het gaat je lukken
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen ma 1 nov 2010 - 10:00

Het begint ietwat te beteren maar heb een vraagje: deed jullie bulletje dat ook als hij klein was: van heel lief naar opeens zot en bijterig? Soms als hij aandacht wil springt hij tegen mij op in de zetel en wilt hij in mijn arm happen en dan springt ie zo snel mogelijk naar achter en dan doet ie het weer...
hij is gewoon zo onvoorspelbaar dat ik er echt schrik voor heb omdat hij nu nogal een harde bijtkracht begint te krijgen Neutral en als ik hem dan in zijn bench zet begint hij met zijn dekentje te "paren", heb gehoord dat dit ook een teken van dominantie is... of het kunnen de hormonen zijn. Vind het ook zo erg voor hem omdat ie soms maar 30min uit zijn bench komt en dan gewoon niet meer te houden is waardoor ik hem even in de bench zet om te kalmeren en dan valt ie als een blok in slaap... Voel mij dan zo schuldig dat hij zo lang opgesloten zit in die bench Crying or Very sad
Ik vraag dit gewoon omdat ik als ik met andere mensen spreek, kom ik dingen te horen zoals 'mijn hondje beet bijna nooit als ie klein was' of 'hij luisterde onmiddelijk naar mij' ... voel mij wel beetje onzeker Embarassed
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline ma 1 nov 2010 - 11:19

de mensen die zeggen 'mijn hondje beet nooit als ie klein was' of 'hij luisterde onmiddelijk naar mij' hebben of nooit een bullepup gehad, of ze staan te liegen dat het gedrukt staat.
Echt waar, ik (wij) hebben inmiddels de derde bullterrier, na de eerste hond een Franse Bulldog, de bulldog luisterde snel en beet eigenlijk nooit, de drie bullepuppen waren alle drie kleine landhaaitjes.
Maar het gaat echt waar over, de eerste maanden zijn het bijtertjes.
Wanneer het over is ben je ook zo vergeten hoe vaak je een beet gehad hebt.
Dat heel onverwachte en onvoorspelbare hoort ook bij een bullepup, van bijna diep slapend naar helemaal zot in een seconde.
Als ze even ouder zijn hebben ze nog wel dat ze zo ineens even helemaal dol worden maar dan zie je het aankomen omdat je de hond beter kent.
Je gaat straks al uit je ooghoek zien dat hij 'dol' bij je komt en kun je reageren voor hij naar je arm probeert te happen bv.
Met het dekentje "paren" hoeft helemaal niets met dominantie te maken te hebben, onze doet het op haar kussen als ze haar zin niet krijgt.
Wanneer je de hond in de bench doet om tot rust te komen en hij valt als een blok in slaap is dat helemaal niet zielig, hij heeft zijn rust dan duidelijk nodig.
Wanneer de pup je kan horen en zien wanneer hij in de bench zit heeft hij evengoed contact met je, en hij krijgt rust.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen ma 1 nov 2010 - 19:05

Bedankt dat geeft mij terug wat meer moed Wink
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Jen za 6 nov 2010 - 5:57

Pff ik weet niet meer wat ik moet verwachten, een week geleden leek hij te verbeteren en nu lijkt hij soms bezeten door de duivel, dat hij enorm agressief uit de hoek komt en echt weel gemeen gromt en ik probeer hem te kalmeren met neen maar hij blijft opspringen naar mijn broek en erin bijten en ook in mijn armen enzo...
Het lijkt erger te worden de laatste 3 dagen cry weet niet meer hoe ik op zijn gedrag moet reageren cry ik blijf "neen en foei" herhalen en deze week is hij nog nooit zo erg geweest Crying or Very sad en hij kwispelt zelfs niet als hij opspringt om te happen en grommen. zijn staartje staat kaarsrecht... dit betekent dat het geen speelgedrag is dus ik begin te vrezen voor wanneer hij ouder is dat ie erger wordt Crying or Very sad

Ik weet dat bulletjes erg kunnen zijn, dat ze in vanalles bijten maar zo grommen en echt happen naar mij vind ik toch erg... zeker omdat het niet verbetert Crying or Very sad want in meubels enzo bijt ie helemaal niet, het is altijd in mijn handen en broek... en een hondje dat bijt om te spelen is toch heeeel verschillend dan mijn Rocky hier vind ik... Neutral
dit noem ik niet meer spelen ...

Sorry maar dit moest ik even kwijt want ben er even onderdoor... Sad
Jen
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 35
Woonplaats : Ternat België
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Pauline za 6 nov 2010 - 8:11

vaak gaat een pup als ie een dolle bui krijgt opbouwen in 'drukte'
meestal gaan wij 'puppenbaasjes' dan steeds fanatieker en harder FOEI of NEE roepen. eigenlijk gaan we op dat moment de uitdaging die de pup begonnen is aannemen en we doen mee.
Probeer de volgende keer als ie weer zo een bui heeft, eens zonder iets te zeggen, de pup op te pakken en in de bench te zetten.
even bv 10 minuten time-out.

Dit wordt niet steeds erger met ouder worden hoor, ook dit is bullenpuppen gedrag wat voorbij gaat.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten Empty Re: Bijten

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum