Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoi hoi Bullenliefhebbers

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van OneLove vr 4 jul 2014 - 8:36

Hoi hoi,

Bij deze zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Shirley en ben op dit forum terecht gekomen, omdat wij (mijn dochter en ik) na ruim een jaar "hondloos" te zijn, hier nog steeds niet aan te kunnen wennen. Wij hadden hiervoor een Franse Bulldog en deze hebben wij helaas vorig jaar april in moeten laten slapen. Ik ben opgegroeid met dobermanns. Wij waren heel erg tevreden met onze Franse Bull, een echte goedzak, welke wij hadden geadopteerd via de dierenambulance in Rotterdam, zwaar ondervoed en mishandeld en onder de ontstekingen. Niemand had die hond willen hebben, maar wij wel, en wij hebben nog vele gelukkige jaren gehad.

Nu dat wij er weer aan denken om toch weer een hond te nemen gaat onze interesse uit naar een Bullterrier. Waarom? Ten eerste zijn zien ze er superleuk uit en zijn ze niet al te groot. qua clownsachtige capriolen op de bulldog lijkt en lekker eigenwijs kan zijn. Het nadeel wat er aan een bijv. een Franse Bull zit is, dat je zomers in de warmte niks kan doen, omdat hij zo'n platte snuit heeft, het erg snel benauwd krijgt. Ook een balletje gooien, zwemmen, rennen en fietsen, was aan hem niet besteedt. Kortom, we willen nu een hond waar je wat meer mee actief kan zijn.
We wonen midden in de natuur, aan het water en er is hier ook een strandje op loopafstand.

Omdat een pup aanschaffen voor ons erg duur is en wij ook graag een hond willen helpen die een warme mand zoekt, ben ik hier terecht gekomen. Ik heb bij "herplaatsers" contact gemaakt met het baasje van Cooper en wij gaan hem morgen ophalen voor een proefperiode, om te kijken hoe het gaat. Hij heeft zoals ik heb begrepen wel wat "gedragsprobleempjes" dus ik hoop dat het klikt en misschien dat jullie als bullenkenners wat tips voor mij hebben?

Was vandaag bij de dierenwinkel om een tennisbal met een piepertje erin te halen voor hem, want daar schijnt hij gek op te zijn! Ik raakte in gesprek met de winkelier en deze was totaal niet enthousiast over Bull Terriërs... volgens hem kunnen ze niet met andere honden en zijn onbetrouwbaar etc. Nou, zo heeft een ieder wel zijn voorkeuren denk ik dan maar. ik ga het lekker zelf ondervinden morgen!

Wij vinden het erg spannend en kijken er naar uit!

Groetjes van Shirley
OneLove
OneLove
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 18
Woonplaats : Noord Holland
Registration date : 30-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Lejoni za 5 jul 2014 - 8:48

Hallo ! Welkom hier. Ik ben ook op zoek- maar ik zoek een pup - en heb ook al de nodige negatieve opmerkingen gehoord. Gelukkig ook veel positieve  happy2  
\veel plezier hier en ook bij de kennismaking met Coopertje.

Lejoni
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 43
Registration date : 04-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Adjani & Tyson zo 6 jul 2014 - 19:03

Welkom!
Hoe is het gegaan?
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Jolanda Smits zo 13 jul 2014 - 1:14

Welkom op het forum 
Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen met Cooper.
En mocht je hulp of advies nodig zijn, geef een gil.

Heel veel plezier en geluk met Cooper.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van OneLove zo 13 jul 2014 - 10:15

hoi!

bedankt voor de reacties!

Hier even een update! Cooper is nu een week bij ons, en hier blijft hij ook! Het gaat hartstikke goed, we zijn superblij met hem!
We zijn er al veel op uit geweest met hem. Hij is een echte waterrat dus we zwemmen veel met hem! De eerste dag zag je idd dat hij angstig was in huis, zodra wij op de bank gingen zitten, dook hij met zijn staart tussen zijn benen de gang in en zat hij trillend in een hoekje gedoken. Wij hebben hem steeds bij ons geroepen en als hij dan kwam geknuffeld en geprezen. Dag twee ging het al beter, en nu na een week zie je niks meer van angst terug! sterker nog, hij volgt ons overal!

Met andere honden ook geen problemen ondervonden! In het begin aan de lijn gehouden, als we een hond tegenkwamen negeerde hij die gewoon. Toen de vuurproef! Naar een plek gegaan waar veel mensen met hun honden komen om te zwemmen. eerst mijn broer opgehaald, hij heeft een witte herder, was ook geen probleem gelukkig. toen samen met onze honden naar de hondenzwemplaats gelopen en eenmaal daar, gewoon los gelaten! Er liepen zo'n 15 honden, een betere test was er niet! Misschien is dit juist een goede zet geweest, want het ging top! Hij heeft niet 1 keer uitgevallen! Hij heeft gewoon tussen de andere honden gespeeld met de bal en gezwommen! en alle andere dagen ging het net zo!

Zijn vorige baas en omgeving waar ik dagelijks contact mee hield, snapte er helemaal niks van! Wat nou de reden is waarom het bij hem niet goed ging, en bij ons wel blijft een raadsel! Wel rot voor hem, want hij heeft het er best moeilijk mee. Maar is natuurlijk wel blij voor Cooper
iIk blijf hem ook op de hoogte houden hoe het met Cooper gaat.

Ik blijf hier gezellig rondhangen op het forum, want ik vind het leuk om alles te lezen over bulletjes!

Groetjes van Shirley en een poot van Cooper!
OneLove
OneLove
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 18
Woonplaats : Noord Holland
Registration date : 30-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Jolanda Smits ma 14 jul 2014 - 0:04

Super om te lezen.
En ook heel fijn dat jullie veel contact hebben met Hans. 
Ik heb respect dat hun de beste oplossing genomen hebben ondanks de pijn.

Hoe onverklaarbaar het ook is, soms is een andere plek de oplossing voor de problemen. 
Nieuwe omgeving, andere energie.

Zo te lezen zijn jullie heerlijk aan het genieten.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van OneLove ma 14 jul 2014 - 4:58

Dank je wel voor je lieve berichtje Jolanda, ik vind het ook erg knap van Hans en ook respect dat hij Cooper via deze weg een nieuwe kans gegeven heeft, hoe moeilijk ook dat ook voor Hans is. Ik hoop dat hij er vrede en rust bij kan vinden dat hij hier goed zit. Wij hebben ook gezegd dat hij altijd langs mag komen om hem op te zoeken, maar daar is het nu voor hem nog even te vroeg voor en dat snap ik.

Ik ben vandaag lekker wezen fietsen met Cooper, ik woon echt midden in de natuur hier, dus ik hoef hem ook vaak niet aan te lijnen. Ik heb vanmiddag zo'n 5 km gefietst en Cooper rende los naast me mee. Tussendoor even een tussenstop gemaakt bij natuurlijk een zwemplek, zodat hij even lekker kon afkoelen. Hij ligt nu lekker languit want hij is kapot! hihi...

Groetjes Shirley
OneLove
OneLove
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 18
Woonplaats : Noord Holland
Registration date : 30-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Jolanda Smits ma 14 jul 2014 - 8:31

Top. 
Het klinkt idd geweldig je beschrijving over hoe jullie wonen.
Nou Cooper volgens mij ben je met je gat in de boter gevallen :)
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Pauline za 2 aug 2014 - 5:01

super om te horen dat het zo goed gaat

waarom het soms bij de ene persoon goed gaat en bij een ander niet is vaak iets wat de 'mens' zelf veroorzaakt.

Ik heb eens door omstandigheden een hondje uitgelaten voor iemand, we hebben een heel eind gelopen zijn katten en andere honden tegen gekomen die hij blij ging begroeten, fijne wandeling met een heel sociale hond.
Ik breng de hond weer thuis en zegt de eigenaresse; "sorry, sorry, was een gedoe onderweg zeker, ben vergeten te zeggen dat hij niet bij andere honden kan"
Ik ben later met haar meegelopen en inderdaad kon de hond niet bij andere honden als zij de riem vast had terwijl er bij mij niets aan de hand was. Zij had zelf 100% overtuiging dat hij niet vriendelijk was naar andere honden en daar reageerde de hond op. Ik wist dat niet en liep gewoon een rondje met het idee 'er gebeurt natuurlijk niets'
Vooral een bull terrier is heel gevoelig in het oppikken van onze gedachte en houding dus is het niet vreemd dat bij de ene alles lijkt te kunnen en bij een ander niet. Het jammere is dat wanneer je echt een 'gedachte/gevoel' hebt dat die haast niet meer te veranderen is.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van OneLove wo 6 aug 2014 - 11:26

Hoi Pauline,

Wat leuk dat je ook reageert op mijn bericht.
Ja vreemd is dat he? Ik heb mij door een dierendeskundige laten vertellen dat het inderdaad vaker voorkomt en dat het dan inderdaad de beste oplossing is om, vooral als de hond nog vrij jong is, hem in een nieuw gezin te plaatsen. Vooral met dit ras, is het ook essentieel dat de hond zijn baas respecteert.

Hij doet het nog steeds erg goed bij ons. In huis is het nu echt een knuffelkont, helemaal geen angst meer. Hij ligt eigenlijk meestal ergens bij onze voeten.

Wat we zien aan Cooper in omgang met andere honden, hij is gewoon niet zo geïnteresseerd in andere honden! Hij negeert ze eigenlijk een beetje. Hij kan makkelijk tussen een hele groep honden lopen hoor, en bij de zwemplaats stikt het van de honden, niks aan de hand.

Totdat de honden op hem blijven springen, of zijn bal steeds afpakken, dat vind hij niet fijn en dan bijt hij van zich af. Aan de riem is het onvoorspelbaar, de ene keer reageert hij niet, de andere keer gaat hij grommen. Vooral op honden die hoog in hun energie zitten heeft hij niet zo.

Hij is een hond die meer op zijn baas gericht is dan op honden, die boeien hem gewoon niet zo. Ik kijk veel naar filmpjes over hondengedrag, ook van Cesar Milan, ik moet zeggen, die tips die hij geeft, helpen wel enorm. Ik fiets ook regelmatig met  Cooper, zo'n km of 5, dan rent hij gewoon los naast me, komen we genoeg honden tegen, die ook mee rennen, en dan is er niks aan de hand. Hij kijkt naar mij en volgt mij, de andere honden druipen weer af. Ik ben er ook van overtuigd dat veel beweging ook belangrijk is, als hij zijn energie kwijt kan, zal hij ook minder "kribbig" zijn. Hij is ook ontzetten gek van zwemmen! Zodra hij water ziet dan is hij in trans! Ik woon gelukkig voor hem, aan een strandje, en ik zit regelmatig een uur lang een bal in het water te gooien die hij eindeloos blijft halen, hahaha...

Wij zijn in ieder geval super blij met hem en wij leren nog elke dag van elkaar. (Cooper en wij ;-))

Ik vind het fijn om op dit forum te zitten, want ik lees ook hele leuke en leerzame dingen tussen de rubriekjes.
Ik merk wel dat de meeste mensen erg ver weg wonen, dat vind ik wel jammer, ivm de wandelingen die jullie wel eens organiseren.

Groetjes Shirley
OneLove
OneLove
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 18
Woonplaats : Noord Holland
Registration date : 30-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi hoi Bullenliefhebbers Empty Re: Hoi hoi Bullenliefhebbers

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum