Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grommen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Grommen Empty Grommen

Bericht van Kleinejason ma 18 feb 2013 - 7:55

Hallo,

Ik zit nog steeds vol met vragen Embarassed. Want soms begrijp ik Jason gewoon ff niet.
Ik had namelijk ergens gelezen dat een Bull Terrier op een zachte ondergrond moes liggen. Dus van de week was ik um kwijt! En toen lag hij afgezonderd op de vloer te slapen, dus ik had zachtjes en rustig hem opgetild en bij mij op de bank gelegd. toen ging Jason heel vervelend liggen, waarbij ik hem even wou verplaatsen en vervolgens begon hij te grommen en hapte hij naar mijn gezicht. Ik wis niet wat me overkwam ?! ik zei maar foei, maar snap niet wat ik verkeerd had gedaan en waarom hij zo uit het niets uithaalde.

Iemand raad voor me ? :$
Kleinejason
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 52
Woonplaats : Venlo
Registration date : 16-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grommen Empty Re: Grommen

Bericht van Pauline di 19 feb 2013 - 1:03

ik denk dat het 'schrik' geweest is
puppen kunnen heel vast slapen en echt van ons schrikken als we ze bv oppakken of verplaatsen. In een reflex (beschermen en overleven) gaan ze grommen en/of happen.
Dat kan zelfs gebeuren wanneer ze bv vast slapen in hun mandje en van ons schrikken als we bv vlak langs de mand lopen.

Vooral je eerste weken dat de pup in huis is kun je het beste eerst rustig geluid geven.
Wanneer ik bv langs de mand naar de keuken moest en ze lag te slapen, zei ik terwijl ik nog op de bank zat, heel rustig 'ik ga maar even de koffiepot halen denk ik, zou wel lekker zijn een bakkie koffie' Dan zag ik dat de pup uit de vaste slaap vandaan kwam en keek hoe ik langsliep.

ook wanneer je bv wil verplaatsen, eerst op rustige toon praten zodat ze weten dat je er bent en zien dat je ze aan gaat raken.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Grommen Empty Re: Grommen

Bericht van Kleinejason di 19 feb 2013 - 7:07

Oke das fijn om te hore dacht al dat ik iets verkeerds had gedaan.Maar bedankt voor de informatie!
Kleinejason
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 52
Woonplaats : Venlo
Registration date : 16-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grommen Empty Re: Grommen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum