Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Happen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Happen Empty Happen

Bericht van debbehhh za 14 jan 2012 - 5:47

HOE krijg je in hemelsnaam dat gehap afgeleerd? Wij zelf kunnen het wel handelen, maar de visite die we krijgen vindt het ronduit vervelend, en wij natuurlijk ook voor de visite, of als ik haar meeneem naar mijn familie.... Mensen die geen honden gewend zijn vinden haar eng want ze 'bijt'. Nou bijt ze niet echt, maar ik kan me voorstellen dat zo'n happende bek steeds naar je nou niet echt meehelpt aan het aandoenlijke pupje nou ook echt lief te vinden. Tikken op de neus, heel hard AU! roepen, negeren en weglopen.. ik weet 't niet meer. Nala zit dus vaak in de bench als er visite is want die vinden haar maar eng. Terwijl ik haar 't liefst zou leren gewoon los te lopen met visite. Dat doet ze natuurlijk wel met de mensen die wel honden gewend zijn en die haar ook durven te corrigeren, maar die vinden het ook opvallend hoeveel ze hapt.

Ze bijt niet echt.. ik weet ook niet of het is omdat ze aan het wisselen is, of uit dominantie, of iets anders... Maar ben er nu onderhand wel klaar mee. Ze wordt morgen 5 maanden.

Verder loopt ze een beetje mankig en heeft ze een knalrood pootje, wij denken 'n ontsteking. Hebben haar geweekt in Badedas..
debbehhh
debbehhh
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 39
Leeftijd : 36
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van Bea za 14 jan 2012 - 5:59

Allereerst, wees je bewust dat een hond alles doet voor aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht, dus ook al doe je boos, geirriteerd, de hond wint, want heeft je aandacht.

Nu kan het zijn wanneer je nu begint met negeren, dat het lijkt dat het gedrag veel erger wordt, hou dan ook consequent vol, dat is een fase die hoort bij de verandering in omgang, je zult zien dat het uiteindelijk minder wordt. Loop desnoods de ruimte uit, van pfff je doet me niks.



Voor visite kan dit allemaal veel te complex zijn, kies er in dat geval voor om de hond eerst in de bench te laten, totdat de visite rustig zit en bijvoorbeeld z'n eerste bakkie op heeft, voordat je de hond uit z'n bench haalt. Dan kan je hond wennen aan de geluiden en iedereen zit al rustig, dus zal de hond ook rustiger zijn.

Een vervolgstap is om de visite te leren de hond in eerste instantie bij binnenkomst te negeren, dus ook niet aankijken en als de hond dan rustig is, is het moment om hem rustig aandacht te geven.

Nu weet ik wel dat pups die zaagjes maar al te graag in alles willen zetten, tja ze hebben dan ook geen handjes om de wereld mee te verkennen. Zorg dat de hond genoeg bezigheden heeft. Niet een hele berg speeltjes waar die zelf uit kan kiezen (daar zijn ze zo op uitgekeken), maar een enkel speeltje en liefst een waar jullie samen mee kunnen spelen en jij de hond los kunt leren.

Hoe doe je dat?

Je kiest een speeltje die jullie beide vast kunnen houden, je zegt iets van pak maar en dan is het de bedoeling dat jullie samen spelen met speeltje. Op willekeurig moment bedenk jij dat het spel klaar is, houdt dan iets lekkers voor z'n neusje, soort van ruilen, wanneer je hond dan het speeltje loslaat en kiest voor het lekkers is het moment dat je het commando los is.
Bea
Bea
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 151
Leeftijd : 53
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 26-10-08

http://www.montessorie.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van debbehhh za 14 jan 2012 - 6:39

Dank voor de snelle reactie!

Het negeren doen we al bij visite, dat scheelt al :)

debbehhh
debbehhh
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 39
Leeftijd : 36
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van pippeloentje za 14 jan 2012 - 7:15

Zo herkenbaar dit, het happen wordt nu wat minder(10 mnd oud) , en ja het is speels zijn, en pip is dol op visite, te dol haha
pippeloentje
pippeloentje
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 682
Woonplaats : Haarlem
Registration date : 29-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van Jolanda Smits za 14 jan 2012 - 7:44

Het is ook echt iets wat bij een bull hoort,geloof ik.
Geen van mijn andere honden,hebben het zo extreem gedaan.

De tips van Bea en stug volhouden.
Geloof me,het wordt vanzelf minder.

Wat ik ook wel deed met Zuwy een halsband om,zodat ik haar vast kon houden,dan liet ik haar even snuffelen bij de mensen en dan was het goed.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van pebbles en Monty za 14 jan 2012 - 8:54

Negeren helpt zeker op den duur. mijn schoonouders zijn al in de 80 en die vinden het maar ook niets dus hebben we ze na veel vijfen en zessen eindelijk aan geleerd om ze te negeren bij binnenkomst en pas als ze zitten bij hun te roepen/laten komen. Het werkt echt, de eerste enthiousiasme is eruit, en ze gaan rustig bij ze zitten om geaaid te worden. Eigenlijk hetzelfde wat Cesar Milan ook de mensen aan leert, niet kijken, niet praten en niet aan raken.

Wat ook helpt is de visite bij binnenkomst een koekie te laten geven nadat ze natuurlijk eerst moeten zitten, dan doorbreek je eigenlijk het ongewenste gedrag en door te gaan zitten wat een rustmoment is zijn ze gelijk niet meer zo hyper.

pebbles en Monty
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 31
Leeftijd : 61
Woonplaats : Delft
Registration date : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Happen Empty Re: Happen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum