Angstagressie?
+7
J@siu
Danny
Pauline
Jolanda Smits
Adjani & Tyson
harrybo
Cynthia
11 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Angstagressie?
Aangezien jullie de hond net hebben zou ik presoonlijk helemaal niet beginnen met straffen. Je moet nog een band op bouwen en hij moet leren dat jullie leuk zijn en niet onbetrouwbaar. Mits het natuurlijk niet anders kan, bijten is een no go :-) Maar wat je wel kunt doen is (echt alleen voor nu) even het gedrag wat je niet wilt proberen te voorkomen. Dus even niet in of aan zijn bench komen als hij dit kan zien (dan vooral floyd) en hem niet wakker maken door hem te aaien.
Verder zou ik veel leuke dingen met hem doen, waarvan je weet dat hij het leuk vind, en hem dan belonen voor zijn goede gedrag. Verder kun je beginnen met de regels die je gebruikt (vooral) bij een dominante hond. Zoals hierboven al staat: niet op de bank, niet voor jou de deur uit.. maar ook: niet naar de hond toe lopen, altijd hem naar jou laten komen, en ook degene zijn die hem weer wegstuurt nadat je hem geaaid hebt. (dus niet net zo lang blijven aaien tot hij weer wegloopt). Verder de hond niet vlak voor jullie laten eten, en niet met hem spelen als hij daarom vraagt maar alleen op jullie initiatief. Zo leert hij al dat jullie de dienst uitmaken zonder dat je hem daarbij hoeft te straffen.
Verder zou ik veel leuke dingen met hem doen, waarvan je weet dat hij het leuk vind, en hem dan belonen voor zijn goede gedrag. Verder kun je beginnen met de regels die je gebruikt (vooral) bij een dominante hond. Zoals hierboven al staat: niet op de bank, niet voor jou de deur uit.. maar ook: niet naar de hond toe lopen, altijd hem naar jou laten komen, en ook degene zijn die hem weer wegstuurt nadat je hem geaaid hebt. (dus niet net zo lang blijven aaien tot hij weer wegloopt). Verder de hond niet vlak voor jullie laten eten, en niet met hem spelen als hij daarom vraagt maar alleen op jullie initiatief. Zo leert hij al dat jullie de dienst uitmaken zonder dat je hem daarbij hoeft te straffen.
Lyck- Bekende bull
- Aantal berichten : 220
Leeftijd : 40
Registration date : 22-02-11
een herplaatser in huis nemen is eigelijk altijd een gok als je zijn of haar verleden niet weet. Meestal heb je wel een eerste indruk en kun je veel uit zijn/haar houding halen.
Kathy onze bull was 1 jaar toen ze bij ons kwam. Stond al grofvuil op mp. Wij hadden toen een stafford(reu) in huis en heb altijd gezegd ik wil geen 2 honden maar als er een bull op me pad komt dan komt ze bij ons thuis.
Kathy is eerst bij vrienden van ons geweest, daar was ze helemaal niet op haar plek heel druk en vroeg veel aandacht wat ze daar niet kreeg.
Toen werd ik gebeld of ik haar wou. Mijn indruk van kathy bij hun thuis was relax ook naar ons dochtertje toe. ik heb toen ja gezegd.
Maar wist niet veel van haar, alleen dat ze in haar puppytijd flink is gegrepen met als resultaat een groot litteken over haar koppie en een hangoor omdat daar een stukje uit is. Ook heeft ze een ijzerenplaat in haar
achterpoot omdat ze van het balkon is gevallen en dat ze soms wel 20 uur in een skyboxje zat bij de gene die haar op mp heeft gezet.
Al met al nam ze dus een koffer vol ellende mee na ons huisje.
maar durfte het wel aan met haar.
De klik met onze stafford was er wel meteen.
Maar de regels in huis nee dat wist ze niet.
De eerste dag heeft ze ook op haar flikker gehad van onze stafford, omdat Kathy hem weg wou drukken bij zijn etensbak. Gelukkig begreep ze de hint en heeft het nooit weer gedaan.
Ondanks dat ze lang in een skybox moest zitten hebben we die wel meegenomen voor ons was het ziellig maar voor haar een veilig thuis haven. Lang met haar wandelen deden we niet, dat was ze niet gewend en na 10 min lopen had ze al vreselijke pijn. Gewoon spierpijn achteraf.
Wij hebben haar gewoon gestraf niet van oohh ze moet nog wennen nee ze moet weten hoe het gaat bij ons thuis om machtsrijd meteen uit tesluiten want wij zijn de baas.
En nu...nu hebben we een bull van goud een dame met karakter en maatje voor ons en de kinderen.
Ik wou je alleen even mijn verhaal vertellen miss heb je er wat aan. ook omdat je denk ik niet veel van tommies verleden weet.
Ook denk ik dat zuwy gelijk heeft dat tommie een nare ervaring heeft gehad met een man. Daar gaat veel werk in zitten maar blijf positief dan kom je een heel eind. geeft hem lekker een bench een eigen plekkie voor thuis waar die zich even kan terug trekken het wandelen zou ik ook opbouwen, en de tip dat floyd hem positief uit laat zou ik zekers doen. zo kan tommie zie dat er ook leuke dingen kan worden gedaan met een man.
idd leuke dingen doen maar wel in opbouw denk ik...maar straffen hoort ook bij het opvoeden.
Ik wens jullie heel veel succes maar weet zekers dat het wel goed gaat komen.
sorry voor het lange verhaal :)
Kathy onze bull was 1 jaar toen ze bij ons kwam. Stond al grofvuil op mp. Wij hadden toen een stafford(reu) in huis en heb altijd gezegd ik wil geen 2 honden maar als er een bull op me pad komt dan komt ze bij ons thuis.
Kathy is eerst bij vrienden van ons geweest, daar was ze helemaal niet op haar plek heel druk en vroeg veel aandacht wat ze daar niet kreeg.
Toen werd ik gebeld of ik haar wou. Mijn indruk van kathy bij hun thuis was relax ook naar ons dochtertje toe. ik heb toen ja gezegd.
Maar wist niet veel van haar, alleen dat ze in haar puppytijd flink is gegrepen met als resultaat een groot litteken over haar koppie en een hangoor omdat daar een stukje uit is. Ook heeft ze een ijzerenplaat in haar
achterpoot omdat ze van het balkon is gevallen en dat ze soms wel 20 uur in een skyboxje zat bij de gene die haar op mp heeft gezet.
Al met al nam ze dus een koffer vol ellende mee na ons huisje.
maar durfte het wel aan met haar.
De klik met onze stafford was er wel meteen.
Maar de regels in huis nee dat wist ze niet.
De eerste dag heeft ze ook op haar flikker gehad van onze stafford, omdat Kathy hem weg wou drukken bij zijn etensbak. Gelukkig begreep ze de hint en heeft het nooit weer gedaan.
Ondanks dat ze lang in een skybox moest zitten hebben we die wel meegenomen voor ons was het ziellig maar voor haar een veilig thuis haven. Lang met haar wandelen deden we niet, dat was ze niet gewend en na 10 min lopen had ze al vreselijke pijn. Gewoon spierpijn achteraf.
Wij hebben haar gewoon gestraf niet van oohh ze moet nog wennen nee ze moet weten hoe het gaat bij ons thuis om machtsrijd meteen uit tesluiten want wij zijn de baas.
En nu...nu hebben we een bull van goud een dame met karakter en maatje voor ons en de kinderen.
Ik wou je alleen even mijn verhaal vertellen miss heb je er wat aan. ook omdat je denk ik niet veel van tommies verleden weet.
Ook denk ik dat zuwy gelijk heeft dat tommie een nare ervaring heeft gehad met een man. Daar gaat veel werk in zitten maar blijf positief dan kom je een heel eind. geeft hem lekker een bench een eigen plekkie voor thuis waar die zich even kan terug trekken het wandelen zou ik ook opbouwen, en de tip dat floyd hem positief uit laat zou ik zekers doen. zo kan tommie zie dat er ook leuke dingen kan worden gedaan met een man.
idd leuke dingen doen maar wel in opbouw denk ik...maar straffen hoort ook bij het opvoeden.
Ik wens jullie heel veel succes maar weet zekers dat het wel goed gaat komen.
sorry voor het lange verhaal :)
linny27- Moderator
- Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Registration date : 03-10-08
even een complimentje voor jullie dat jullie er voor gaan en er echt aan willen werken ! Het zal echt niet makkelijk zijn, en veel mensen zouden de moeite niet eens nemen..
Adjani & Tyson- V.I.B. very important bull
- Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 36
Registration date : 08-10-08
We zijn inmiddels 3 dagen verder. We hebben een mooie bench gekocht en laten Tommie daar in slapen. Ook als we terugkomen van een wandeling (of na het spelen) gaat hij daarin om te slapen/ rusten. We merken dat hij door dat "verplichte" rusten veel rustiger is geworden en vrolijker :) tuurlijk zetten we hem er niet de hele dag in maar als wij vinden dat hij genoeg heeft gespeeld dan wel. Dit gaat goed, floyd zijn handen zijn nu alweer 3 dagen bijtvrij :) gisteren heeft ie me nog wel een "liefdesbeet" gegeven in mijn arm en kwam hij bij me om te knuffelen. Wat ik wel irritant vind is dat andere mensen buiten vaak zo panisch doen als ze hem zien, gaan dan gelijk omlopen/weglopen waardoor ze alleen maar interressant voor hem worden....... Hebben jullie dat ook?
Cynthia schreef:We zijn inmiddels 3 dagen verder. We hebben een mooie bench gekocht en laten Tommie daar in slapen. Ook als we terugkomen van een wandeling (of na het spelen) gaat hij daarin om te slapen/ rusten. We merken dat hij door dat "verplichte" rusten veel rustiger is geworden en vrolijker :) tuurlijk zetten we hem er niet de hele dag in maar als wij vinden dat hij genoeg heeft gespeeld dan wel. Dit gaat goed, floyd zijn handen zijn nu alweer 3 dagen bijtvrij :) gisteren heeft ie me nog wel een "liefdesbeet" gegeven in mijn arm en kwam hij bij me om te knuffelen. Wat ik wel irritant vind is dat andere mensen buiten vaak zo panisch doen als ze hem zien, gaan dan gelijk omlopen/weglopen waardoor ze alleen maar interressant voor hem worden....... Hebben jullie dat ook?
Ja een bench kan echt een uitkomst zijn hoor!! Het is vaak onze eigen menselijke gedachte die er iets negatiefs van maakt. Voor een hond kan het een heel veilig plekje zijn. Maar jullie zijn wel hartstikke goed bezig. Echt mijn complimenten!
Lyck- Bekende bull
Cynthia schreef:We zijn inmiddels 3 dagen verder. We hebben een mooie bench gekocht en laten Tommie daar in slapen. Ook als we terugkomen van een wandeling (of na het spelen) gaat hij daarin om te slapen/ rusten. We merken dat hij door dat "verplichte" rusten veel rustiger is geworden en vrolijker :) tuurlijk zetten we hem er niet de hele dag in maar als wij vinden dat hij genoeg heeft gespeeld dan wel. Dit gaat goed, floyd zijn handen zijn nu alweer 3 dagen bijtvrij :) gisteren heeft ie me nog wel een "liefdesbeet" gegeven in mijn arm en kwam hij bij me om te knuffelen. Wat ik wel irritant vind is dat andere mensen buiten vaak zo panisch doen als ze hem zien, gaan dan gelijk omlopen/weglopen waardoor ze alleen maar interressant voor hem worden....... Hebben jullie dat ook?
heel goed dat er nu een lekker en veilig rustplaatsje (bench) is, misschien had het er ook voor een groot deel mee te maken dat Tommie TE hyperdepieper werd.
TE hyperdepieper gaan ze ook doldraaien en weten op laatst niet meer wat ze doen of moeten.
en ja 'die andere mensen.........' weet ik helaas alles van. Wij wonen in een dorp en hebben sinds 1983 altijd Bull Terrier gehad dus heb al wat te horen gekregen en mee gemaakt. de jaren 1984 en 1985 was het helemaal erg omdat de kranten 'bol' stonden van pitbull berichten en iedereen zeker wist dat de bull een pitbull is. Mensen die moeite deden om over te steken om mij en mijn hond niet tegen te komen of te moeten passeren.
Maar ach, ook dat went, nu denk ik alleen; "het is jouw gemis dat je de liefde van een bull niet wil ervaren" Mensen die met een boog om haar heen gaan zeg ik soms; "kan geen last hoor, ze heeft haar buik vol omdat ze de postbode net al opgevreten heeft"
Hahaha wen er maar aan dat zal altijd zo blijven , een paar jaar geleden liep ik op de markt met Duke en Duchess stond daar een man met een maltezer toen hij ons zag trok hij aan de lijn dat arme beestje zo omhoog en begon kwaad naar mij te kijken .Cynthia schreef: Wat ik wel irritant vind is dat andere mensen buiten vaak zo panisch doen als ze hem zien, gaan dan gelijk omlopen/weglopen waardoor ze alleen maar interressant voor hem worden....... Hebben jullie dat ook?
Ik vroeg hem toen waarom hij dat deed en hij zei ik heb het niet op pitt bulls hahaha de sukkel , ik probeerde toen nog mensen te onderwijsen over het ras maar ben daar mee gestopt vroeg wel aan die man hoe hij het zou vinden als ik hem aan een touwtje een ruk geef dat ie anderhalve meter omhoog vloog omdat dat het zelfde was wat hij met deed. geen comentaar van meneer .
Mensen weten gewoon niet beter en dat zegt meer over hun dan over ons (bully eigenaren)
Ja dat soort mensen kom je altijd tegen.. als ze omlopen of lelijk kijken heb ik daar nog niet zo een last van..
Maar als ze dan ook nog eens onnodig dingen gaan roepen als : die moet je verplicht muilkorven! Een flexlijn bij dat soort hond is verboden en nog meer onzin .. dat blijft echt irritant
meestal negeer in het maar soms kan ik het toch niet laten en zeg ik wat terug
Van de week, ik kwam een man tegen (zonder hond) op een wat smaller paadje.
"Hij doet toch niks he"
"Nee hoor, u ook niet hoop ik?"
"Ja hij ziet er nogal eng uit"
"Ja u ook"
dan kan ik er weer een beetje mee lachen
Maar als ze dan ook nog eens onnodig dingen gaan roepen als : die moet je verplicht muilkorven! Een flexlijn bij dat soort hond is verboden en nog meer onzin .. dat blijft echt irritant
meestal negeer in het maar soms kan ik het toch niet laten en zeg ik wat terug
Van de week, ik kwam een man tegen (zonder hond) op een wat smaller paadje.
"Hij doet toch niks he"
"Ja u ook"
dan kan ik er weer een beetje mee lachen
Fijn dat de bench zo`n goede oplossing blijkt te zijn.
En die opmerkingen,tjaa.....welkom bij de club
En die opmerkingen,tjaa.....welkom bij de club
Jolanda Smits- Moderator
- Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 57
Registration date : 12-01-09
Adjani & Tyson schreef:
"Hij doet toch niks he"
"Ja u ook"
Hahahahahahaha
hahaha idd welkom bij de club..michael zegt altijd als mensen vragen 'doen ze wat..dan zegt hij ik weet het niet ze hebben nog niet gegeten
Maar ben blij om telezen dat het de goede kant op gaat..
Maar ben blij om telezen dat het de goede kant op gaat..
linny27- Moderator
- Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Registration date : 03-10-08
Allereerts echt een groot copliment voor jullie doorzettingsvermogen, ik weet zeker dat al jullie moeite beloond zal worden, en ook wij meten alles van mensen die je met een scheef oog aan kijken als je met een "gevaarlijke"hond door het park loopt.
Ik ben opgegroeit tussen de Alaskan Malamutes en de Husky's en daar hebben mensen het ook niet op, zeker toen er een keer in de krant heeft gestaan dat een husky een baby dood had gebeten.
Maar voordat we onze Bull kregen hadden we een Mastino Napolitano en een Mastin Espanol........need i say more.
Die mensen heb je nou eenmaal.
Ik ben opgegroeit tussen de Alaskan Malamutes en de Husky's en daar hebben mensen het ook niet op, zeker toen er een keer in de krant heeft gestaan dat een husky een baby dood had gebeten.
Maar voordat we onze Bull kregen hadden we een Mastino Napolitano en een Mastin Espanol........need i say more.
Die mensen heb je nou eenmaal.
marije groentjes- Beginnende bull
- Aantal berichten : 54
Leeftijd : 46
Registration date : 28-02-11
ook ik ken het en word er soms echt pislink van hahahaha
hier gaan de honden alle kanten op naar boven naar de overkant, terug enz en allemaal omdat t baasje in paniek raakt hahahaha
soms op de markt werkt het in je voordeel een bull bij je en soms niet
en als ze mij vragen bijt hij zeg ik nee deze is vegetarisch staan ze heel vreemd te kijken. ben ik t zat geef ik ze gelijk jaaa deze zijn veel gevaarlijker dan pittbulls ik weet beter, mn zoon weet t en iederen die t niet wil weten,,,,,, ook goed
dus laat ze maar zeuren.....succes
hier gaan de honden alle kanten op naar boven naar de overkant, terug enz en allemaal omdat t baasje in paniek raakt hahahaha
soms op de markt werkt het in je voordeel een bull bij je en soms niet
en als ze mij vragen bijt hij zeg ik nee deze is vegetarisch staan ze heel vreemd te kijken. ben ik t zat geef ik ze gelijk jaaa deze zijn veel gevaarlijker dan pittbulls ik weet beter, mn zoon weet t en iederen die t niet wil weten,,,,,, ook goed
dus laat ze maar zeuren.....succes
harrybo- Super Bull
- Aantal berichten : 981
Leeftijd : 56
Registration date : 20-05-10
en ook nog
vertel ze maar dat bij de top 10 van bijt gevallen er geen "vechthond" bijstaat allemaal golden/retrievers enz dus.....
vertel ze maar dat bij de top 10 van bijt gevallen er geen "vechthond" bijstaat allemaal golden/retrievers enz dus.....
harrybo- Super Bull
- Aantal berichten : 981
Leeftijd : 56
Registration date : 20-05-10
Adjani & Tyson schreef:Van de week, ik kwam een man tegen (zonder hond) op een wat smaller paadje.
"Hij doet toch niks he"
"Ja u ook"
LMAO!!! hahahahaha
Lyck- Bekende bull
Hahaha ben dus niet de enige zo te lezen! 1x ben ik echt pislink geworden, toen hadden wij onze oude bull Spencer nog. Spencer was een spierwitte bullterrier en mijn moeder vond dat hij op Richard Gere leek :). Maar goed ik liep een keer met Spencer en Floyd naar buiten (Spencer aan de lijn) toen er een groepje buitenlandse jongeren voorbij fietsten waarvan 1 het nodig vond om even te roepen dat hij mijn hond zo lelijk vond dat ie hem blind ging steken...........
3x raden naar mijn reactie...............
Ik heb hem even "vriendelijk"verzocht om te blijven staan met zijn grote mond en gezegd dat ik de hond wel even op hem losliet om te kijken wie er als knapste uit de strijd zou komen........... Ik heb nog nooit van mijn leven mensen zo hard zien wegfietsen (ik stond al helemaal klaar)
Maar met Tommie gaat het tot nu toe erg goed, wij zijn heel trots op hem! :)
3x raden naar mijn reactie...............
Ik heb hem even "vriendelijk"verzocht om te blijven staan met zijn grote mond en gezegd dat ik de hond wel even op hem losliet om te kijken wie er als knapste uit de strijd zou komen........... Ik heb nog nooit van mijn leven mensen zo hard zien wegfietsen (ik stond al helemaal klaar)
Maar met Tommie gaat het tot nu toe erg goed, wij zijn heel trots op hem! :)
harrybo schreef:en ook nog
Dat heb ik gisteren nog even duidelijk gemaakt aan iemand op twitter. Want er is weer een bijtincident geweest met een "pitbullachtige".....
Cynthia schreef:harrybo schreef:en ook nog
Dat heb ik gisteren nog even duidelijk gemaakt aan iemand op twitter. Want er is weer een bijtincident geweest met een "pitbullachtige".....
Ja, toch heb ik daar eens op geprobeert te zoekenm die top 10, helaas kan ik er weinig over vinden.
Ik hoor verschillende dingen. De ene zegt dat het wel naar verhouding is, en de ander weer niet. Met andere woorden: de golden retriever staat wel heel hoog in het aantal bijtgevallen, maar er zijn er ook ontzettend veel van. De ander beweert dus dat dit al afgewogen is tegen het aantal dat er van het betreffende ras rondlopen...
Volgens mij hoef je die bijtincidenten per ras niet eens bij te houden en kan je de energie beter in andere dingen steken. Bijvoorbeeld dat alle honden verplicht op cursus moeten ofzo (ik noem maar wat hoor) of dat je voor je je eerste hond aanschaft zelf een cursus moet doen die je leert de hondentaal te spreken en hoe je hond op te voeden... Elke hond kan bijten als hij daar door zijn baasje toe "gedwongen" word. Door te weten welk ras het vaakst door zijn baasjes vals gemaakt word maak je het probleem echt niet minder ;-) Het zou hetzelfde zijn als je zou zeggen: mensen die door rood licht rijden hebben in 445 gevallen rood haar... in 12,400 blond haar en in 13,223 gevallen donker ;-)
Lyck- Bekende bull
We zijn nu inmiddels een paar weken verder en ik moet zeggen dat het enorm goed met Tommie gaat. Die bench geeft hem echt een eigen plekje!
Dat is nog eens fijn om te horen
En super dat jullie doorgezet hebben met Tommie,ik denk dat er vele zijn die hem terug gebracht hadden
En super dat jullie doorgezet hebben met Tommie,ik denk dat er vele zijn die hem terug gebracht hadden
Jolanda Smits- Moderator
super nieuws zeg
het is doorzetten, maar iedere dag wordt het beter en leuker met Tommie
het is doorzetten, maar iedere dag wordt het beter en leuker met Tommie
Het is zeker veel leuker geworden met Tommie! Hij heeft een buurvriendinnetje die hij erg leuk vind (ze het Leila en is een Amerikaanse bulldog) en die een paar slagen groter dan hem is. Samen spelen en vliegen ze over het veld bij ons achter. Echt heel leuk om te zien!
Bijtincidenten hebben zich na de aanvaring met Floyd niet meer voorgedaan en dat is nu toch alweer zo'n 1,5 maand geleden.
Hij is zelfs al dikke vrienden met de dierenarts en haar assistente omdat ze hem hebben verlost van een akelige teek en hij koekjes kreeg omdat hij zo goed bleef zitten :)
Bijtincidenten hebben zich na de aanvaring met Floyd niet meer voorgedaan en dat is nu toch alweer zo'n 1,5 maand geleden.
Hij is zelfs al dikke vrienden met de dierenarts en haar assistente omdat ze hem hebben verlost van een akelige teek en hij koekjes kreeg omdat hij zo goed bleef zitten :)
Leuk om te horen,dat het zo goed gaat.
Zo zie je maar,de aanhouder wint.
Zo zie je maar,de aanhouder wint.
Jolanda Smits- Moderator
super top nieuws, en als het veel leuker geworden is leer je elkaar (hond en baasjes) nog veel sneller en beter kennen
wat fijn om te horen! het word vast alleen nog maar leuker
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: