Plassen in de bench...
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Plassen in de bench...
Sinds enkele weken was Rocky zindelijker aan het worden maar deze week heeft ie al een paar keer in zijn bench geplast ... Een tijdje geleden kon hij zich snachts nog flink inhouden tot ik opstond om met hem een ochtendwandeling te maken maar nu doet ie het bijna elke dag en soms meerdere keren... Ik hoop dat dit normaal is, door de hormonen e.d. of betekent dit dat hij niet goed door heeft waar hij zijn behoefte moet doen?
Heb vroeger een hondje gehad maar was nog maar 8 jaar toen ik hem kreeg dus de echte opvoeding van een pup heb ik nog nooit meegemaakt...dus sorry als ik een paar domme vraagjes stel hé
Groetjes van ons en een pootje van Rocky!
Heb vroeger een hondje gehad maar was nog maar 8 jaar toen ik hem kreeg dus de echte opvoeding van een pup heb ik nog nooit meegemaakt...dus sorry als ik een paar domme vraagjes stel hé
Groetjes van ons en een pootje van Rocky!
Jen- Beginnende bull
- Aantal berichten : 64
Leeftijd : 36
Registration date : 22-10-10
Re: Plassen in de bench...
Het kan aan verschillende dingen liggen. Kan een blaasontsteking zijn, maar dan merk je toch wel dat hij vaker moet plassen. Probleem met de nieren, dan merk je vaak ook verandering van het plassen en meer drinken.
Ander voer gehad waardoor hij meer is gaan drinken?
Uitproberen?
Als hij niet vaker plast dan hij altijd al deed en je niet van voer veranderd bent, waardoor hij meer drinkt, dan denk ik zelf dat het gemakzucht/uitproberen is. Wat ikzelf altijd deed met pups/jonge honden was na 7 uur 's avonds de waterbak weghalen. Bij Gaya bleef de waterbak staan toen ze rond 1 jaar was, want die plaste ook rustig in de bench. Roxy (plaste ook in de bench, was ze bij de vorige baasjes gewend) was 10 maanden en bij Luke (bijna 7 maanden) blijft hij sinds hij 5 maanden oud is gewoon staan. Het is niet zielig als ze 's avond niet meer kunnen drinken, want ze gaan zich met een paar dagen aanpassen door overdag meer te drinken zodat ze 's avonds geen dorst meer hebben. Als je zelf voor het slapen gaan nog even goed drinkt is de kans ook groot dat je 's nachts je bed uit moet voor een wc-bezoek
Ander voer gehad waardoor hij meer is gaan drinken?
Uitproberen?
Als hij niet vaker plast dan hij altijd al deed en je niet van voer veranderd bent, waardoor hij meer drinkt, dan denk ik zelf dat het gemakzucht/uitproberen is. Wat ikzelf altijd deed met pups/jonge honden was na 7 uur 's avonds de waterbak weghalen. Bij Gaya bleef de waterbak staan toen ze rond 1 jaar was, want die plaste ook rustig in de bench. Roxy (plaste ook in de bench, was ze bij de vorige baasjes gewend) was 10 maanden en bij Luke (bijna 7 maanden) blijft hij sinds hij 5 maanden oud is gewoon staan. Het is niet zielig als ze 's avond niet meer kunnen drinken, want ze gaan zich met een paar dagen aanpassen door overdag meer te drinken zodat ze 's avonds geen dorst meer hebben. Als je zelf voor het slapen gaan nog even goed drinkt is de kans ook groot dat je 's nachts je bed uit moet voor een wc-bezoek
mikarick- Bekende bull
- Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Registration date : 29-08-08
Re: Plassen in de bench...
Hmm inderdaad, hij heeft sinds 1 week wel ander voer waardoor hij constant dorst heeft... We kopen hem Hills want met Pedigree was zijn ontlasting wat plat en van lichte kleur en met Hills is dit nu veel beter
Snachts halen we de drinkbak uit zijn bench dus hij kan zowiezo niet drinken maar hij drinkt wel een beetje voor hij gaat slapen dus misschien ligt het daaraan... Bedankt voor de uitleg!
Snachts halen we de drinkbak uit zijn bench dus hij kan zowiezo niet drinken maar hij drinkt wel een beetje voor hij gaat slapen dus misschien ligt het daaraan... Bedankt voor de uitleg!
Jen- Beginnende bull
- Aantal berichten : 64
Leeftijd : 36
Registration date : 22-10-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: