Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergie????

+6
bull
mazzel2001
sanny1970
Pauline
linny27
Bickeltje
10 plaatsers

Ga naar beneden

Allergie???? Empty Allergie????

Bericht van Bickeltje do 29 okt 2009 - 3:49

[b][i]Hallo allemaal,

Vorige week werden wij 's morgens wakker, en toen ik naar Bickel bullietri keek, dacht ik: Er is iets anders aan hem, maar weet niet meteen wat. Toen ik een beetje wakkerder was keek ik nog eens en bleek die arme schat echt helemaal onder de allergiebulten te zitten Shocked . Zijn hele koppie was verfrommelt door de bulten en het zat ook overal op zijn lichaam. We konden meteen tercht bij de DA, maar die kon niet precies zeggen wat het nu was/is geweest. Hij kreeg 1 prik met 2 soorten anti-allergie middel, en je zag de bulten langzaam wegtrekken. 's Avonds was ie weer helemaal in proporties.

Miijn vraag: Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad en wat was daarvan de oorzaak. Is er een bepaald soort voeding(ook wat wij eten) waar de Bullie niet tegen kan??


Alvast bedankt voor je antwoorden,

Groetjes,
Karin en Bickel bulliered
Bickeltje
Bickeltje
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 54
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 27-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van linny27 do 29 okt 2009 - 4:06

Toevallig heeft Hummer laats een allergie reactie gehad..
Hij is waarschijnlijk gebeten door een insect of een de geprikt door een bij..
Hij had zijn ogen pot dicht zo opgezwollen waren die. als reactie daarop kreeg hij allemaal bulten dat waren vochtbulten over zijn hele lichaam. Hij zag er niet uit zo ziellig.
Ook meteen na de DA gerend, Hij heeft een spuit gekregen en s'avond waren ze alweer weg.
Het kan dus zomaar zijn dat Bickel ergens door is geprikt of gebeten. ook kan hij allergische zijn voor vlooien dan zie je deze verschijnsel bij een hond ook.
Bij voedsel allegie dan zijn de bulten meestal rood van kleur en zou hij daar nu nog last van moeten hebben.
Denk zelf dat Bickel ergens door is geprikt of gebeten...
linny27
linny27
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3118
Leeftijd : 43
Woonplaats : enschede
Registration date : 03-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Pauline do 29 okt 2009 - 5:08

het kan dat het van een voedsel komt, maar dan meestal weet je het wel
dan is het namelijk wanneer je op ander voer over gegaan bent, of hij heeft iets heel vreemds gegeten.
het kan ook van een insect zijn, bv wespen of bijen, soms zelfs mieren in het bos bv. de hond wordt gestoken en krijgt een allergische reactie.
het kan ook van een bepaalde plant komen, er zijn planten als bv primula's, hedra (klimop), dovenetel en dergelijk waar een hond allergisch op kan reageren.
Onze tweede bull zag je zo de bulten komen wanneer ik zo een kersster plant in huis zette.
ik heb het zelf ook één maal gehad zo een reactie bij mijn huidige hond door een 'nieuw' wasmiddel waar haar deken in gewassen was. Ze krijgt zelfs van een nieuwe fleecedeken kriebels, die ga ik eerst wassen
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Bickeltje do 29 okt 2009 - 6:41

Ok dames dank je wel voor je reactie, maar inderdaad hij loopt regelmatig op het gras of in het bos, maar het zal wel blijven gissen..... Ik hoop dat het niet te vaak gebeurd, want ik was in 5 minuten E 46,- armer, hahahaha!
Bickeltje
Bickeltje
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 54
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 27-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van sanny1970 wo 18 nov 2009 - 0:13

mijn bull axxie heeft toevallig een mnd of twee geleden ook zoiets gehad ik moest een dagje afwachten van onze dieren arts en de volgende avond was t weg maar ik weet hoe je bull eruit heeft gezien zielig he ik hoop dat ie niet vaker krijgt succes liefs dsanny en bullen axxie en loessie

sanny1970
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 54
Woonplaats : rotterdam
Registration date : 04-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van sanny1970 wo 18 nov 2009 - 0:15

die bull van mioj heeft t ook in t bos opgelopen allergie voor sommige planten zei de da

sanny1970
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 54
Woonplaats : rotterdam
Registration date : 04-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van mazzel2001 do 19 nov 2009 - 1:39

Spyker heeft op het moment ook allemaal bulten, maar dat zijn geen allergie bulten. Zij heeft allemaal ontstekingsbulten.. Blijkbaar heeft ze een bacterie in het lichaam... Echt heel vervelend.. Ik hoop ook dat ze er niks aan overhoudt.. Ze zit nu aan de AB...
mazzel2001
mazzel2001
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 41
Registration date : 16-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van bull do 19 nov 2009 - 2:16

de mijne heeft ook terugkomende problemen.

gaat volgende week voor een bloedtest

bull
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 121
Registration date : 22-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van sanny1970 do 19 nov 2009 - 6:42

bulliered nou idd ik hoop voor alle bullen dat t snel over gaat voor onze schatten

sanny1970
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 54
Woonplaats : rotterdam
Registration date : 04-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Danny do 19 nov 2009 - 9:38

mazzel2001 schreef:Spyker heeft op het moment ook allemaal bulten, maar dat zijn geen allergie bulten. Zij heeft allemaal ontstekingsbulten.. Blijkbaar heeft ze een bacterie in het lichaam... Echt heel vervelend.. Ik hoop ook dat ze er niks aan overhoudt.. Ze zit nu aan de AB...

Nou zeker vervelend ik hoop dat het goed komt met spyker .

En voor Bull hoop ik dat de bloedtest uitsluitsel geeft want ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als je niet weet waar het door komt.
Danny
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 54
Woonplaats : Grootebroek , Holland
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van J@siu zo 26 sep 2010 - 5:52

Hallo allemaal,

even reageren op Bikeltje...

Toen Catoo vorige week zaterdag bij ons kwam ... wisten we bijna niets over haar medische achtergrond...
Nu hebben de "oude" eigenaren van Cathoo, alle papieren opgestuurd naar ons ..

o.a. dierenpaspoort , stamboom, en alle medische gegevens van Cathoo..

Toen ze klein was , is er DEMODEX bij catoo vastgesteld, waarvoor ze behandeld is.
Nu vertoont ze bij opwinding rode vlekken en vooral onder bij haar keel, ontstaan er wat kale plekjes
(niet echt groot, maar toch)

Ze zou een allergie reactie vertonen op "vlees" ... maar wat voor vlees :

Kip-konijn-varkens-rund-schaap-hert, enz enz ...WAT voor vlees !!!???

Om dit allemaal uit te zoeken en proberen... daar gaat een heleboel tijd en energie inzitten...
nu hebben wij de volgende brok ..

Croc van Smulti met daarin max. 21.5 % eiwit !!!

en ze doet het daar zeer goed op ... de rode vlekken zijn wat minder aan het worden ....
en toch zeg ik, dat het om opwinding gaat ...

(Verbeter mij maar als ik fout zit)

Dus het kan van Brokken - vlees- enz enz komen , maar ik sluit niet uit, dat het ook van bepaalde plantensoorten kan zijn ..
Ik ga komende week, alle mediche gegevens van Catoo kopieren, en doormailen naar mijn DA, om te zien wat deze ervan vind, en of hij uberhaubt een dieet kan samenstellen voor Catoo, zodat ze er weer helemaaal boven op komt ..

ik houd jullie op de hoogte

gr. Jasiu !!!
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Pauline zo 26 sep 2010 - 8:43

J@siu schreef:
Ze zou een allergie reactie vertonen op "vlees" ... maar wat voor vlees :

Kip-konijn-varkens-rund-schaap-hert, enz enz ...WAT voor vlees !!!???

Om dit allemaal uit te zoeken en proberen... daar gaat een heleboel tijd en energie inzitten...
nu hebben wij de volgende brok ..

Croc van Smulti met daarin max. 21.5 % eiwit !!!

en ze doet het daar zeer goed op ... de rode vlekken zijn wat minder aan het worden ....
en toch zeg ik, dat het om opwinding gaat ...

(Verbeter mij maar als ik fout zit)



gr. Jasiu !!!

Ik vind de opmerking "allergische reactie op vlees" ook zo nietszeggend. Mijn vorige dierenarts heeft een keer bij 'bultjes' de opmerking gemaakt "dit is duidelijk een voedselallergie" Helaas vond hij mijn opmerking "het gaat dus vanzelf over als ik haar geen voedsel meer geef" minder geslaagd.
Een hond is dan allergisch voor een bestandsdeel van voedsel (meestal een eiwit of een graan/pulp) of voor een bepaald soort vlees, of vlees-groep zoals gevogelte bv
Echter een hond die allergisch blijkt voor rauwe kip hoeft het niet te zijn voor een brok waar kip in verwerkt zit, of anders om.
Wil je het met vers rauw vlees testen waar de allergie voor is gaat dat het makkelijkste met een vlees die nooit in brokken verwerkt zit en die de hond dus nooit gehad heeft.
Rund of kip zit vaak in brokken verwerkt, maar geit of paard nooit en heeft de hond dus nooit gehad.

Heel veel (vooral) witte bullen kunnen al onder de vlekken en/of bultjes zitten van alleen opwinding en/of stress
En dat zou juist voor een herplaatser de eerste dagen een reden van bultjes en vlekken kunnen zijn. Alles is nieuw voor een herplaatser dus al heeft hij/zij het nog zo goed op het nieuwe adres er is toch opwinding en stress vanwege al het nieuwe.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Inge Karssen zo 26 sep 2010 - 20:31

Veel suc6 met je bullenmeid en sterkte

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Bea zo 26 sep 2010 - 21:17

Sterkte, ik herken het van jaren terug. Toen had Guus een stukje schapenvet van mij gehad, in no time had hij een heel opgezet hoofd, de arme ziel. Ook gelijk naar de DA en de volgende dag was het gelukkig weer weg.
Bea
Bea
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 151
Leeftijd : 53
Woonplaats : Amersfoort
Registration date : 26-10-08

http://www.montessorie.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergie???? Empty Re: Allergie????

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum