Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

3 plaatsers

Ga naar beneden

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier Empty Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

Bericht van Simone4u di 19 mei 2015 - 12:26

Ik twijfel om dit te plaatsen maar begin onderhand wanhopig te worden.

Zal me eerst voorstellen; ik woon samen met mijn vriend. We hebben ruim 10 jaar een Engelse Staff gehad die helaas 1,5 jaar geleden is overleden. In de laatste paar jaar van zijn leven hebben we een asielhond in huis genomen, een Bull Terrier/Staff-kruising. Vanaf het eerste moment ging dat hartstikke goed. Toen de Engelse Staff overleed, merkten we aan de Bull Terrier/Staff-kruising dat zij een maatje mistte en zijn we op zoek gegaan naar een nieuw maatje. Een Bull Terrier heeft ons altijd getrokken, en dachten genoeg ervaring te hebben. Naast honden hebben we 2 katten en geen kinderwens.

De Bull Terrier is een lieve, sociale, energieke en enthousiaste gecastreerde reu van bijna 4 jaar. Wij zijn sinds een jaar 2e eigenaar. Zijn 1e eigenaar (waar de BT de eerste 2,5 jaar van zijn leven heeft gewoond) heeft geen stamboom bij de BT 'gekocht' en hem laten castreren aangezien hij geen fokplannen had. De BT kan goed alleen zijn, is sociaal met andere honden, is katten gewend, kent de bench en heeft een puppy- en basiscursus gevolgd. Hij heeft enorm veel energie. Klinkt als de perfecte hond en toch hebben wij het gevoel dat hij teveel voor ons is.

Waarom zoeken wij misschien een ander tehuis voor hem.

Hij heeft vanavond voor het eerst onze kat 'aangevallen'. Onze katten zijn honden gewend en houden gepaste afstand.  Zeker omdat onze honden zo vreselijk lomp kunnen zijn. De BT lag te slapen toen de kat rustig even kwam snuffelen. Ik vermoed dat de BT hem niet gehoord heeft, schrok en daarom als reactie hapte. Mn kat was helemaal van streek en er staken een paar plukken haar uit zijn vacht.

Daarnaast zit onze kruising zeer regelmatig onder de wondjes. Grotendeels veroorzaakt door te wild spelen maar helaas ook een paar keer doordat de BT haar heeft gegrepen. Ze lijkt steeds banger voor hem te worden.

Verder kan de BT zich vreselijk fixeren zonder afleidingsmogelijkheid.
Zo heeft hij oa botnijd bij botten ed waar hij wat langer op moet kauwen. Zo erg zelfs dat hij oa mijn vriend een paar keer heeft 'aangevallen'. Ik schrijf aangevallen tussen haakjes want ik denk dat als hij echt aanviel hij echt wel schade had veroorzaakt.
Hij was compleet van de kaart als hij vuurwerk of onweer hoorde. Dit is wel verbeterd het afgelopen jaar.

We hebben het afgelopen jaar al van alles geprobeerd (incl gedragsdeskundige, cursus ed.) maar denken dat een BT toch teveel voor ons is en dat we hem niet genoeg kunnen geven van wat hij nodig heeft. Misschien is een ander tehuis beter voor hem? Als dat zo is, verhuist hij geleidelijk aan. Hij heeft het eerste half jaar (achteraf gezien) bij ons best veel moeite gehad om te wennen en wil hem dat niet weer aandoen. Het moet uiteraard iemand zijn met (veel) ervaring met BTs (en bij voorkeur in Zuidoost Brabant wonen). Vooralsnog geen haast, we willen vooral geen overhaaste beslissingen nemen. We nemen dieren in huis met de bedoeling om ze tot hun dood te houden en tot die tijd in alles wat ze nodig hebben te voorzien. Maar is het eerlijk om hem te houden als we er geen goed gevoel meer bij hebben, als we hem niet (meer) kunnen bieden wat hij nodig heeft?
We vinden het echt vreselijk om hier überhaupt over na te moeten denken want hij is verder vreselijk lief en aanhankelijk.

Simone4u
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 2
Registration date : 19-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier Empty Re: Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

Bericht van J@siu di 19 mei 2015 - 21:01

WoW !! 
heavy story wat je hier schrijft ... ik zal je bericht delen op andere forum's afro  hoop dat je snel een blijvende warme mand vind voor je BT mannetje ..

succes  Wink
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier Empty Re: Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

Bericht van Lizzy do 21 mei 2015 - 3:32

Misschien kan je hem ook op deze pagin aanmelden; https://www.facebook.com/groups/331148777020306/ Een facebookpagina speciaal voor bull terriërs die herplaatst moeten worden, of in het asiel zitten.

Sterkte met de herplaatsing
Lizzy
Lizzy
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 178
Leeftijd : 43
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 18-05-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier Empty Re: Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

Bericht van Simone4u vr 22 mei 2015 - 7:08

Ik ken de pagina Lizzy, dank je! We wilden nog even wachten met hem daarop zetten aangezien we nog niet 100% zeker waren om hem te herplaatsen. Inmiddels veel over gesproken en na vanavond de definitieve keuze gemaakt om hem toch te herplaatsen. Hij heeft vanavond de kruising weer 'aangevallen'. Ik kon meteen ingrijpen dus is er niks ernstigs gebeurd.
Ik licht dit weekend zijn vorige eigenaar eerst in en zet hem dan op de herplaatspagina's.

Simone4u
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 2
Registration date : 19-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier Empty Re: Misschien ander tehuis gezocht voor Bull Terrier

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum