Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wisselen van de tanden

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Wisselen van de tanden

Bericht van Rob di 27 nov 2012 - 20:23

Hallo Forum ,

Onze bullterrier is nu 18wk oud en sinds gisteren is zij erg zielig en is ze wat rustiger.Zij piept af en toe en met name als ik haar in de buurt van haar kaak aanraakt.Gisteren had zij ook last van diarhee en ik dacht dat zij misschien iets verkeerd gegeten heeft maar dat is vandaag in orde en zij kan alles goed binnen houden.Kan het aan het wisselen van de tanden liggen of zou het verstandig zijn om even naar de DA te gaan.
Zij is echt zielig en voor haar doen rustig naar onze andere hond...
Ik hoor graag jullie reacties.

Gr.v.Rob
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van GuardianAngel di 27 nov 2012 - 23:01

Kan prima dat ze aan het wisselen is en sommige honden zijn hier dan een dagje niet lekker van en dit kan wat braken, diarree of lichte verhoging geven en vinden het niet prettig wanneer je aan de bek komt.

Even voorzichtig de bek controleren of ze al een tandje kwijt is of dat er eentje los zit.

Wat kauwmateriaal geven want veel pups vinden het juist in de wisselperiode prettig om ergens op te kluiven. Wat goed werkt om de pijn een beetje te verzachten is een washandje of kleine handdoek nat maken en opdraaien, dan een paar uur in de vriezer leggen en zo'n 10 minuten aan je pup geven om op te kauwen (er wel bijblijven natuurlijk om te voorkomen dat de pup het opeet;))
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Rob wo 28 nov 2012 - 20:10

GuardianAngel schreef:Kan prima dat ze aan het wisselen is en sommige honden zijn hier dan een dagje niet lekker van en dit kan wat braken, diarree of lichte verhoging geven en vinden het niet prettig wanneer je aan de bek komt.

Even voorzichtig de bek controleren of ze al een tandje kwijt is of dat er eentje los zit.

Wat kauwmateriaal geven want veel pups vinden het juist in de wisselperiode prettig om ergens op te kluiven. Wat goed werkt om de pijn een beetje te verzachten is een washandje of kleine handdoek nat maken en opdraaien, dan een paar uur in de vriezer leggen en zo'n 10 minuten aan je pup geven om op te kauwen (er wel bijblijven natuurlijk om te voorkomen dat de pup het opeet;))

Het geven van een koude washandje vindt zij wel fijn.Zij likt er op en probeert er ook op te bijten.Maar ik blijf er dan wel bij.Hoe lang kan een BT er last van hebben ? Want zij is op dit moment nog steeds niet de oude.Zij is rustig en loopt rustig mee ( wat ik van haar niet gewend ben ) en af en toe geeft zij een hoge piepgeluid , maar kan er niet precies achter komen waar dat aan ligt ? Voor de rest eet en drinkt zij wel goed en is de ontlasting wisselend ( wel/geen diarhee ).Ik vind het moeilijk om in haar bek te kijken en ik weet niet of ik haar dan pijn doe.Graag jullie reactie
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van GuardianAngel wo 28 nov 2012 - 22:56

Pups kunnen tot een leeftijd van 6 maanden wisselen.

Het hoge piepgeluid is een teken van pijn en wanneer je pup te rustig is en piept tijdens de wandeling/beweging dan kan het ook maar zo zijn dat ze een spiertje o.i.d. heeft verrekt. Een dagje wat dunne ontlasting kan te maken hebben met het wisselen maar dit mag zeker niet te lang duren omdat pups snel uitdrogen.

Wanneer je het niet vertrouwd dan zeker even langs een DA gaan voor nader onderzoek
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Rob do 29 nov 2012 - 3:14

Het gaat vandaag beter met onze pup Sitah. Zij heeft vandaag meer praatjes en zit onze smoushond weer een beetje te klieren.Ik hoorde vanochtend wel even een kort hoog piepgeluid.Eten/drinken doet zij goed.En het lopen gaat vandaag beter (ik bedoel haar bullengedrag komt weer terug )
Zelf ben ik wel aan het denken geraakt wat er misschien aan de hand kan zijn geweest.Zijn het wel de tandjes of iets anders ?
Afgelopen dinsdag had zij flinke diarhee gehad nadat zij in de bench had gelegen.Zij had toen wel een gepofte varkensneus op gehad ( maar die krijgt zij vaker en nooit problemen gehad ) Misschien was zij te gulzig geweest en lag het niet goed in haar maag/darmen ??
Ik wilde eigenlijk vandaag even naar de DA gaan , maar nu zij meer praatjes heeft kijk ik het toch nog even aan.Een hoge piepgeluid is natuurlijk niet goed , maar dat heb ik vandaag 1 keer gehoord.
Gr.v.Rob swing
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Adjani & Tyson do 29 nov 2012 - 3:23

gelukkig begint Sitah weer een beetje de oude te worden Wisselen van de tanden 79840
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Karin do 29 nov 2012 - 7:29

Sitah, zeg dan even tegen baasje wat er is.........dan kan die je helpen happy2

Hoop dat ze gauw beter wordt......!
Karin
Karin
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 53
Woonplaats : Almere
Registration date : 28-08-09

http://www.lativa.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Rob do 29 nov 2012 - 22:46

Nou Sitah is weer de oude hoor..........Haar bull-streken komen langzaam weer naar voren.Zij wil eerst niet mee lopen , na een poos loopt ze mooi mee en halverwege begint ze weer te trekken ! Dat is mijn meisje !! happy2
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van GuardianAngel do 29 nov 2012 - 22:46

Fijn dat het weer goed gaat
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselen van de tanden Empty Re: Wisselen van de tanden

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum