Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spelen.

+2
Pauline
Rob
6 plaatsers

Ga naar beneden

Spelen. Empty Spelen.

Bericht van Rob zo 23 sep 2012 - 19:50

Zoals jullie hebben gelezen hebben wij nu een pup Sitah.Zij kan heel goed spelen met onze Smoushond Breezer.Ze zijn aan elkaar gewaagd ; de ene keer ligt Sitah bovenop en de andere keer Breezer.Maar wanneer is spelen genoeg voor Sitah ?Op een gegeven moment vind Breezer het genoeg want Sitah blijft dan met haar scherpe tandjes in breezer's vacht hangen ( en ik denkt dat ze het geweldig vindt ).Breezer loopt dan weg en ik probeer Sitah af te leiden.Maar Breezer komt toch weer terug , want eigenlijk vindt hij het wel leuk , maar ja die scherpe tandjes telkens weer.....

Soms denk ik , geef even een flinke snauw en zet sitah even op haar plaats maar dat doet hij niet.Mijn vraag is eigenlijk of ik daar goed aan doe of dat ik Breezer de gelegenheid moet geven om zelf op te treden.

Gisteren was het dus zo dat ik op een gegeven moment sitah bij me heb genomen om even tot rust te komen ( zij had weer een dolle bui : ik was eerst naar buiten geweest en binnen in de woonkamer was het weer haar speelkwartiertje zullen we maar zeggen )Ik heb haar daarna maar even kort in de bench gestopt en toen ze weer eruit mocht liep ze voorzichtig naar breezer toe , even een paar likjes geven en kwam ze bij mij liggen.....

Nu is Sitah nog een pup en kan ik er gemakkelijk tussen beide komen.Wat zijn jullie ervaringen met een pup en een jonge hond erbij.(ik kon ook niet zo snel een topic hierover vinden )

Maar we genieten van haar hoor , het is een echte clown !!
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Pauline zo 23 sep 2012 - 22:54

Een normale, sociale, volwassen hond zal een zo kleine pup niet afsnauwen.
Als ze het genoeg vinden, of het doet ze zeer dat gebijt met die scherpe naaldjes, gaan ze weg. Pas wanneer pups naar ongeveer 5 a 6 maanden gaan gaat de volwassen hond grenzen aangeven.
Voor een zo kleine pup is spelen al snel lang genoeg omdat ze er echt moe van worden. Een bull terrier pup die moe is gaat vaak een beetje doorslaan in zijn/haar gedrag, ze worden een beetje hyper.
Om beide te beschermen zul je het spel de eerste weken zelf moeten regelen.
En dan is het regelen van het spel eigenlijk een kwestie van afleiden, zodat de volwassen hond even van de puppentandjes verlost is, en de pup zijn/haar rust krijgt.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Rob ma 24 sep 2012 - 0:51

Pauline schreef:Een normale, sociale, volwassen hond zal een zo kleine pup niet afsnauwen.
Als ze het genoeg vinden, of het doet ze zeer dat gebijt met die scherpe naaldjes, gaan ze weg. Pas wanneer pups naar ongeveer 5 a 6 maanden gaan gaat de volwassen hond grenzen aangeven.
Voor een zo kleine pup is spelen al snel lang genoeg omdat ze er echt moe van worden. Een bull terrier pup die moe is gaat vaak een beetje doorslaan in zijn/haar gedrag, ze worden een beetje hyper.
Om beide te beschermen zul je het spel de eerste weken zelf moeten regelen.
En dan is het regelen van het spel eigenlijk een kwestie van afleiden, zodat de volwassen hond even van de puppentandjes verlost is, en de pup zijn/haar rust krijgt.

Hallo Pauline ,

Bedankt voor de snelle reactie !! En inderdaad onze pup wordt dan ook een beetje hyper.Het is goed om te weten dat ik er voor moet zorgen dat er dan rust komt in de tent ( voorlopig dan...).Want Sitah kan dan niet meer stoppen.....

Gr.v.Rob afro
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van ferla ma 24 sep 2012 - 2:19

ik kan je niet helpen wat betreft samen spelen ,omdat we maar 1 bull hebben . maar weet wel dat je een pup in het begin zelf moet doen rusten . sommige pups doen dit zelf niet en gaan dan echt vervelend worden . dus de boodschap is geregeld pauze in lassen, ze hebben dit echt nodig .

ferla
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 686
Registration date : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Rob vr 5 okt 2012 - 8:49

Onze honden spelen heel veel samen.En het is inderdaad voortdurend opletten hoe er gespeeld wordt en ingrijpen als het te fel wordt.De ene keer is het de smous en de andere keer de pup.Ik probeer ook af en toe het spel te onderbreken door ze te roepen en dan krijgen ze een brokje of probeer ze af te leiden.Wordt het onhoudbaar dan staak ik het hele spel en gaan we naar binnen en kan de pup even in bench uitrusten en valt dan ook in slaap.
In de tuin heb ik het idee dat ik alles een beetje kan controleren.
Echter binnenshuis wordt het wat moeilijker , want de pup wilt ALTIJD met de smous spelen en ik zie dat hij dat ook altijd wil want hij wacht er gewoon op..
De smous reageert heel goed op mijn stem als ik het niet wil , echter de pup erg weinig. Ik corrigeer met mijn stem , probeer haar af te leiden maar het is maar van korte duur. En als ik de pup een beetje rustig heb dan komt de smous weer even terug om haar uit te dagen...Niet gemakkelijk !
Soms doe ik ook de smous in bench om alleen met de pup bezig te zijn. dan gaat het gemakkelijker.Maar vaak als de pup loopt te klieren stop ik haar in de bench , daar wordt zij wel rustiger van.Ik zorg er wel voor dat de bench geen straf wordt en lok haar met een brokje / gevulde kong / kauwsnack.Maar zij valt dan snel in slaap
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Rob vr 5 okt 2012 - 9:00

Ik was nog niet helemaal klaar met mijn berichtje en ga hier even door..
Heeft iemand nog tips of is het gewoon een kwestie van de langste adem want zij is bovendien nog een pup....
Ik lees al overal dat het 1ste jaar het zwaarste jaar is.Ik maak me alleen zorgen als straks de pup groot en zwaarder is en zij de woonkamer als speeltuin gebruikt en dat wil ik voorkomen !
Ik hoop dat zij straks ook wat gemakkelijker mee loopt en langer mag lopen want dan kan zij zo ook haar overtollige energie kwijt.Maar ik heb begrepen dat dat ook weer een "vak" apart is met een BT....

Volgende week ga ik beginnen met de puppycursus en ik ben benieuwd hoe
ver ik met de pup kom.Zij gaan uit van de roedelgedachte en ik zal me volledig inzetten , maar ik begrijp dat je met een BT veel geduld en creativiteit moet hebben.

Gr.v.Rob
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Adjani & Tyson vr 5 okt 2012 - 23:29

ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het er bij jullie aan toe gaat ! als er hier honden visite is wordt er ook non stop gespeeld. Ook als die honden visite 3dage blijft logeren. ze stoppen gewoon echt niet. Dus zit er voor mij niets anders op dan me er mee te bemoeien en pauzes in te lassen. zeker voor de pup zou ik dat doen die heeft haar rust nodig denk ik

overtollige energie kan je ook op een andere manier kwijt raken dan wandelen. hier gebruik ik veel speeltjes waar ik snoepjes in kan stoppen zodat hij daar mee bezig kan zijn. Of gewoon heel simpel een grote doos met snippers en daar dan iets lekkers in gooien zodat hij het moet gaan zoeken en eruit vissen. geeft wel wat rotzooi maar acht Laughing
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Rob zo 7 okt 2012 - 9:02

Adjani & Tyson schreef:ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het er bij jullie aan toe gaat ! als er hier honden visite is wordt er ook non stop gespeeld. Ook als die honden visite 3dage blijft logeren. ze stoppen gewoon echt niet. Dus zit er voor mij niets anders op dan me er mee te bemoeien en pauzes in te lassen. zeker voor de pup zou ik dat doen die heeft haar rust nodig denk ik

overtollige energie kan je ook op een andere manier kwijt raken dan wandelen. hier gebruik ik veel speeltjes waar ik snoepjes in kan stoppen zodat hij daar mee bezig kan zijn. Of gewoon heel simpel een grote doos met snippers en daar dan iets lekkers in gooien zodat hij het moet gaan zoeken en eruit vissen. geeft wel wat rotzooi maar acht Laughing

Onze pup krijgt inderdaad regelmatig zijn rust en ik stop haar dan in de bench.Zij heeft het dan ook echt nodig want zij valt dan snel in een diepe slaap.Als zij moe begint te worden heb ik ook het idee dat ze een beetje loopt te klieren en dan kan ze ook beetje gaan krijsen.Ik weet niet of ik dat zo goed zeg.Zij heeft het dan op dat moment niet zo naar haar zin en wordt dan een beetje vervelend....
Maar wordt een BT op een gegeven moment rustiger ? Dat hij gewoon rustig ergens in de woonkamer gaat liggen zonder direct met de smous te willen spelen. Wel er van uit gaande dat zij voldoende beweging krijgt , want anders kan ik me het wel voorstellen als een BT haar energie niet kwijt kan.
Blijft een BT lang speels ?Onze vorige hond , een picardische herder , bleef heel lang speels.Hij was buiten altijd op zoek naar speelkameraadjes...
De pups worden turbo-pups genoemd en je kan wel raden waarom ! Hij was niet moe te krijgen.

Tegelijkertijd besef ik ook wel dat we nog een pup hebben en zij ( maar ook ik !! ) nog een hoop te leren heeft swing
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Pauline ma 8 okt 2012 - 6:15

de meeste bullen puppen gaan maar door en door, en weten van geen ophouden. En ook voor de meeste bullen puppen is het zo dat wanneer ze eigenlijk moe zijn, ze extra 'vervelend' worden. Ze gaan dan hyper actief worden, of blaffen, of uitdagen, of slopen, 'jengelen' of wat dan ook.
Je moet de pup dan echt tegen zichzelf beschermen en 'verplicht' laten rusten.

Na verloop van tijd wordt het beter, deels doordat ze wennen aan de verplichte rust (je leert ze even spelen en dan weer rusten) en deels doordat ze ouder worden. Een bull terrier blijft wel lang speels maar met vlagen. Onze is bijna 10 en het merendeel van de dag rustig, maar soms moet ze weer even 'door het lint' als de jonge hond.
Zoals je picardische herder altijd op zoek naar speelkameraadjes buiten zullen niet veel bullen doen. Niet omdat ze niet willen spelen, maar omdat het ze vaak 'afgeleerd' wordt door anderen. De meeste honden bezitters zien de bull als een gevaarlijke hond waar hun hond niet mee mag spelen (wordt vast opgevreten door de bull) Dus de bull gaat er aan wennen dat er met 'vreemde' honden niet gespeeld kan worden.
Mijne heeft altijd de kans gekregen om met de Rottweiler van mijn vriendin te spelen en dat is eigenlijk het enige ras waar ze buiten op reageert als een mogelijk speelkameraadje.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Rob ma 8 okt 2012 - 9:41

Pauline schreef:de meeste bullen puppen gaan maar door en door, en weten van geen ophouden. En ook voor de meeste bullen puppen is het zo dat wanneer ze eigenlijk moe zijn, ze extra 'vervelend' worden. Ze gaan dan hyper actief worden, of blaffen, of uitdagen, of slopen, 'jengelen' of wat dan ook.
Je moet de pup dan echt tegen zichzelf beschermen en 'verplicht' laten rusten.

Na verloop van tijd wordt het beter, deels doordat ze wennen aan de verplichte rust (je leert ze even spelen en dan weer rusten) en deels doordat ze ouder worden. Een bull terrier blijft wel lang speels maar met vlagen. Onze is bijna 10 en het merendeel van de dag rustig, maar soms moet ze weer even 'door het lint' als de jonge hond.
Zoals je picardische herder altijd op zoek naar speelkameraadjes buiten zullen niet veel bullen doen. Niet omdat ze niet willen spelen, maar omdat het ze vaak 'afgeleerd' wordt door anderen. De meeste honden bezitters zien de bull als een gevaarlijke hond waar hun hond niet mee mag spelen (wordt vast opgevreten door de bull) Dus de bull gaat er aan wennen dat er met 'vreemde' honden niet gespeeld kan worden.
Mijne heeft altijd de kans gekregen om met de Rottweiler van mijn vriendin te spelen en dat is eigenlijk het enige ras waar ze buiten op reageert als een mogelijk speelkameraadje.

Ik ben altijd gewend om met onze (vorige) honden vrij te laten wandelen , tenminste daar waar het mogelijk is bv. bos en strand. Daar kom je toch altijd andere honden tegen die vrij lopen.Onze vorige honden spelen altijd even een beetje met de anderen.De smoushond bv. daagt de andere hond altijd om achter hem aan te rennen , en hij weet drommels goed dat de meesten hem niet kunnen inhalen.Met de picard was in het begin een ramp die moest ik altijd gaan halen , behalve dan als wij met meerdere honden (vd. vereniging ) gingen wandelen dan bleef hij bij de roedel.
Hoe bedoel jij dat dan , dat het spelen door anderen wordt afgeleerd ? Roepen ze hun honden terug en worden ze aangelijnd ?
Op dit moment is sitah heel erg nieuwsgierig naar andere honden en ik laat haar ook zoveel mogelijk contact maken zodat ze niet bang voor ze worden en verkeerd gedrag kan vertonen.
Ik weet echter niet hoe het straks gaat lopen als ik haar los laat lopen , want zij heeft nog niet alle inentingen gehad.Met onze smous kan het wel wat ruw worden in het spel , maar ze hebben bij de eerste ontmoeting wel eerst rustig buiten met elkaar kennis gemaakt.Ik hou het spel wel in de gaten en breek het spel af wanneer het te grof wordt.
Is het misschien niet verstandig om een BT los te laten lopen , of hangt het van verschillende factoren af ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de leden hun BT veel los laten lopen ( in gebieden waar het kan ).Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat een hond even los kan lopen en al zijn energie kwijt kan.Maar dat moet wel kunnen.Met onze picard ging dat in het begin niet goed en hebben we hem een hele poos met een lange lijn op het strand uitgelaten.Naarmate hij ouder werd ging het wel beter.
Rob
Rob
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van harrybo ma 8 okt 2012 - 10:38

om te beginnen loop alpha hier in de buurt gewoon altijd los, en dat is/maakt geen enkel probleem met andere honden. Als ik langere stukken loop loopt hij meestal aan een lijn van 9 meter. als ik hem op bepaalde plekken loslaat gaat t eig bijna altijd goed, afgezien van andere honden die (meestal) beginnen.
harrybo
harrybo
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 981
Leeftijd : 55
Woonplaats : emmen
Registration date : 20-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Pauline di 9 okt 2012 - 3:34

Rob schreef:

Hoe bedoel jij dat dan , dat het spelen door anderen wordt afgeleerd ? Roepen ze hun honden terug en worden ze aangelijnd ?
Op dit moment is sitah heel erg nieuwsgierig naar andere honden en ik laat haar ook zoveel mogelijk contact maken zodat ze niet bang voor ze worden en verkeerd gedrag kan vertonen.

Je kan geluk hebben, wanneer ze je hond van pup af zien opgroeien en spelen met andere honden dat het wel goed/leuk blijft gaan.
Het kan ook een 'voordeel' zijn dat ze gekleurd is, voor de meesten zijn de witten veel gevaarlijker.
Hier bij mij in de buurt zijn eigenlijk geen bullen, en wij hebben een helemaal witte, dus als ik in een park of waar dan ook kom wordt alles zo snel mogelijk aangelijnd.
Daardoor heeft mijn hond geleerd om andere honden gewoon maar te negeren, er gebeurt nooit iets met andere honden.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van pippeloentje di 9 okt 2012 - 5:26

Pip speelt met alle honden, met de kleintjes pak me dan als je kan, met de herders en retrievers beetje dollen, (komt geen hap aan te pas) en met de bulldog achtige, hap snap , hangen grommen wegrennen, wij hebben het geluk dat we aan een groot poldergebied wonen, waar heel veel honden zijn, ze kan heerlijk kleuteren en dollen, bulliered
pippeloentje
pippeloentje
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 682
Woonplaats : Haarlem
Registration date : 29-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen. Empty Re: Spelen.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum