Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

agressieve pup?

+10
pippeloentje
manonloots
john reijners
sblns
CoReGaSMe
mazzel2001
Jolanda Smits
J@siu
Pauline
troywendy
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

agressieve pup? Empty agressieve pup?

Bericht van troywendy wo 30 jun 2010 - 3:44

hallo allemaal
ik heb een onwijs lieve eigenwijze bull van bijna 4 maanden . maar sinds afgelopen zaterdag is zijn gedrag erg verandert . ik probeer troy overal mee te nemen dus ik nam hem afgelopen maandag mee naar mijn ouders die een westie hebben . deze is al 15 en niet erg vriendelijk. troy wil altijd spelen maar als die andere hond het niet wil dan zorgen we altijd dat ze rustig blijven . die andere hond is niet agressief maar hij blaft wel tegen troy . en troy zijn staart blijft dan kwispelen . ook afgelopen maandag maar nu waren ze allebei rustig dus wij allemaal blij . en voor ik het wist had troy die hond in een hoekje geduwt en kon die westie nergens heen . die blafte en wilde er langs . troy liet dat toe maar troy viel hem van achteren aan . en liet niet meer los. hij had het schuim op zijn bek staan . we hebben ze uit mekaar gekregen . de andere hond hebben we meegenomen en toen troy zag dat ik bij die hond zat wilde hij doorr een glazen deur .
uiteindelijk hebben we alle 2 de honden rustig gekregen .
nu kan iedereen zeggen had je maar ... maar ik heb mezelf van alles al de schuld gegeven maar een pup van 4 maanden hoort dit toch niet te doen?
en als dit nou het enigste is dan je denken dit ligt aan de hond van mijn ouders maar hij loopt maar te grommen hij luistert helemaal niet meer en doet allemaal dingen die hij nooit doet . ik liet hem altijd los lopen maar nu elke hond die we zien wil ie op af.
kids loopt ie opeens naar te happen .
wie herkent dit ?
of kan ons tips geven .
we zitten op puppycursus en die man komt morgen naar ons toe om te kijken waar het probleem ligt .
eerste instantie wilde ik hem dezelfde avond weg doen maar daarom heb ik geen hond genomen
we willen alles daar aan doen om hem te houden maar er lopen hier geregeld 2 kleine kids rond en ik wil niet dat hij die wat doet .
groetjes
troywendy
troywendy
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 43
Woonplaats : nieuwegein
Registration date : 30-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Pauline wo 30 jun 2010 - 4:43

ik ben bang dat je een 'normale' bullenpup hebt
namelijk; de bullepup is normaal gesproken rustig tot een maand of 4 oud, en dan ineens gaan ze het idee krijgen dat ze meer zijn dan de rest.
de meeste pups gaan grommen en/of happen op die leeftijd
geen paniek, ook dit gedrag gaat verdwijnen wanneer je consequent blijft verbeteren. Grommen mag niet en happen ook niet.
Ik denk dat wat hij nu vertoont 'normaal' gedrag is voor een bullenpup, dat zijn een paar maanden vervelende 'macho' landhaaitjes, maar met consequente opvoeding gaat dat echt voorbij.
De enige andere reden voor dit gedrag wat ik kan bedenken is een medische, dan moet de hond bv ergens pijn hebben en uit die pijn gaan happen en grommen.

Het voorval met de Westie kan ik niet over oordelen waarom het gebeurt is.
Wat voor ons als 'geblaf' klinkt is voor honden onderling een echte taal, dus er kan een dreiging in de blaf gezeten hebben wat wij niet horen.

Ik zou zelf een eventuele medische oorzaak laten uitsluiten.
En voor de rest, een bulletje van 4 maanden aan het riempje houden en leren dat grommen en/of happen naar honden of mensen van jou niet mag
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van J@siu wo 30 jun 2010 - 6:24

Jip ...Geheel met Pauline eens ....Haantjesgedrag !!!!

Een Bullepup van 4 maanden is nog niet agressief ,
de nieuwe indrukken die hij op deze leeftijd opdoet
vormen voor een groot gedeelte zijn toekomstig karakter.

Hij is wss. gewoon aan het proberen, wie de baas is..

gewoon strak en consequent corrigeren ... commando's NEE en FOEI
veelvuldig gebruiken iedere keer als ie gromt of hapt !!!

Veel sucses met de opvoeding,

gr. J@siu !!!

Ps nog welkom op dit ontzettend leuk forum ...
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van troywendy wo 30 jun 2010 - 8:05

dank jullie wel voor deze fijne reacties . we zijn net op de cursus geweest en de trainer zou eigenlijk morgenavond bij ons thuis komen maar er waren nu veel nieuwe pups en hij deed niks. we moesten hem eerst vast houden maar de trainer vond dat hij na een 20 min los mocht . en dit ging heel goed . we hebben naderhand een gesprek gehad en ook hij vond dat hij normaal gedrag vertoonde en dat waarschijnlijk de westie te vaak heeft gegromt of geblaft . troy ging op de cursus drinken en al de pups zaten er bij. ik ben erg blij met deze forum want daardoor krijg ik weer vertrouwen in mijn hond . ik ben blij dat dit normaal gedrag is en we gaan met volle vertrouwen troy opvoeden . trouwens de trainer vond het niet nodig om morgen langs te komen .
heel erg fijn en bedankt voor jullie advies
groetjes
troywendy
troywendy
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 43
Woonplaats : nieuwegein
Registration date : 30-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Jolanda Smits wo 30 jun 2010 - 8:22

afro Goed zo,gaat echt wel goed komen en waarschijnlijk zul je hem wel 100 keer achter het behang willen plakken,maar de aanhouder wint(en bij een Bull duurt dat gewoon wat langer)
Het bijten en happen hoort nu eenmaal bij een bull en dat bedoelen ze ook nog niet eens kwaad,gewoon afleren.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Pauline wo 30 jun 2010 - 9:09

een pup van 4 maanden kan gewoon niet agressief zijn, onmogelijk
maar ik begrijp heel goed dat je dit bij een bullepup, helemaal je eerste bullepup, wel denkt
bullen zijn wanneer ze naar volwassen zijn fantastische honden, maar heel moeilijk als pup.
vrijwel allemaal zijn het happertjes en grommers als pup, maar dat gaat echt over.
Blijven volhouden dat jij dat gedrag niet wil hebben, en hoewel je heel veel keren zult zuchten; pffffff hij leert het nooit............ zit het er straks toch zomaar in dat het gedrag wat jij niet wil hebben weg is.
Echt waar, het komt helemaal goed
En wanneer je denkt ik zie het nu even niet meer zitten, schrijf het op het forum. Hier zijn voldoende mensen die ook allemaal die moeilijke tijd gehad hebben en je weer even moed inspreken.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van J@siu wo 30 jun 2010 - 9:16

Juist ...waarvan akte !!!!
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Pauline wo 30 jun 2010 - 9:40

J@siu schreef:Juist ...waarvan akte !!!!

hahahaha, en toch................. ik wou dat ik bij mijn eerste bullenpup iemand gehad had die zei; "het komt echt goed"
maar die pup was er 26 jaar terug, toen had nog niemand van ons van internet gehoord
ik weet nog heel goed hoe vaak ik toen gedacht heb; "waar ben ik aan begonnen?"
"waarom moest ik eigenlijk een bull" "deze hond gaat het nooit leren"
en dat ze een maand of 7 was, was ik zo blij met de bull
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van J@siu wo 30 jun 2010 - 13:10

Heerlijke dieren zijn het toch ..!!!
we hebben van Gina tot haar 8.5 jaar "IEDERE" dag voor de volle 100% genoten ...
elke dag was anders ....

nog even ... er komt ooit weer een BULLTERRIER !!!

Overigens, de combi BULLMASTIFF's & BULLTERRIER's.... haha de ideale combi...waarom ???

Nou, das niet moeilijk:

BM rustig statige honden, en de BT, dat zijn dus de druktemakers/ clowns !!

Nu hebben we nog een "ouwetje" rond hobbelen, maar die is ook aan het "verslijten" ...
dus we hebben nog tijd ...laat hem maar rustig oud worden, en als het zijn tijd is ...ach, hij geeft het zelf wel aan als hij niet meer wil...
en dan ben ik (wij Crying or Very sad ) er om de moeilijke beslissing te nemen...
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van mazzel2001 wo 30 jun 2010 - 22:00

de buren hebben ook een BM... En spyker en zij kunnen heerlijk spelen.. al is het indd dat de BM wat minder doet dan de bull.. hahaha

Ja bullen zijn geweldige honden, ik zou ook niet zonder kunnen..
mazzel2001
mazzel2001
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 41
Registration date : 16-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van troywendy do 1 jul 2010 - 21:55

nou ik ben blij met jullie reactie maar het was schrikken . want troy viel hem echt aan . en hij liet niet los . aangezien iedereen al een oordeel heeft over troy was dit niet leuk en er lopen hier ook 2 kleine kids rond . maar dat hij aan het uitproberen is is wel zeker . voor de rest is ie zo lief .
maar we gaan gewoon verder en ik steun er op dat het goed komt
groetjes wendy
troywendy
troywendy
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 43
Woonplaats : nieuwegein
Registration date : 30-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van CoReGaSMe vr 9 jul 2010 - 0:16

veel succes allesinds
ik heb ook met spok afgezien ze cry
maar nu ben ik de gelukkigste mens ter wereld
hij doe geen vlieg kwaad en is gewoon superschattig
EN KOMIEK zeker ni vergete swing

Je gaat er zeker geen spijt van hebben
CoReGaSMe
CoReGaSMe
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 17
Leeftijd : 36
Woonplaats : Wetteren
Registration date : 02-07-10

http://www.netlog.be/CoReGaSMe     www.facebook.be/CoReGaSMe

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van sblns vr 9 jul 2010 - 8:37

hihi... kan me best voorstellen dat het schrikken is...
maar ben het volledig eens met de anderen hier, het is gewoon een echte bull... wss nog een reutje ook... die denken helemaal dat ze het warm water hebben uitgevonden...

bullen zijn zo typisch, mijn vader heeft er ook eentje rondlopen van 5 maanden en die noemen we "de zoon van Satan" die knapt erop los en liefst nog in je kuiten of dan komt hij lekker knuffelen en kusjes geven om dan in je oorlel te bijten, of mijn nieuw jurkje stukbijten en als het dan stuk is dan staat hij te greinzen... "GEWELDIG toch" :-p en als je dan zegt "Bud neen!!" dan begint hij uit te pakken door te blaffen...

Wij hebben 5 bullen in de familie en geloof me allemaal hetzelfde... kleine rotettertjes in de dag en 's avonds als kleine babytjes met een roos snoetje in de zetel hangen te snurken en stinken.... We just love it!

Veel succes nog!
sblns
sblns
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 67
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty een echte bulllllll

Bericht van john reijners za 1 jan 2011 - 7:01

hoi wendy, allereerst de beste wensen voor dit jaar.
met troy komt dat wel goed hoor,allen moet je geduld hebben en consequent zijn met de opvoeding.
zelf heb ik een reutje van 7 maanden,stef heet ie en ik kon hem wel af en toe achter het behang plakken.
nu op dit moment is hij heel lief ,aanhankelijk maar vaak onvoorspelbaar met streken.
soms laat hij echt scheten die vet meuren hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!
ondanks alles woont stef samen met een jack russel teefje en dat gaat best goed hoor.
soms denk ie dat hij nog 6 weken oud is en ligt dan bij mij op schoot te snurken.
maar deze jongen weegt nu 27 kilo en is 60 cm hoog,dus best een zware kluif hahahaha.
soms drijft een bull je tot waanzin in zijn jeugd tijd,maar ga er maar VANUIT DAT ALS ZE EEN JAARTJE ZIJN GEWEEST JE GEEN ANDERE HOND MEER WILT EN HET EEN VRIEND VOOR HET LEVEN WORDT.

gr john

john reijners
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 7
Registration date : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van troywendy zo 2 jan 2011 - 5:33

nou we zijn nu een paar maanden verder en idd hij heeft dit niet meer gedaan . hij vind (tot nu toe) elke hond leuk ! en het blijft een clown en af en toe best moeilijk maar het vertrouwen is wel weer terug maar ik blijf met keffertjes altijd op me hoede . iedereen bedankt voor de adviezen
groetjes
troywendy
troywendy
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 43
Woonplaats : nieuwegein
Registration date : 30-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van manonloots do 10 apr 2014 - 5:21

Zoooo blij met deze post! Ik heb hier hetzelfde dat onze pup van 16 weken kleine hondjes wil pakken! Heb nu wel vertrouwen gekregen! Iemand nog tips hoe ik haar het beste kan corrigeren, want ze is dan helemaal in trance en hoort/voelt niks.
manonloots
manonloots
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 1
Registration date : 09-04-14

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Jolanda Smits do 10 apr 2014 - 8:38

Ik liet mijn pup niet met kleine hondjes spelen.
Een Bullepup is geen leuk speelmaatje voor een klein hondje.
Bij een rustige volwassen hond die ik zelf ook ken.
En dan liet ik het even gaan,maar als je bulletje te fel wordt,haalde ik haar uit het spel en gaan we weg.
Ze kunnen zelf haast niet stoppen en gaan maar door,dan moet jij ingrijpen.
Zo blijft het leuk.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van pippeloentje vr 11 apr 2014 - 3:54

Ik heb ook een tijd gedacht, die bull van mij spoort niet(en het is niet eens onze eerste:) maar in mei wordt ze 3jaar, en ja het is goed;-)
pippeloentje
pippeloentje
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 682
Woonplaats : Haarlem
Registration date : 29-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van chivake wo 6 aug 2014 - 0:46

hoi hoi ,

heb sinds vorige week maandag ook een nieuwe bull van ondertussen 8.5 week , het is een schatje maar eens ze de zetel in geraakt begint ze te bijten in armen en mijn haar. als ze te fel wordt geef ik haar ff een time out in de bench of leidt haar af met een speeltje, soms helpt het. Met de hond van mijn mams gaat het tot nu toe nog goed deze is 10 maand nu.


groetjes

kelly
chivake
chivake
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 16
Leeftijd : 44
Woonplaats : Keerbergen
Registration date : 09-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Lejoni za 13 sep 2014 - 5:43

Die van mij wordt maandag 11 weken en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij er vroeg bij is. Opeens donderdagavond bingo en sindsdien heeft hij een grote hap grage bek. Het cockertje is te dom om eens goed van zich af te bijten. 
Meneer probeert het ook op mensen uit maar wij trappen daar niet in.

Lejoni
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 43
Registration date : 04-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Jolanda Smits za 13 sep 2014 - 11:32

Ik zou wel de cocker beschermen.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Lejoni zo 14 sep 2014 - 1:12

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als ik Joop weg van haar mand roep, komt Joop wel maar Nell óók. Dat schiet dus niet op.
Als hij echt als een gek te keer gaat en praten niet helpt, dan pak ik hem op en zet hem buiten om af te koelen.
Maar gisteravond was Nell het opeens zat en ze werkte hem met geweld van zich af, hij viel uit de mand met zijn gatje recht voor Nell 's  kaken. Die heeft eens lekker naar zijn achterwerk  gehapt en toen zag je snel Jopie benen maken  happy2
Hij dook onder een stoel en moest ff bijkomen van de schrik. Toen was Joop verder héél lief tegen Nell.  
Mja vanmiddag begon hij weer te klieren en wilde niet naar afleiden/verbieden luisteren dus hoppa weer buiten gezet. Gelukkig vind hij het leuk buiten dus een straf is het niet. Hij koelt er wel lekker door af.

Lejoni
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 43
Registration date : 04-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Adjani & Tyson zo 14 sep 2014 - 19:19

Ja dat het niet makkelijk is kan ik me voorstellen. Des te meer reden om een tandje bij te schakelen.
Leer de pup dat er andere dingen voor hem te doen zijn dan te spelen met de cocker daar heb je straks alleen maar meer profijt van.

Ikzelf probeer altijd het het niet zo ver te laten komen dat de ene hond de andere een snauw moet verkopen omdat deze het zat is. Ik grijp in, soms is dat na 20 seconden spel, soms na 30 minuten en soms hoeft het niet.
Adjani & Tyson
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 35
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Lejoni ma 15 sep 2014 - 1:59

Het bijkomende probleem is in ons geval dat Nell Joop zelf steeds opzoekt en uitdaagt. Als Joop lekker ligt te slapen gaat zij heel demonstratief langs hem lopen en of snuft aan hem, zodat hij weer wakker wordt en achter haar aanloopt en dan begint het weer opnieuw. Ze lokt hem uit in de hoop dat hij daardoor problemen krijgt met mij lijkt het wel. Pffff het valt af en toe niet mee om te beslissen wat ik het beste kan doen.

Lejoni
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 43
Registration date : 04-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Lejoni ma 15 sep 2014 - 4:04

Ik heb nog eens zitten overdenken hoe er de laatste dagen gespeeld wordt en eigenlijk is het geen spelen meer. 
Daar kan ik dan beter maar meteen een eind aan maken voor het uit de hand loopt. 
Joop gedraagt zich de laatste dagen nu hij niet ziek meer is en zich fit voelt sowieso als een kleuter in de opstandigheidsfase. Doet alles wat niet mag met grote overgave en in hoog tempo achter elkaar.  Shocked
Gelukkig worden honden sneller groot dan kinderen, maar het  zal wel ff doorzetten worden voor mij......

Lejoni
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 43
Registration date : 04-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

agressieve pup? Empty Re: agressieve pup?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum