Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

+2
Jolanda Smits
bull paradise
6 plaatsers

Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van bull paradise wo 16 jun 2010 - 7:24

hey hey, ik ben de trotse eigenaar van een prachtig fawn teefje van zogezegd 17 weken!
maar ... mijn dierenarts garandeert me dat ons Ziva ZEKER vijf tot zes maanden is en geen 4 daar haar tanden al allemaal zijn gewisseld!
nu wilde ik toch graag iets controleren .. gisteren is ze gewogen en ze weegt 10,5 kilo ...
weet er iemand van jullie iets van hoeveel ze ongeveer zouden moeten wegen op die leeftijd ?
bull paradise
bull paradise
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 102
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van Jolanda Smits wo 16 jun 2010 - 8:08

dan moet je even kijken in het topic poll en discussies,en dan bij "hoe zwaar is jou Bull?"
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van Pauline wo 16 jun 2010 - 8:43

10,5 kilo voor een teefje van 4 maanden is helemaal niet zo zwaar hoor, dat wordt een mooie grove hond dan waarschijnlijk (bulldogtype)

er zit geen limiet aan een bull terrier
de bull heeft geen maximum aan gewicht en/of grootte
maar iedere bull moet natuurlijk wel mooi in verhouding zijn

extra; heb het even nagezocht, Woifie (ook een teef) woog bij 14 weken 9 kilo
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van Inge Karssen wo 16 jun 2010 - 20:32

MIjn Lady was ook jong een maan of 4 toen ze bijna klaar was met wisselen en woog toen ook rond de 10 kilo.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 49
Woonplaats : Beverwijk
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van mazzel2001 wo 16 jun 2010 - 20:48

Ik weet zo niet meer hoe zwaar spyker was, met die leeftijd... Vind het alleen wel apart, dat er een twijfel is met haar leeftijd...

Jullie hebben dr dan niet bij een erkende fokker vandaan? Want dan staat het toch gewoon op dr stamboom...
mazzel2001
mazzel2001
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 41
Registration date : 16-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van GuardianAngel wo 16 jun 2010 - 21:42

Gewichten vergelijken is lastig omdat er verschillende types bestaan binnen het ras. Het Terriërtype zal op deze leeftijd wat lichter zijn dan een Bullytype.
Mijn jongste woog op 5 maanden 21 kilo en vergeleken met jouw hondje die volgens de DA en het volledige gebit wat ze al heeft nu 5 of 6 maanden moet zijn is ze dus licht.
Vind het ook een beetje vreemd dat je niet weet hoe oud je hondje daadwerkelijk is
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van bull paradise wo 16 jun 2010 - 22:03

Ik heb haar inderdaad niet van bij een erkende fokker .. (kill me i know)
Ik had een heel goed contact met iemand die af en toe een nestje kweekte, nadien ben ik teweten gekomen dat ze wel 17 volwassen bull's heeft en wel wat meer fokte dan maar 1 nestje op een jaar ... Dus, gekocht op vertrouwen vooraleer ik dit teweten kwam, ze heeft dus geen papieren, ... wel een chip en gezondheidsverklaring van de dierenarts en een boekje met de nodige inenting.
Ik moet ook heel eerlijk zijn, ... ik had niet het geld om naar een erkend fokker te gaan en daar moet ik misschien nu wel voor boeten, maar eerlijk is eerlijk, ik heb vorig jaar mijn rug gebroken en ben een maand geleden opnieuw geopereerd, ik denk wel dat jullie er iets bij kunnen voorstellen wat dat allemaal kost :-)
bull paradise
bull paradise
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 102
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van Pauline wo 16 jun 2010 - 22:38

dit soort dingen is allemaal 'achteraf bekeken, had ik het anders gedaan'
achteraf kun je helaas niets meer veranderen
en hoewel je bij een erkende fokker meer kans hebt op een goede en gezonde pup, kan ook de pup van een broodfokker of puppyfabriek een perfect en gezond hondje zijn
onze eerste hond, (1983) een franse bulldog kwam uit een dierenwinkel in Den Haag, en hoewel het een heel zieke pup bleek die het eerste half jaar bijna wekelijks bij de dierenarts kwam, is hij 15 jaar oud geworden. We hebben er altijd een fantastische hond aan gehad.
Zou ik ooit weer zo een pup kopen? NEE! zeer zeker niet, omdat ik nu weet hoe de praktijken zijn van dit soort pupverkopers.
Maar dat neemt niet weg dat ik er nooit spijt van gehad heb dat we deze pup in huis gehaald hebben.

Als je bulletje gezond is, en als ik op de foto zie hoe een heerlijke knuffeltut het is kun je alleen maar van haar houden, dat is het enige waar het nu nog om gaat.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

gewicht vergelijken van ons Ziva :-) Empty Re: gewicht vergelijken van ons Ziva :-)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum