Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Last van allergie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Last van allergie Empty Last van allergie

Bericht van gladdy vr 29 aug 2008 - 8:43

Gladdy heeft al jaren last van allergie die zich uit in plekken op haar poten. Eerst ging het om links-voor en rechts-achter is er in de loop van de jaren bijgekomen. Op de poten ligt de huid een klein beetje open, ik weet niet precies hoe ik het beter kan zeggen.

Uit een allergieonderzoek is gebleken dat Gladdy allergisch is voor vier soorten mijten. Twee daarvan zijn hooimijt en huismijt. De andere twee soorten mijten zijn me helaas ontgaan en hebben ook een niet-te-onthouden naam.

In verband met deze allergie heb ik 9 maanden lang bij een dermatoloog gelopen, die mij geleerd heeft hoe ik Gladdy zelf kan injecteren. Na dit injectie-traject zoals ik het zelf dan maar noem, hebben we om de tafel gezeten en hebben we moeten concluderen dat het niet geholpen heeft.

In plaats daarvan krijgt Gladdy 3 weken lang een peniciline-kuur (Cefaral), twee weken niets, weer 3 weken lang een peniciline-kuur, twee weken niets, enzovoorts. Zo gaat het al een paar jaar. Gelukkig heeft Gladdy nog geen allergie opgebouwd tegen Cefaral, want dan zou het medicijn niet meer helpen volgens de dierenarts. (Resistent, immuum.)

Mijn vraag is of mensen hier ook ervaring mee hebben en hoe ze daarmee omgaan. Het schijnt namelijk (net als bijvoorbeeld doofheid) niet ongebruikelijk te zijn bij bullterriers.
gladdy
gladdy
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 32
Leeftijd : 28
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van allergie Empty Re: Last van allergie

Bericht van Jacky za 30 aug 2008 - 2:05

Ja,Bulletjes kunnen wel eens wat allergie problemen hebben!
Er wordt vaak toch geëxperimenteerd met medicijnen,waardoor de honden niet meer leven zoals ze moeten.
Ik doel hier op dat er honden zijn,die zelfs Prednison voorgeschreven krijgen! Dit is om Psychische,dwangmatig gedrag zoals bijten,krabben ed. tegen te gaan!
Honden kunnen hierop reageren, als of het kasplantjes zijn! Kunnen duf zijn,kortom gewoon niet meer de hond zijn die ze waren!
Kennis van mij had dit ook mee gemaakt,uiteindelijk hielp de Prednison niet, en de hond had maanden last gehad van dufheid voor niets!
Het blijft vaak moeilijk, om een bepaalde oorzaak te vinden bij honden.
Voor bepaalde plekjes zoals roodheid,(wamteplekken),gebruik ik Uiercreme!
Om wondjes, bij de voetzolen,gebruik ik Bio-tex groen!Het maakt schoon en het ontsmet!
2 goedkope produkten,die nog helpen ook!
Voor bepaalde allergieën,moet jeje ook eens afvragen,is er mee te leven?
Bv. Huisstof mijt is er altijd,is niet op te ruimen!
Die van mij heeft dun begroeide nekharen!Kan van de halsband komen,die de vorige eigenaar altijd om deed.Maar kan ook door voedsel komen!
Nou kan ik wel 80-duizend verschillende voeren kopen,maar ik kan ook kijken waar ze het beste op reageert!
Als Jacky levendig is,geen diarree heeft of problemen met plassen heeft,moet ik maar accepteren dat ze in haar nek iets kalend is.terwijl ze voor de rest lekker in haar vel zit!
Ik begrijp jouw probleem 100%,maar het is zonde van de tijd en geld die hier mee gemoeid gaan,als alles ook nog eens een keer niet helpen.

Jacky
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 34
Leeftijd : 58
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 27-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van allergie Empty Re: Last van allergie

Bericht van mikarick za 30 aug 2008 - 2:30

Gaya is ook allergisch voor heel veel dingen. Te beginnen zijn we een jaar aan het zoeken geweest voor brokken waar ze tegen kan. Bijna alles reageerde ze op met spugen en diaree. Na een jaar hebben we het juiste voer gevonden en dat werd een paar maanden later uit de handel genomen :sm20: het alternatief reageert ze gelukkig ook goed op.
Het grootste probleem is de allergie die ze heeft door bacteriën die ze zelf meedraagt. Ze wordt dus door haar eigen lichaam aangevallen. Resultaat was over haar hele rug en flanken grote ontstekingsbulten. Elke 2 weken zaten we bij de da voor antibiotica en pijnstillers en dat 13 maanden lang. Dat hebben we nu onder controle door extra vitamine en biergisttabletten (het kan zo simpel zijn)
mikarick
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoorn nh
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van allergie Empty Re: Last van allergie

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum