Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vito.Niet meer beschikbaar.

+5
Monsterhond
Jeanine
john.eradus.9
J@siu
Jolanda Smits
9 plaatsers

Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Jolanda Smits do 22 aug 2013 - 23:22

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Vito

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Vito1

Vito is knappe reu van ruim twee jaar oud. Ook al is hij gecastreerd, hij is op en top een mannetje. Hij mag graag testen wie de baas is in huis. Hij heeft respect voor liefdevolle en ferme leiding en accepteert deze eerder van mannen dan van vrouwen. Dit is echter geen hond voor een man die een macho zoekt. Zodra je de strijd met Vito aangaat, maakt hij er een spelletje van dat snel uit de hand kan lopen. Zijn rem is een beetje defect en in zijn onstuimigheid gaat het dan te hard.

Vito vraagt veel aandacht, onder andere door te fluiten en te babbelen en/of aan meubels of op schoenen te knagen. Kauwspeeltjes, -botten en time-out in de bench werken uitstekend om dit gedrag in goede banen te leiden. In de bench is hij lief en rustig. Vito reageert ook goed op training. Hij vindt het leuk, zeker wanneer hij beloont wordt met worst. Hij leert vrij snel, zolang hij niet wordt afgeleid door alles om hem heen. Hij leert op een gegeven moment de dagelijkse geluiden en reageert daar niet meer op. Vito doet het beter in een rustige omgeving dan in een flat in de stad. Dat is waarom hij nu voor adoptie is opgegeven: in een drukke omgeving komt hij niet tot rust.

Vito is geen luie knuffelbull, hij is een actieve hond die zijn baas af en toe beloont met een kwispeltje en een natte neus. Hij kan verschrikkelijk hard rennen, maar gewoon wandelen vindt hij ook leuk. Hij trekt wel, maar niet altijd.

Vito is gebaat bij iemand met kennis van het ras. Hij neigt tot ‘mouthing’ (alles met de bek pakken) en zijn nieuwe baas moet duidelijk het verschil weten tussen dominantie en agressie. Vito is niet agressief naar mensen, maar hij is wel lomp. Dat leidt gelukkig ook tot lachen om zijn dagelijkse ‘bullie run’ en het enthousiasme waarmee meneer zijn speeltjes door het huis gooit en er dan als een geitje achteraan huppelt. De Kong is zijn vriend en ballen zijn leuk. Met stokken en stenen heeft hij niks.

Met de juiste leiding is Vito een blije en actieve hond. Een rustige omgeving zal dit drukke mannetje hopelijk wat kalmeren. Het wachten is op een stabiele baas, die iedere dag en voor langere tijd in Vito wil investeren, zodat hij een thuis krijgt waaraan hij zich kan overgeven. Vito is het echt waard.

Vito kan niet met jonge kinderen, katten, kippen of konijnen. Andere honden kunnen een probleem zijn. Autorijden vindt hij prima. Mensen vindt hij leuk, visite is gezellig. Hij kan een uur of vier alleen blijven, maar dit moet weer rustig worden opgebouwd totdat hij zeker weet dat hij niet verlaten wordt.

Wilt je meer weten over Vito,laat het ons even weten.


Laatst aangepast door Jolanda Smits op ma 2 sep 2013 - 8:23; in totaal 1 keer bewerkt
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van J@siu vr 23 aug 2013 - 2:20

Mooie aankondiging Jolan .. clap
 
jammer dat Vito niet bij andere honden gaat , anders zou ik hem zo overnemen ..
want  .... Boris is nog steeds de baas hier, en ik heb zo'n vermoede dat Vito zijn heerschappij niet zal accepteren Wink
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Jolanda Smits vr 23 aug 2013 - 4:52

Karina heeft dit zelf geschreven.
Ik denk ook dat Boris en Vito niet samen gaan.
Jammer,want Vito heeft iemand als jij nodig.
Jolanda Smits
Jolanda Smits
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 56
Woonplaats : almelo
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van J@siu vr 23 aug 2013 - 6:00

Jah , helaas voor Vito , mijn vrouw had ook al haar twijfels ...Wink 

erg jammer , want ik had wel zin in Vito .... Sad
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van john.eradus.9 vr 23 aug 2013 - 6:05

je kan desnoods altijd kijken of het wel maatjes zijn je weet het gewoon niet zo dacht ik ook over bently dat hij met een paar honden hier in de buurt echt niet om zou kunnen gaan en ja hoor het zijn grote maatjes. en ja ik weet ook wel dat het anders is als honden 24/7 het met mekaar moeten doen hoop dat ie snel een plekje vind
john.eradus.9
john.eradus.9
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 53
Leeftijd : 51
Woonplaats : hoogeveen
Registration date : 09-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van J@siu vr 23 aug 2013 - 6:34

john.eradus.9 schreef:je kan desnoods altijd kijken of het wel maatjes zijn je weet het gewoon niet zo dacht ik ook over bently dat hij met een paar honden hier in de buurt echt niet om zou kunnen gaan en ja hoor het zijn grote maatjes. en ja ik weet ook wel dat het anders is als honden 24/7 het met mekaar moeten doen hoop dat ie snel een plekje vind
Ik ga het risico niet aan ...Boris gaat voor zijn "wijffies" .. hij is de dertien gepasserd, maar geeft niet op als het om "zijn" vrouwtjes gaat ..
ik heb nu een zeer stabiel roedel , en dit ga ik niet verpesten voor hem door Vito erbij te plaatsen ..
dan kan ik 24 x 7 politie spelen en daar heb ik totaal geen zin in ...

als boris nou niet meer ...tjs, dan werd het een heel ander verhaal
J@siu
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 70
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Jeanine vr 23 aug 2013 - 9:18

Wauw wat goed en eerlijk omschreven Karina...Ik hoop voor jou en Vito dat er een heel geschikt iemand voorbij komt...en je kunt jezelf recht in de spiegel aankijken na wat je allemaal gedaan en geprobeerd hebt... dus ik heb alleen maar heel veel respect voor deze o zo moeilijke en voor jou pijnlijke beslissing !!
Jeanine
Jeanine
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 240
Leeftijd : 51
Woonplaats : Winschoten
Registration date : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Monsterhond vr 23 aug 2013 - 12:18

Dag J@siu, fijn dat je zo reageert en nee ik denk ook niet dat Boris en Vito samengaan. Maar dat er gelijk iemand is die zegt: deze lust ik wel - dat doet me goed om te lezen.
Monsterhond
Monsterhond
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 58
Registration date : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van BT-only do 29 aug 2013 - 10:27

Prachtig en eerlijk-duidelijk omschreven Karina.
Heb inmiddels gereageerd via de andere geplaatste berichten maar wilde hier nog even kwijt dat het bovenstaande verhaal inderdaad met veel liefde is opgesteld.
BT-only
BT-only
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 288
Leeftijd : 58
Woonplaats : helmond
Registration date : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Danny do 29 aug 2013 - 19:59

Monsterhond schreef:Dag J@siu, fijn dat je zo reageert en nee ik denk ook niet dat Boris en Vito samengaan. Maar dat er gelijk iemand is die zegt: deze lust ik wel - dat doet me goed om te lezen.
Ik denk dat je je  geen zorgen hoeft te maken hoor er komt wel iemand die hem "lust"
Heb hier al een Vito was deze er niet geweest had ik zeker contact met je gezocht over deze mooiert.
Veder wil ik je nog even een hart onder de riem steken want vind dat je het heel goed doet met Vito afro
Danny
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 54
Woonplaats : Grootebroek , Holland
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van janineve di 3 sep 2013 - 3:39

Niet meer beschikbaar??
Mag ik daaruit opmaken dat meneer een fijne tuin gevonden heeft?
janineve
janineve
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 239
Leeftijd : 39
Woonplaats : Hoorn
Registration date : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Pauline di 3 sep 2013 - 8:38

Er komt nog een uitleg echter is dat niet vandaag.
Om Karina de kans te geven om de uitleg op haar eigen manier en op haar eigen moment te doen, sluit ik dit topic.

Een uitleg kan in een ander topic, of in dit topic als ik het weer open.
Tot dan is dit topic dicht.
Pauline
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 62
Woonplaats : West-Friesland NH
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

niet - Vito.Niet meer beschikbaar. Empty Re: Vito.Niet meer beschikbaar.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum