Bull Terrier Chat Forum & info
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een vraag over voer

+7
janineve
Pauline
nelsons baasje
GuardianAngel
Jolanda Smits
Adjani & Tyson
Saskia
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een vraag over voer - Pagina 2 Empty Re: Een vraag over voer

Bericht van Danny di 19 feb 2013 - 2:07

janineve schreef:
nuja; niet iedereen vind het prettig om rauw voer te hanteren.
daarnaast is het vaak; als je meerdere honden hebt, een kostbare aangelegenheid.
Voor ons is het onpraktisch; we zijn nogal eens een dagje / weekendje weg en ik zie mezelf dan nog niet op stap zijn met zo'n bloederige rol carnibest of 4 eendenstrotten en een kalfslong.. lol!

Ja oke begrijpenlijk dat je het niet prettig zou kunnen vinden (er zit altijd wel een luchtje aan ) .
Zelf heb ik 3 honden en moet zeggen qua kosten valt het alles mee ik denk dat ik zelfs iets goedkoper uit ben met kivo dan met brokken van royal canin .
Ik ben overgestapt op kivo nadat Vito rode plekken kreeg en met een week waren ze weg en zijn niet meer terug gekomen dus er zat iets in royal canin waar hij allergisch voor was.
Als wij een dagje weggaan of een weekend en de honden gaan mee dan maken we kant en klare porties die we dan invriezen (zo heb je geen luchtjes ) ondooien en eten maar , ontdooien gaat vrij snel als je het in warm water zet .

En als je mij vraagt wat beter is voor je hond dan ga ik toch echt voor vlees en dan niet die bakjes die je koopt bij de supermarkt voor €0,60 (ben ff de naam kwijt) want dat is echt rommel maar een ander merk kivo of carnibest daar doen ze het heel goed op .
Maar ik begrijp ook best dat mensen brokken willen voeren heb ik zelf ook jaren gedaan maar heb daarbij wel het idee dat ik mijn honden jaren lang mc donalds gegeven heb inpv een goede gezonde maaltijd .
Danny
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 54
Woonplaats : Grootebroek , Holland
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over voer - Pagina 2 Empty Re: Een vraag over voer

Bericht van GuardianAngel di 19 feb 2013 - 2:48

Kleinejason schreef:Ik geef mijn hond 1 keer per week kipfilet met rijst.
En de rest brokken met vlees, maar inderdaad hij poept en drinkt dan veel meer dan normaal.

Maar ik kan dus beter overstappen naar vlees of alleen brokken ?
en niet samen mengen ? :O

Veel drinken en poepen van een brok heeft in de regel vaak te maken dat er graan (rijst, mais ed.) en andere vulmiddelen (zoals bietenpulp) in een brok verwerkt zit, hier heeft een hond niets aan en zal het dus ook weer uitpoepen en vaak drinken honden ook meer wanneer een brok zulke zaken bevat.
Eén van mijn honden kan geen volledige rauwe voeding verdragen en krijgt een graanvrije brok met een hoog vleespercentage, aangevuld met een beetje vlees. Ze drinkt hier niet meer/minder van dan mijn andere hond welke volledig vleesvoeding krijgt en heeft eens per dag een keurige drol lol!
GuardianAngel
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 58
Woonplaats : Limburg
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over voer - Pagina 2 Empty Re: Een vraag over voer

Bericht van Kleinejason di 19 feb 2013 - 6:35

GuardianAngel schreef:
Kleinejason schreef:Ik geef mijn hond 1 keer per week kipfilet met rijst.
En de rest brokken met vlees, maar inderdaad hij poept en drinkt dan veel meer dan normaal.

Maar ik kan dus beter overstappen naar vlees of alleen brokken ?
en niet samen mengen ? :O

Veel drinken en poepen van een brok heeft in de regel vaak te maken dat er graan (rijst, mais ed.) en andere vulmiddelen (zoals bietenpulp) in een brok verwerkt zit, hier heeft een hond niets aan en zal het dus ook weer uitpoepen en vaak drinken honden ook meer wanneer een brok zulke zaken bevat.
Eén van mijn honden kan geen volledige rauwe voeding verdragen en krijgt een graanvrije brok met een hoog vleespercentage, aangevuld met een beetje vlees. Ze drinkt hier niet meer/minder van dan mijn andere hond welke volledig vleesvoeding krijgt en heeft eens per dag een keurige drol lol!

haha lol!. Ik ga er maar eens werk van maken, geen vlees meer met brokken mengen.
maar ga maar een overstappen naar kant en klaar vers vlees.
Kleinejason
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 52
Woonplaats : Venlo
Registration date : 16-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over voer - Pagina 2 Empty Re: Een vraag over voer

Bericht van BT-only zo 17 nov 2013 - 3:57

Alle Royal Canin is af te raden. Scheten latende poepfabriek met molshopen grote ontlastingspiramides.
Wolfsblut is zeer goede brok. Evt. s'-avonds aan te vullen met (diepvries) vers voer/ pens ( bevat veel natuurlijke stoffen/ bacterienflora-'anti oxydanten' die voor alle honden en vooral pups zeer belangrijk zijn). Door de kleine hoeveelheid van de diepvriesverpakkingen kun je nog zoeken zonder al te veel verlies wat bij jouw pup 't beste past/ beste erin gaat.
Vroeger zat er bij Iams ook goede brok maar weet nu niet of dat nog steeds zo is.
BT-only
BT-only
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 288
Leeftijd : 58
Woonplaats : helmond
Registration date : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over voer - Pagina 2 Empty Re: Een vraag over voer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum